Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano (edytowane)

http://images21.fotosik.pl/26/abe4442e14799a07.jpg

http://images20.fotosik.pl/95/bd99d1ee3d15548f.jpg

http://images20.fotosik.pl/95/bb69d609b6b5a187.jpg

http://images20.fotosik.pl/95/8e789c7dde680b54.jpg

http://images21.fotosik.pl/26/ebf6d7e4a9f2b811.jpg

http://images20.fotosik.pl/95/08c8b9fd37a8e298.jpg

http://images21.fotosik.pl/26/52f29f3aac0d4042.jpg

http://images21.fotosik.pl/26/bdccc407422bac7d.jpg

http://images21.fotosik.pl/26/e914028b68d8cbd4.jpg

http://images21.fotosik.pl/26/941221248d17ad44.jpg

http://images21.fotosik.pl/26/41331cd963a18e54.jpg

http://images20.fotosik.pl/95/b824c106638ed3b5.jpg

http://images21.fotosik.pl/26/ab5595520b7f616c.jpg

http://images20.fotosik.pl/95/cce3d2d43274fa60.jpg

http://images20.fotosik.pl/95/c4f2d26f77997446.jpg

 

 

1.Zakup odpowiednich klockow

2.Odkrecenie kola

3.Zdjecie metalwowego chwytaka-zabezpieczenia

4.W delikatny sposob grubszym wkretakiem ( lub inne domowe sposoby) miedzy starty klocek od wewnatrz przesuwac tloczek do srodka(lepiej to zrobic jak jest jeszcze wszytsko zamocowane bo pozniej sa rozne ceregiele.

5.Odkrecenie 2 srub imbusowych trzymajacych szczeke z klockami-zdjecie szczeki

6.wyjecie czujnika jesli sie nadaje do dalszego urzytku to delikatnie by nie uszkodzic( z tarczobebnami jes drugi czujnik na tylnym kole)

7.Wkladamy nowe klocki w taki sam sposob jak byly poprzednie, ale jak cos to spokojnie bo raczej na prawde trzeva byc zdolnym zeby zle je usadowic:)

8.Skrecamy wszystko i KONIEC

 

pamietac jesli hamulec nie byl zapowietrzony i nie bylo odkrecanie nic z przewodow z plynem to nie musimy nic odpowietrzac ani dolewac, jesli byly w dobrej kondycji hamulce przed wymiana klockow to tylko kwestia wcisniecia do srodka tloczka bo nie zalozycie nowych grubych okladzin.

 

http://img314.imageshack.us/img314/9448/pawlazdjecia012fa6.th.jpg

A o to moj zestawik TEXTAR tarcze wentylowane, klocki czujnik.

http://c5.wrzuta.pl/wm19801/494230c3002959934b83e6d9/zdjecie0359?' alt='zdjecie0359?'>

http://c4.wrzuta.pl/wm4590/3dcb16f2001ec9114b83e6e3/zdjecie0357?

http://c1.wrzuta.pl/wm9567/0d33ef27000cecf14b83e6d6/zdjecie0356?

http://c9.wrzuta.pl/wm7443/8d5c724e001bab934b83e6d5/zdjecie0355?

http://c2.wrzuta.pl/wm4184/147dbb17002c90fb4b83e6d4/zdjecie0354?

http://c13.wrzuta.pl/wm10227/c146f003000b16344b83e6d9/zdjecie0353?

Edytowane przez czestek1
  • 2 miesiące temu...
  • 2 tygodnie później...
  • 2 miesiące temu...
Opublikowano

Witam!

Pozwolę sobie odgrzać co nieco temat, bo właśnie chcę wymieniać tarcze i klocki w moim aucie.

Czy zna ktoś moze momenty (Nm) w mocowaniach tarcz i kloków? tak sie skałda, ze mam klucz dynamometryczny, więc czemu by go nie uzyć. :P

Respekt.
Opublikowano
wcale nei ejst takaksuper spraa z tymi kluczami-dokrecali mi kola na taki klucz a pozniej nei moglem odkreci-malo srub ni epourywalem-ciezno znalesc normy tych sił, mysle ze wystarczy jak dokrecisz wszytsko recznie na tzw. wyczucie.
Opublikowano
Podczas wymiany klocków dobrze jest zeskrobać z tych śrub imbusowych taki "nagar" i posmarować specjalnym smarem dostępnym w sklepach motoryzacyjnych, i napewno nie dokręcać tych śrub na max tylko z tzw czuciem.
  • 1 rok później...
  • 3 tygodnie później...
Opublikowano
ja ostatnio sprawdzałem stan swoich okładzin - wyjąłem wszystko jak do wymiany elegancko, ponieważ okładziny były ok to złożyłem wszystko do kupy i... nie wiem czy czegoś nie schrzaniłem. Nie wciskałem tłoczka, bo spokojnie dałem radę założyć stare klocki, nałożyć całość na tarcze + zabezpiecznie. Problem jest taki że teraz jak naprawdę ostro dam po heblach to mam takie dziwne wrażenie jakby klocki chciały wypaść. To samo zjawisko występuje, gdy wjeżdżam np. na leżącego policjanta i delikatnie hamuję (wszędzie tam gdzie jest większy próg). Co może być nie tak?
  • 1 rok później...
Opublikowano
ja ostatnio sprawdzałem stan swoich okładzin - wyjąłem wszystko jak do wymiany elegancko, ponieważ okładziny były ok to złożyłem wszystko do kupy i... nie wiem czy czegoś nie schrzaniłem. Nie wciskałem tłoczka, bo spokojnie dałem radę założyć stare klocki, nałożyć całość na tarcze + zabezpiecznie. Problem jest taki że teraz jak naprawdę ostro dam po heblach to mam takie dziwne wrażenie jakby klocki chciały wypaść. To samo zjawisko występuje, gdy wjeżdżam np. na leżącego policjanta i delikatnie hamuję (wszędzie tam gdzie jest większy próg). Co może być nie tak?

 

Ja jak wymieniałem to po oczyszczeniu użyłem trochu wazeliny technicznej zeby tloczki leppiej chodziły i chyba umazałem klocek bo przez 50 km jak hamowałem to jak by asbs działał i strzelalo teraz sie przetarło i hamulce przod ogien. Teraz tyl i szczeki plus plyn. Wie ktos jak to zrobic jakos bezboleśnie.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.