Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Cześć wszystkim forumowiczom,


Jeszcze nie dogrzebałem się do wątku dla nowych użytkowników, ale pozwolę sobie zadać kilka pytań w związku ze zbliżającą się wymianą opon.


Obecnie mam w F34 320xd 225/45/19 przód i 255/40/19 tył. Felga Double Spoke 598M.

Nie bardzo mogę sobie teraz pozwolić na drugi komplet kół np 18" na zimę (9kPLN), dlatego czas rozejrzeć się za samymi oponami 19".


I tak:

1. Czy mogę przejść na 225/45/19 przód+tył przy tej feldze? Jeśli nie to wyboru nie ma jeśli chcę takie same bieżniki - Pirelli Sotto Zero 3 zostaje tylko.

2. Czy mogę zrezygnować z opon Run Flat? Wtedy wybór byłby dużo szerszy.


Jeśli musi zostać i rozmiar i RF, to koszt zakupu opon: 5kPLN.

Jeśli rozmiar można zgrać i RF odpuścić, to koszt zakupu opon: 3,3kPLN.


Potencjalna różnica na tyle duża, że warto się zastanowić :)



pzdr,

jerry

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Do tych felg mógł byś założyć 4 x 235/45 R19 i średnica była by większa o ok. 7,5mm od obecnych. Nie muszą byc Run flaty ale dobrze w tedy kupić opony wzmacniane tzw. Extra Load (XL) no i jakiś zestaw naprawczy w razie kapcia.
  • Główni Moderatorzy
Opublikowano

Oczywiście możesz wywalić run flaty. Większość użytkowników tak robi po wykończeniu pierwszego kompletu opon. Wrzuca normalne opony. Nie bawią się nawet w zapas/zestaw do uszczelniania. Ile razy w roku opona się dziurawi :D

Poza tym bez run flatów są lepsze właściwości jezdne, przkełada się to na komfort, a co do pytania.

Możesz założyć rozmiar przednich opon na tylną felgę, nie będzie przekłamań, będzie natomiast spory naciąg.

Opony w rozmiarze 235/45 nie są homologowane do tego auta i może trzeć o nadkole. Niech ci zagwarantuje, że tak nie będzie. Nie kombinuj.

Na oponeo masz na tył 255/40 Pirelli SottoZero Serie 3 za 849 zł.

Do tego na przód Pirelli SottoZero Serie 3 za 776 zł.

Nie musisz dawać węższych na tył.

Opublikowano

Dzięki za info.


Tak właśnie widzę, że felga przód to 8", tył to już 9". Zostawię więc rozmiar zgodnie z tym co mam na lato.

Odpuszczę run flat, bo różnica w cenie jest naprawdę spora. Jak będzie ok, to letnie za rok tez kupię normalne.


Zakładam, że te pirelli będą OK. Chińczyka szukać nie będę ;)


pzdr,

jerry

Opublikowano
  • Główni Moderatorzy
Opublikowano
Mówię o 225, bo są takie na oponeo Pirelli w podanej przeze mnie cenie. Jeżeli masz felgi z różnymi szerokościami to masz ogumienie mieszane. 225/45 i 255/40.
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Ale przecież Ponta podał rozmiary na R19 tak że nikt nie pisze o zmianie felg.
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Opublikowano

To czy wypada run flat czy tez nie zależy konkretnie od auta,kierowcy i jego tras.

Runflat w oplocie XL nie dlatego kosztuje najdrożej bo jest najgorsza opona :D

Jeśli masz sportowe zawieszenie to lepiej zostawić runflaty.

Używam kilku rożnych kompletów i tylko na runflatach auto jedzie jak czołg więc bajki o tym ze sa niepotrzebne mnie śmiesza.

Zalujesz kasy na runflaty to kupujesz wzmocnione i udajesz wtedy runflaty :cry2:

Jedyna sytuacja gdy ich nie potrzebujesz jest jazda wkoło komina po jednym mieście lub terenie podmiejskim z niskimi prędkościami.

MADE IN PRL

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.