Skocz do zawartości

E46 330iA LPG za duze spalanie, mniejsza moc. test inpa 3str


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
Błędy wróciły od razu po skasowaniu? Po trasie? Jak wejdziesz w status to zaczynasz od f2, każda zakładka po 10 sekund na wolnych obrotach po rozgrzaniu (97 stopni) aż do f7. Dodatkowo f2 i f4 na 3 biegu z gazem w podłodze bez odpuszczania aż do ponad 6000 rpm. Po tym znowu pokaż każdą zakładkę na wolnych obrotach po 10-15 sekund od f2 do f7.

 

Dzieki za sugestie, tak zrobie.

Dla pewnosci, ma byc jak ponizej?

E46->motor->m54-> Staus lessen (f5) ->F2-F7


Mozesz mi jeszzcze podac sciezke do skasowania bledow?

Bylo:

E30 316 (M10b18) 86r - sedan

E30 325i (M20b25) 89r - coupe

E30 325i (M20b25) 87r - Mtech1 coupe

E30 325i (M20b25) 87r - Mtech1 sedan

E36 328i (M52b28) 95r - sedan

E39 540i manual

E36 M3 3.2 sedan

E36 318Ti Compact

E46 330iA Touring

Opublikowano
Wydaje mi się, że u Ciebie ze spalaniem jest wszystko ok. Mi m54b25 spala na krótkich odcinkach w miescie(4-5km) około 16l lpg/100km. W trybie mieszanym ok 14l. A w trasie szok 10l lpg. Wiec to chyba tyle musi spalać w miescie.
Opublikowano
Wydaje mi się, że u Ciebie ze spalaniem jest wszystko ok. Mi m54b25 spala na krótkich odcinkach w miescie(4-5km) około 16l lpg/100km. W trybie mieszanym ok 14l. A w trasie szok 10l lpg. Wiec to chyba tyle musi spalać w miescie.

Nie jest ok, i to nie podlega dyskusji.

Na odcinkach 4-5km to u mnie byloby spalanie ok 20lpg.

Poza tym samochodowi brakuje mocy, szczegolnie mysle w niskich zakresach obrotow

Bylo:

E30 316 (M10b18) 86r - sedan

E30 325i (M20b25) 89r - coupe

E30 325i (M20b25) 87r - Mtech1 coupe

E30 325i (M20b25) 87r - Mtech1 sedan

E36 328i (M52b28) 95r - sedan

E39 540i manual

E36 M3 3.2 sedan

E36 318Ti Compact

E46 330iA Touring

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Wchodzisz w silnik, błędy, f1 odczytujesz a f2 kasujesz.

Mój czarnuch

Drugi czarnuch-540i

E32 740IL

Kupię do e46 sedan przedlift:

- maskę cosmosschwarz 303

- osłonę dźwigni automat 51167059413 ("-" do przodu)

- listwę spryskiwaczy mgłowych polift (303 cosmosschwarz)

Najlepiej Dolny Śląsk, tel. 782-784-200.

Opublikowano
Wchodzisz w silnik, błędy, f1 odczytujesz a f2 kasujesz.

A te bledy to ktory F bedzie?


Drugie pytanie czy do diagnozy mam miec przelacznik na K czy DKAN

Bylo:

E30 316 (M10b18) 86r - sedan

E30 325i (M20b25) 89r - coupe

E30 325i (M20b25) 87r - Mtech1 coupe

E30 325i (M20b25) 87r - Mtech1 sedan

E36 328i (M52b28) 95r - sedan

E39 540i manual

E36 M3 3.2 sedan

E36 318Ti Compact

E46 330iA Touring

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Na K, błędy to po wejściu w silnik f4.

Mój czarnuch

Drugi czarnuch-540i

E32 740IL

Kupię do e46 sedan przedlift:

- maskę cosmosschwarz 303

- osłonę dźwigni automat 51167059413 ("-" do przodu)

- listwę spryskiwaczy mgłowych polift (303 cosmosschwarz)

Najlepiej Dolny Śląsk, tel. 782-784-200.

Opublikowano
Na K, błędy to po wejściu w silnik f4.

