Skocz do zawartości

[M62/M60] klepanie / stukanie z silnika


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Cześć!

Mam dość poważny problem ze swoim 740i E38, choć dotyczy on ogólnie M62 i najpewniej M60.

Konkretnie chodzi mi o klekotanie z silnika, identyczne jak to na poniższym filmie, słyszalne głównie z prawego nadkola:

| https://youtu.be/HvoQ3iuMJPY |


Praktycznie na każdym filmie z M60 bądź M62 jest ten dźwięk, mniej lub bardziej słyszalny. Nawet we wszelakich "coin test" czy prezentacjach aut można to wychwycić. Występuje z reguły tylko na jałowych obrotach - po włączeniu klimatyzacji i podbiciu obrotów na ok. 750, klekot niemalże zanika. Powyżej 1500 obrotów nie słychać go wcale (lub jest mocno zagłuszony?). Dodatkowo mam wrażenie, że jest cichszy po dłuższej jeździe autostradowej, a głośniejszy przy częstym odpalaniu i gaszeniu silnika (np. przeparkowując auto), co wskazywać by mogło na hydropopychacze.


Z tego co podpytałem / osłuchałem "realnie", bądź wyczytałem, nie są to:

- rozrząd (

)

- vanosy (w wersjach bez również to występuje)

- popychacze (choć tutaj pewności nie mam, pod którymś filmem gość napisał, że wymienił tylko 4 sztuki)

- napinacz rozrządu (osobiście wymieniałem)

- najpewniej też panewki (w jakimś filmie była wzmianka o ich wymianie + pod innym w komentarzu)

- zbyt wysoka temperatura pracy (zmiana ze 105 st. C na 85, to samo)

- zbyt rzadki olej (czy 0W40 czy 10W60, to samo)

- luźna pompa oleju (po dokręceniu to samo).


Czy ktokolwiek gdziekolwiek natknął się na 100% rozwiązanie problemu? Można osiwieć przez to...

Z góry dzięki za odpowiedzi.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.