Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam;

od niedawna jestem właścicielem 750 AL rocznik 93 i jak sięzwykle okazuje z czasem wychodzą jakieś kwiatki. Mam prośbę o pomoc ponieważ pojawił się problem zwiazany z ciepłą wręcz bardzo gorącą skrzynią automatyczną. Po przejechaniu 15km po trasie metlowa cześć drążka zmiany jest tak ciepła że nie można jej dotknąć? Proszę o info co robić wymieniać oleje, jeśli tak to na jaki (na bagnecie widziałem jest czerwony)?

 

Nie ukrywam że auto również czasami grzeje się iż wskazówka temp. jest na 3/4 dopuszczalnych temperatury. Czy może na w/w wpływac wyeksploatowane visco?

Opublikowano
Witam sam mam 750 iA tez raczka ta metalowa czasami jest dosc ciepla ale glownie wtedy jak dlugo w korkach samochod stoi na wlaczonym silniku jest to zwiazane ze slabszym chlodzeniem skrzyni a dwa ze uklad wydechowy swoje robi jest dosc blisko skrzyni i podwozia a nagrzewa sie dobrze a temp czyli cieplo idzie zawsze do gory wiec to raczej nie jest powod do obaw fakt iz jezeli nie wiesz kiedy auto mialo wymieniane olej w skrzyni oraz filtr w skrzyni pzrydalo by sie wymienic dla pewnosci ale jak autko plynie i bez szarpan zmienia biegi to az tak bardzo bym sie nie martwil a Olej to Najlepiej ATF DEXTRON II wlasnie czerwony do automatycznych skrzyn biegow Jezeli cos zle pisze to mnie poprawcie Pzdr MIREK

http://img835.imageshack.us/img835/6681/snc00073m.th.jpg






DWIE ZYCIOWE MILOSCI MOJA ZONA I MOJA SIODEMKA

Opublikowano
Ta metalowa część dzwigni od automatu staje się tak nagrzana że wręcz parzy i raczej taki objaw jest po jeździe na trasie, w mieście powiedział bym że jest bardzo gorąca, dlego podejrzewam chłodzenie oleju. Czy mozecie polecieć mi jakiś sklep na erenie Wrcławia gdzie dostanę taki olej/ części do BMW ?
Opublikowano
Skrzynia Automatyczna nie jest sztywno polaczona z dzwignia zmiany biegow tylko za pomoca linki stalowej! Czyli nagrzewanie lewarka od niej raczej nie wchodzi w gre.Moim zdaniem to wina katalizatora ktory umieszczony jest tuz pod dzwignia biegow,a on bardzo mocno sie nagrzewa i to jest przyczyna goracej galeczki.Prawie kazda Beti w automacie ktora mialem przyjemnosc prowadzic ma ten efekt.

"________ 730iA

/________\

(0o=[][]=o0)

[_]/'''''''''''\[_]

Opublikowano
Dokladnie tak jak ja pisalem kolega potwierdzil moje zdanie na temat tlumikow badz katow ze sa blisko podwozia co nie znaczy ze wymiana oleju napewno nie zaszkodzi a wrecz przeciwnie zwlaszcza jak nie wiadomo kiedy ostatnio byl wymieniany wiec nie ma powodu do obaw jak jezdzi i nie szarpie i nie wyrzuca ci na zegarach GETRIBE PROGRAM jezdzic i cieszyc sie BMW Pzdr MIREK