Dzieki Maniek i sorry za lamerskie pytania. Jutro bede testowal. PS Dzisiaj mi sie zagotowala prawie. Odpowietrzalem z godzine. Dziwne jest tez to,ze wczesniej sprawdzalem testem 7 temperature i bylo zawsze 93-97 a visco caly czas luzne, nawet jak auto chodzi na postoju. Wiatrak klimy tak sobie radzi?Weze wczesniej twarde jak cholera. zobacze jak bedzie po odpowietrzaniu

Bylo:

E30 316 (M10b18) 86r - sedan

E30 325i (M20b25) 89r - coupe

E30 325i (M20b25) 87r - Mtech1 coupe

E30 325i (M20b25) 87r - Mtech1 sedan

E36 328i (M52b28) 95r - sedan

E39 540i manual

E36 M3 3.2 sedan

E36 318Ti Compact

E46 330iA Touring

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Pewnie wisko nie wyrabia jak układ jest szczelny i odpowietrzony.

Mój czarnuch

Drugi czarnuch-540i

E32 740IL

Kupię do e46 sedan przedlift:

- maskę cosmosschwarz 303

- osłonę dźwigni automat 51167059413 ("-" do przodu)

- listwę spryskiwaczy mgłowych polift (303 cosmosschwarz)

Najlepiej Dolny Śląsk, tel. 782-784-200.

Opublikowano
Pewnie wisko nie wyrabia jak układ jest szczelny i odpowietrzony.

ale czy wtedy temp w tescie nie powinna rosnac albo byc podwyzszona?

No wlasnie chyba tak, a u mnie "niby" wszystko ok, chociaz samochod nie jest palowany, jezdze na razie w przedziale 1-1,5 obrotow, czasami 3 tys, a wiec maxymalnie ekonomicznie.

Tak czy siak, visco jeszcze mi sie nigdy nie spielo, wiec chyba pora je wymienic i dopiero po tym mozna dalej w tym temacie dzialac.

Pozdro

Bylo:

E30 316 (M10b18) 86r - sedan

E30 325i (M20b25) 89r - coupe

E30 325i (M20b25) 87r - Mtech1 coupe

E30 325i (M20b25) 87r - Mtech1 sedan

E36 328i (M52b28) 95r - sedan

E39 540i manual

E36 M3 3.2 sedan

E36 318Ti Compact

E46 330iA Touring

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Są osoby, które wyrzuciły wisko i jest tylko dodatkowy elektryczny przed chłodnicą a nie za, jak wtedy gdy nie ma wisko, podobno wystarcza.

Mój czarnuch

Drugi czarnuch-540i

E32 740IL

Kupię do e46 sedan przedlift:

- maskę cosmosschwarz 303

- osłonę dźwigni automat 51167059413 ("-" do przodu)

- listwę spryskiwaczy mgłowych polift (303 cosmosschwarz)

Najlepiej Dolny Śląsk, tel. 782-784-200.

Opublikowano

INPA test na wolnych


Test na 3 biegu F2


Test na 3 biegu vanos



Bledow zadnych juz nie ma ale co powiecie na parametry z testow?


PS Dzisiaj po testach weze znowu spuchniete, odkrecilem tylko delikatnie korek zeby upuscic cisnienie.

Bylo:

E30 316 (M10b18) 86r - sedan

E30 325i (M20b25) 89r - coupe

E30 325i (M20b25) 87r - Mtech1 coupe

E30 325i (M20b25) 87r - Mtech1 sedan

E36 328i (M52b28) 95r - sedan

E39 540i manual

E36 M3 3.2 sedan

E36 318Ti Compact

E46 330iA Touring

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Masa powietrza bardzo ładna, sondy przed katalizatorem pracują, za już nie bardzo, jak to wygląda po pełnym rozgrzaniu (tu trochę brakowało) i podczas jazdy? Korekty paliwowe niezłe, to było na lpg czy pb? Można się przyczepić do vanosa, po stronie wydechu nie pracuje w pełnym zakresie, trzeba zająć się uszczelnieniami.

