Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam

 

Wg danych technicznych E32 z automatami palą w trasie mniej niż ze skrzyniami manualnymi... czy to prawda i z czego to wynika? Z długości przełożeń? Dla przykładu jakie macie obroty w E32 przy 100 km/h na ostatnim biegu?

 

 

Pozdrawiam

Opublikowano
Automat pali więcej niż manual. Bezwzględu czy jest to trasa, czy miasto. Szczególnie gdy jest to stary typ pełnego automatu, wtedy pochłania lekko 1-2l/100km więcej. Sprawa wygląda nieco inaczej w najnowszych przekładniach zrobotyzowanych, lub 6 i 7 biegowych automatach.
Opublikowano
Ponieważ temat dotyczy e32 to się wtrącę i napiszę że róznie to może być w zależności od ratio dyferencjału jaki posiadają skrzynie no i od trasy. Automat w e32 może jak najbardzie spalić mniej w trasie od manuala.
peace & love
  • 2 tygodnie później...
Opublikowano

Otóż panowie, jest coś na rzeczy... :naughty:

 

Popularna teoria, że automaty palą więcej niż manuale, nie zawsze się sprawdza. Są od niej wyjątki.

 

Babcia E28 525e zużywa niemal tyle samo benzyny, niezależnie od rodzaju skrzyni biegów. :shock:

 

Ba, w pewnych okolicznościach 525e Automat spala ciut MNIEJ. :shock: :shock:

 

Zużycie paliwa według starej normy ECE dla E28 525e wynosi:

skrzynia mechaniczna - 5,9 / 7,6 / 11,4 l/100 km

skrzynia automatyczna - 5,9 / 7,5 / 11,5 l/100 km

(ECE - pomiar przy stałej prędkości 90 km/h / 120 km/h / jazda w ruchu miejskim).

 

Czemu tak się dzieje :?:

 

W obu wersjach przekładnia główna ma identyczne przełożenie 2,93. Ale...

 

Przełożenie najwyższego (5.) biegu w manualu wynosi 0,81.

Przełożenie najwyższego (4.) biegu w automacie wynosi 0,73.

 

Przy 120 km/h silnik z automatem kręci się o 200 obr/min wolniej.

 

(Powtórzę się z innego wątku...)

Poza tym, automat 4HP22 był pierwszym w historii BMW, mającym genialny patent - sprzęgiełko lock-up - blokujące na najwyższym biegu przekładnię hydrokinetyczną. Łączy silnik ze skrzynią "na sztywno". Likwiduje to straty energii powodowane przez stały poślizg "hydrokinetyczki".

 

Cudów nie ma. Opory mechaniczne automatu ZAWSZE będą większe (ciśnieniowy układ smarowania, większa liczba przekładni do poruszania).

 

Dlatego bilans energetyczny będzie zawsze korzystniejszy dla wersji ze skrzynią mechaniczną - przy tym samym zużyciu paliwa 525e Automat gorzej przyspiesza i jeździ wolniej (12,3 s. vs 10,7 s. do 100 km/h, 180 km/h vs 185 km/h).

 

Wot, cała tajemnica :!:

- No, stał tutaj! Był! Patrzył na swoje paznokcie! Rozpłynął się! Nie ma go!

(Bogumił Kobiela we "Wszystko na sprzedaż". Rok później rozbił się na amen swoim białym BMW).

Opublikowano
Od kiedy pamiętam to wszystkie manuale paliły mniej niż automaty.
BMW = Będziesz Musiał Wyprzedzać :-)
Opublikowano

to moze ja sie wypowiem - jako ze wczesniej w swoim samochodzie mialem automat - a teraz w tym samym mam manuala ( dokonalem przerobki ) - wiec silnik i osprzet jest ten sam...

 

faktycznie pytanie nie jest bezsensowne - zauwazylem u siebie taka rzecz- w miescie manual pali przy takiej samej jezdzie ok 1 litr mniej - najwieksza roznica jest w korkach - tu przewaga manuala jest olbrzymia !!!

 

natomiast na trasie jest roznie - z reguły przy spokojnej jezdzie ( ok 100 km/h ) automat faktycznie palil mi mniej - ciezko powiedziec ile mnie - le mysle ze ok 0,5 - 1 litra - wynika to z innej krzywej stosunku obrotow silnika do predkosci pojzadu w obu skrzyniach - w automacie przy 100km mialem ok 2tsy obr , a w manualu jest 2,5sty obr ... jednak predkosc liniowo rosnie inczej ( inne przelozenia dyfra i skrzyni )- i przy predkosci pow 130-140 manual palilby mniej

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.