http://img835.imageshack.us/img835/6681/snc00073m.th.jpg






DWIE ZYCIOWE MILOSCI MOJA ZONA I MOJA SIODEMKA

Opublikowano
Witam napewno w Skrzyni sprawdzasz olej na bagnecie od skrzyni moze sprawdzasz na bagnecie silnika po drugie z reguly olej do Automatikow czyli Dextron jest czerwony wystepowal jeszcze tzw olej hydrauliczny LHM badz CHF i mialy taki troszku zielonkawy kolorek moze taki ktos zalal ale z tego co mialem automatiki a jest to moj szosty i nie tylko w BMW byl czerwony olej do skzryn Automatycznych z reguly ma taki kolor po drugie jak nie wiesz jaki masz olej uwazam ze bezpieczniej jest wtedy dla bezpieczenstwa skrzyni i zeby ci sie olej nie zwazyl przy zmieszaniu z innym wymienic caly wraz z filtrem i po klpocie raz ze bedziesz wiedzial co ma wlane a dwa napewno skrzyni to nie zaszkodzi a trzy moze patrzyles do zbiorniczka wspomagania ajeszcze jak masz Nivo to mozesz miec zalany olej wlasnie hydrauliczny czesto stosowany za granica i w citroenach .Jak cos zle pisze to mnie poprawcie PZdr MIREK

http://img835.imageshack.us/img835/6681/snc00073m.th.jpg






DWIE ZYCIOWE MILOSCI MOJA ZONA I MOJA SIODEMKA

Opublikowano

Ludzie opamietajcie sie!!!!!!!!

 

Do skrzyni automatycznej idzie konkretny olej a nie jakis tam bo na opakowaniu jest rysunek skrzyni automatycznej!!!!!!!!

 

 

Być moze w 5hp24 rzeczywiscie idzie dexron ale jak macie tak zmieniac olej w skrzyni to sobie darujcie bo pakujecie sie w duze koszta!!

Opublikowano

Zgadzam się ze zdaniem Mc Paul konkretny model skrzyni to konkretna klasa oleju. Np Dexron III jest półsyntetyczny i wlanie go do skrzyni 5HP22 gdzie zalecany jest Dexron II który jest mineralny grozi remontem skrzyni ok 3500 zł.

Jak sie mylę to mnie poprawcie.

Opublikowano
Tu macie racje ale chodzilo glownie oto ze jak czlowiek nie wie co ma to lepiej wymienic caly niz dolewac a pozatym chodzilo mu glownie o to ze mu sie drazek skrzyni nagrzewa ale fakt iz rozne cuda na roznych stacjach i warsztatach wlewaja nie zaleznie od typu skrzyni jak ma autko Poztym nie chce nikogo wprowadzac w blad tylko Pomoc a ze do skzryn glownie wlewa sie olej o barwie czerwonej i jest to Dextron a co do skrzyn 5hp22 zalecany byl mineral to tylko dlatego ze wtedy nie bylo jak ta skzrynie projektowano oleji syntetycznych do skrzyn to jest wymysl nie dawno stosowanej i naprzod idacej technologii a ze nie nalezy ich mieszac to fakt ale przy calkowitej wymianie wraz z filtrem nie powinno miec ujemnych skutkow ale z waszym zdaniem sie zgadzam Pzdr MIREK

http://img835.imageshack.us/img835/6681/snc00073m.th.jpg






DWIE ZYCIOWE MILOSCI MOJA ZONA I MOJA SIODEMKA

Opublikowano

Witam

Jakos nie doczytalem sie,ze skrzynie auto maja chlodnice oleju niezalezne lub w chlodnicy glownej.

Moze tu by zaczac szukac.

Trzeba sprawdzic ,czy jest przeplyw oleju przez chlodnice.

Generalnie temperatura pracy automatu jest bardzo wysoka .

pozdrawiam

Opublikowano
Sprawadzałem przepływ oleju musi być ponieważ chłodnica w prawej części patrząc od strony kierowcy jest nagrzana, a z tego co wiem tam właśnie ma się chłodzić olej. Nie ukrywam że wyczyściłem karcharem chłodnicę i trochę liści powypadało lecz nie zmieniło to sytuacji narzewającej się rączki od skrzyni auto. :( W przyszłym tygodniu otrzymam nowy filtr i wymienię olej oraz visco, lecz sądzę jak zauważył słusznie jeden z w/w forowiczów za co bardzo dziękuje bo podtrzymało mnie to na duchu :D iż to ciepło z katalizatora nagrzewa rączkę. Czy możliwe że katalizator jest zawalony i nadmiernie się nagrzewa? Czy może warto dospawać do niego jakąś osłonę aby ciepło nie ładowało się do kabiny samochodu ?
Opublikowano
Witam wszystkich i dziękuje za pomoc. Proszę o info ile oleju przygotować na wymianę od 6-8 L ? Czy układ, po wymienie trzeba jakoś odpowietrzać mając na uwadze chłodnicę oleju?
Opublikowano
Witam wszystkich i dziękuje za pomoc. Proszę o info ile oleju przygotować na wymianę od 6-8 L ? Czy układ, po wymienie trzeba jakoś odpowietrzać mając na uwadze chłodnicę oleju?

