Skocz do zawartości

525 TD '95 r. Inspekcja - jak skasować zostawiając oilserwis


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
Po wymianie oleju skasowałem sobie inspekcję olejową.Po dwóch miesiącach od wymiany oleju zaświecił mi się napis INSPECTION czyli przegląd okresowy.Czytałem na forum,że po zmostkowaniu pinu 7 z masą przez żarówkę i włączeniu zapłonu na 3 sekundy gaśnie inspekcja olejowa,a po 12 sekundach INSPECTION czyli przegląd okresowy.Teraz moje pytanie.Jak mam zgasić napis INSPECTION,bez kasowania inspekcji olejowej ? Nie mam potrzeby kasowania inspekcji olejowej,bo chcę,żeby odmierzyła mi ona czas wymiany oleju prawidłowo.Jak to zrobić skoro po 3 sekundach ona gaśnie ? Czy może jak przytrzymam 12 sek. to zgaśnie mi tylko przegląd,a olejowa zostanie bez zmian ? Czekam na odpowiedzi.P.S może mi ktoś przypomnieć który pin w BMW e34 525 TD '95 r. to masa ?
Opublikowano

Słuchaj. Jak skasowałes Oil Inspection a teraz zaświeciła ci się Inspection kontrolka to nie przejmuj sie tylko skasuj ją normalnie przytrzymaj przez 12 sekund nie ma obawy że oil service ci sie skasuje.

On się tylko kasuje gdy się zaświeci.

Nie jeździj szybciej, niż lata twój anioł stróż
Opublikowano
7 to pin "plusowy" a 19 to zwykła masa w gnieździe diagnostycznym. Równie dobrze możesz więc połączyć 7 z masą samochodu.
Opublikowano

Metoda na drucik skasujesz najpierw oil service a dopiero pozniej (trzymajac caly czas druciki) inspekcje.

W ten sposob mozna jedynie skasowac sam oil service zostawiajac inspekcje ale w druga strone to nie zadziala.

Jedyny sposob na takie dzialanie to kasowanie odpowiednim kluczem.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Metoda na drucik skasujesz najpierw oil service a dopiero pozniej (trzymajac caly czas druciki) inspekcje.

W ten sposob mozna jedynie skasowac sam oil service zostawiajac inspekcje ale w druga strone to nie zadziala.

Jedyny sposob na takie dzialanie to kasowanie odpowiednim kluczem.

 

Klucz nie pomoże. Żeby skasować inspekcję, musisz skasować oil service. Tak to jest rozwiązane układowo i żaden klucz nie pomoże.

 

Jeszcze jedno - warto skupić się na pinach 7 i 19, a nie 7 i masie pojazdu. Mimo, iż teoretycznie jest to to samo - wierzcie mi, nie jest. Włączcie zapłon i zmierzcie napięcie między pinem 19 i masą... w nowym aucie może będzie 0, ale nie w naszych samochodach :) W ten sposób można (ale nie jest to oczywiście reguła, więc nie piszcie "a ja tak robię od lat i jest ok" - tak, ale ktoś zrobi raz i ma problem) sobie załatwić licznik.

Kai
Opublikowano
Próbowałem skasować inspekcję poprzez piny 7 i 19.Nie udało się.Proszę pomóżcie,bo nie wiem o co chodzi.Próbowałem kilka razy i nic.Przekręcałem zapłon na 15 sek. później na dłużej,czekałem i nic.Co mogę zrobić ? Zaznaczam,że miesiąc temu skasowałem oilserwis poprzez pin 7 i masę.
Opublikowano
Spróbuj 7-11 - u mnie tez nie dziła 7-19 lecz jak pisałem wczesniej , jeden posiadacz E34 miał ten sam problem i tez kasował dopiero po przez 7-11.
http://img221.imageshack.us/img221/9561/bmw9bq.jpg
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Spróbuj 7-11 - u mnie tez nie dziła 7-19 lecz jak pisałem wczesniej , jeden posiadacz E34 miał ten sam problem i tez kasował dopiero po przez 7-11.