Mój czarnuch

Drugi czarnuch-540i

E32 740IL

Kupię do e46 sedan przedlift:

- maskę cosmosschwarz 303

- osłonę dźwigni automat 51167059413 ("-" do przodu)

- listwę spryskiwaczy mgłowych polift (303 cosmosschwarz)

Najlepiej Dolny Śląsk, tel. 782-784-200.

Opublikowano
Masa powietrza bardzo ładna, sondy przed katalizatorem pracują, za już nie bardzo, jak to wygląda po pełnym rozgrzaniu (tu trochę brakowało) i podczas jazdy? Korekty paliwowe niezłe, to było na lpg czy pb? Można się przyczepić do vanosa, po stronie wydechu nie pracuje w pełnym zakresie, trzeba zająć się uszczelnieniami.

Testy na pb byly, na lpg inpa wyrzuca bledy.

Hmm.. mowisz, ze sondy za katami niedomagaja...

Masz pomysl jakby je lepiej sprawdzic? W sensie jakim programem przez inpe zeby bylo widac ich dzialanie.

Nagram moze ta opcje jeszcze raz podczas jazdy, moze wtedy cos wiecej te sondy pokaza.

Tylko ktory tes w inpie do tych sond bo tam sa dwa: Lambdasonden bank1/2 i gemischadaption.

Te dwa bledy co mialem wczesniej, czyli przeplywki i sondy to mogly byc jeszcze sprzed wymiany przewodu powietrza za katem, dlatego juz ich nie ma po skasowaniu.

Bylo:

E30 316 (M10b18) 86r - sedan

E30 325i (M20b25) 89r - coupe

E30 325i (M20b25) 87r - Mtech1 coupe

E30 325i (M20b25) 87r - Mtech1 sedan

E36 328i (M52b28) 95r - sedan

E39 540i manual

E36 M3 3.2 sedan

E36 318Ti Compact

E46 330iA Touring

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Sondy to pierwsze, o którym piszesz (f5), widać napięcie i jak zachowują się grzałki, pokaż na trasie i po zatrzymaniu wolne obroty, zostaw na 30 sekund. To drugie (f6) to korekty paliwowe. Tak jak napisałem niedobór mocy upatruję w vanosie.

Mój czarnuch

Drugi czarnuch-540i

E32 740IL

Kupię do e46 sedan przedlift:

- maskę cosmosschwarz 303

- osłonę dźwigni automat 51167059413 ("-" do przodu)

- listwę spryskiwaczy mgłowych polift (303 cosmosschwarz)

Najlepiej Dolny Śląsk, tel. 782-784-200.

Opublikowano
Sondy to pierwsze, o którym piszesz (f5), widać napięcie i jak zachowują się grzałki, pokaż na trasie i po zatrzymaniu wolne obroty, zostaw na 30 sekund. To drugie (f6) to korekty paliwowe. Tak jak napisałem niedobór mocy upatruję w vanosie.

Vanosy byly robione 2 lata temu, mam fakture.

Ktory to wykres pokazuje tego vanosa wydechowego? I jak to powinno prawidlowo wygladac?


http://imagizer.imageshack.us/a/img924/839/sN85uA.png


Dzisiaj jeszcze zamontuje filtr powietrza, kupilem pipercrossa i wyczyszcze przeplywke plynem do elektroniki.

Bylo:

E30 316 (M10b18) 86r - sedan

E30 325i (M20b25) 89r - coupe

E30 325i (M20b25) 87r - Mtech1 coupe

E30 325i (M20b25) 87r - Mtech1 sedan

E36 328i (M52b28) 95r - sedan

E39 540i manual

E36 M3 3.2 sedan

E36 318Ti Compact

E46 330iA Touring

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

To screen z Twojego auta? Chodzi o wartość 3 (pozycja rzeczywista)

i 7 (pozycja zadana), to jest wydechowy, powinien pracować od -80 do -105, podczas testu nie było -8x, tylko -9x. Nie ma co jej myć, ponieważ wskazania daje prawidłowe. To, że były robione dwa lata temu nie oznacza, że uszczelniacze spełniają swoją funkcję, kwestia materiału.