 

Jeżeli tego nigdy nie robiłeś to lepiej jedź do jakiegoś warsztatu który tym się zajmuje. Wymiana oleju w ASB nie jest tak prosta jak w manualu a nieprawidłowa ilość wlanego oleju może mieć opłakane skutki

 

W Krakowie za wymianę oleju (Dextron II) oczywiście z filtrem i uszczelką dekla zapłaciłem około 200 zł

Opublikowano
we Wrocławiu wymiana wraz z częściami i olejem kosztuje 500 zł, mechanik specjalizujący się tylko w bmw mówi że do tej skrzyni jedynie dextron III, co Wy na to?
Opublikowano

Jak wiadomo co warsztat i mechanik to inne zdanie najlepiej poprostu sprawdzic zalecenia BMW czyli co pisza jaki olej wlac i nie sluchać roznych mechanikow kazdy ma swoje zdanie na ten temat a nie sadze zeby byli madrzejsi od inzynierow z Bawarskiej Fabryki samochodow Poprostu kup taki olej jaki zaleca BMW i taki karz wlac jak widac z doswiadczenia a w niemczech jestem raz na tydzien ichniejsze samochody i servisowane tam wygladaja o niebo lepiej jak nasze nawet super zadbane to chyba oczyms swiadczy ze jednak maja pojecie co i jak

Takie jest moje zdanie Nie wiem jak wasze

http://img835.imageshack.us/img835/6681/snc00073m.th.jpg






DWIE ZYCIOWE MILOSCI MOJA ZONA I MOJA SIODEMKA

Opublikowano
Poproszę o podpowiedź jak sprawdzić, czy też gdzie numer seryjny mojej skrzyni automatycznej samochód wyprodukowany w 1993 r. model 750 iAL i gdzie porównać z zaleceniami fachmanów z bmw dot. zastosowania właściwego oleju ?
Opublikowano
Najlatwiej jezeli sie nie znasz na skrzyniach poprostu po komputerze skterujacym praca skzryni miesci sie on pod prawa oslona glosnika tego w nogach bedzie na nim nr i wlasnie po tym numerze sprawdzisz typ skrzyni mozna jeszcze wlazic pod auto i tam po ilosci pinow w kostce ale to juz bedzie trudniejnapisane na nim bedzie getriben sterung mala puszka wielkosci dwoch paczek papierosow aluminiowa Pzdr Jezeli sie myle to mnie poprawcie

http://img835.imageshack.us/img835/6681/snc00073m.th.jpg






DWIE ZYCIOWE MILOSCI MOJA ZONA I MOJA SIODEMKA

Opublikowano
Dzięki za pomoc posiadam skrzynię 4HP-22/EH, na stronie castrola potwierdza się to co mówi mój mechanik: "Automatyczne skrzynie biegów: ZF 3HP22, ZF 4HP22, ZF 4HP22EH, 4HP24, A4S270R/310R/310Z (z czarną tabliczką znamionową), Transmax J / TQ DEXRON III"
Opublikowano

Jak mniemam bedziesz mial ten sam typ skrzyni co i ja czyli 4HP-22/EH

A wlasnie olej do tej skrzyni To Dextron II obojetne juz jakiej firmy czy elfa czy castrola czy nawet nasz Orlen coprawda jest nie najlepszej jakosci ale zawsze nowy no i najtanszy kolega, Zomol' ma racje taki olej zaleca BMW

http://img835.imageshack.us/img835/6681/snc00073m.th.jpg






DWIE ZYCIOWE MILOSCI MOJA ZONA I MOJA SIODEMKA

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.