Pisz przez odpowiedz a nie cytuj, niepotrzebnie wydłużasz wątek.

Mój czarnuch

Drugi czarnuch-540i

E32 740IL

Kupię do e46 sedan przedlift:

- maskę cosmosschwarz 303

- osłonę dźwigni automat 51167059413 ("-" do przodu)

- listwę spryskiwaczy mgłowych polift (303 cosmosschwarz)

Najlepiej Dolny Śląsk, tel. 782-784-200.

Opublikowano
To screen z powyzszego filmu tam jechalem od 3tys. No to 'se' przeplywke wyczyscilem...niby uwazalem a na koncu wciskajac w fltr oparlem reke o kratke no i pekla kratka, drucik jeden zerwany. Testy wznowie jak kupie przeplywke...ps ten pipercross to dziadostwo jeli chodzi o spasowanie. Trzeba przycinac uszczelke zeby pasowal, a filtron za 20zl pasuje jakby stamtad byl.. Dzien zaliczam do nieudanych

Bylo:

E30 316 (M10b18) 86r - sedan

E30 325i (M20b25) 89r - coupe

E30 325i (M20b25) 87r - Mtech1 coupe

E30 325i (M20b25) 87r - Mtech1 sedan

E36 328i (M52b28) 95r - sedan

E39 540i manual

E36 M3 3.2 sedan

E36 318Ti Compact

E46 330iA Touring

Opublikowano
Przeplywka przyszla, w środku druciki sa, wyglada na sprawna. Po podłączeniu i skasowania błędu niestety błąd sie pojawia znowu. Oczywiście samochód zmulony i spalanie duże. Jakieś pomysły? Zastanawia mnie jeszcze czemu gniazdo wtyczki jest po zewnętrznej stronie co powoduje zaginanie kabla tuz za wtyczka

Bylo:

E30 316 (M10b18) 86r - sedan

E30 325i (M20b25) 89r - coupe

E30 325i (M20b25) 87r - Mtech1 coupe

E30 325i (M20b25) 87r - Mtech1 sedan

E36 328i (M52b28) 95r - sedan

E39 540i manual

E36 M3 3.2 sedan

E36 318Ti Compact

E46 330iA Touring

Opublikowano
Jeszcze bliżej chłodnicy jest zawór odpowietrzania zbiornika.

Okazało sie że u mnie wężyk od odpowietrzania idzie od tej gumy pod próg do filtra, oczywiście urwany był.

Bylo:

E30 316 (M10b18) 86r - sedan

E30 325i (M20b25) 89r - coupe

E30 325i (M20b25) 87r - Mtech1 coupe

E30 325i (M20b25) 87r - Mtech1 sedan

E36 328i (M52b28) 95r - sedan

E39 540i manual

E36 M3 3.2 sedan

E36 318Ti Compact

E46 330iA Touring

  • 2 tygodnie później...
Opublikowano

Naprawy zakonczone, samochod pali 13 lpg w trasie, 100-160 i okolo 14-15 lpg w miescie, ale bez stania w korkach i palowania.

To jest wg mnie 1 l za duzo, ale trzeba doliczyc na automat, wiec jest OK.


Przyczyna: polsprawna przeplywka i nieszczelny dolot + opory z konczacej sie pompy wspomagania (wymienilem na lf-30).

Inpa nie wykazuje juz bledow.


EDIT: Nic nie zmienialem, a spalanie spadlo w dojazdach do pracy do 12,8 lpg/100km (benzyna z kompa 10,5l)

Teraz jestem mniej wiecej zadowlony ze spalania, na manualu byloby mniejsze z 1l, wiec spoko.

Niedlugo zobacze jak w trasie ale szacuje tez okolo 12-13lpg.

Bylo:

E30 316 (M10b18) 86r - sedan

E30 325i (M20b25) 89r - coupe

E30 325i (M20b25) 87r - Mtech1 coupe

E30 325i (M20b25) 87r - Mtech1 sedan

E36 328i (M52b28) 95r - sedan

E39 540i manual

E36 M3 3.2 sedan

E36 318Ti Compact

E46 330iA Touring

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.