 

Oficjalnie na schematach pin 11 wisi w lufcie (nie podpięty / not connected). Ale skoro tak bywa, to znaczy, że tam musi być "czasami" masa :) Tylko od czego to zależy?

Kai
Opublikowano

Kai nie zgodze sie z toba. Ja mam klucz do kasowania kontrolek i moge u siebie skasowac osobno inspekcje a osobno oil service i nie ma znaczenia w ktorej kolejnosci.

Zreszta inspekcja wskazuje przeglad samochodu a oil service wymiane oleju i niekoniecznie te dwie czynnosci musza byc ze soba powiazne.

Opublikowano
Nie udało mi się w żaden sposób. 7-11 też nic nie daje.Co robić ?

a robisz to na włączonym zapłonie??

http://img221.imageshack.us/img221/9561/bmw9bq.jpg
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Kai nie zgodze sie z toba. Ja mam klucz do kasowania kontrolek i moge u siebie skasowac osobno inspekcje a osobno oil service i nie ma znaczenia w ktorej kolejnosci.

Zreszta inspekcja wskazuje przeglad samochodu a oil service wymiane oleju i niekoniecznie te dwie czynnosci musza byc ze soba powiazne.

 

No ok, pewnie jest na nim przełącznik. A próbowałeś to już robić, czy tylko przypuszczasz? Pytam z ciekawości.

 

Z procesora obsługującego inspekcję w naszych E34 "wychodzi" tylko jeden "przewód". Jest on doprowadzony do 7 pinu na złączu diagnostycznym (poprzez pin 16 na wtyczce II lub 8 na wryczce I z licznika w zależności od wersji). Jest to wejście zliczające procesora, który na podstawie czasu występowania 0V na wejściu - kasuje odpowiednie inspekcje.

 

Aaaa, ponadto w wykazie czynności serwisowych, we wszystkich inspekcjach jest punkt o wymianie oleju (oil service, inspection I i inspection II).

Kai
Opublikowano
Łączę piny i uruchamiam zapłon,ale nie odpalam silnika.Chyba tak to trzeba robić no nie ? Skoro to nie skutkuje to co mam robić ?

Odwrotna kolejność - włącz zapłon aż wszystkie zegary się zaświecą a potem łącz piny.

http://img221.imageshack.us/img221/9561/bmw9bq.jpg
Opublikowano

KAI ma rację że nie mozna skasować samej inspekcj bez skasowania oil service. Może w nowszysz modelach jest inaczej.

Ale co komu przeszkadza inspekcja, można ją przecież skasować przy najbliższej wymianie oleju razem z oil service.

Opublikowano
Dzięki za rady.Wczoraj podjechałem do elektromechanika i skasował mi przyrządem do BMW za 10 zł inspekcję zostawiając oilserwis.Więc dla tych którzy twierdzili,że się nie da tak zrobić piszę,że się da. :-)
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

No właśnie, spóźniłem się :)

Wczoraj kasowałem inspekcję i oil service, bo obie miałem robione.

UWAGA! Najpierw zniknęła inspekcja (oil service nadal się świecił), potem dopiero skasował się oil service. Czyli jest tak, że najpierw inspekcje się kasują (jak się świecą), a potem oil service.

 

Tylko nadal nie wiem, dlaczego u Ciebie nie dało się tego skasować...

Kai
Opublikowano

No wlasnie. Jednak wyszlo na moje ;)

 

Czasami tak jest ze nie idzie skasowac kontrolek. Mozna probowac az do bolu lub skasowac kluczem.

Natomiast dlaczego nie chce sie skasowac to nie wiem

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
A wiesz, jak wygląda sprawa kasowania inspekcji przez program CarSoft? Na wyjściu jest tranzystor, który ma na kolektorze pin 7 złącza diagnostycznego, a na emiterze jego masę. Więc nawet taki zaawansowany program używa tak prymitywnej metody "zwierania", bo... innej nie ma :)
Kai
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
( a jak skasowac Air BAg za pomoca tych pinow???ktos wie)

 

Tak, wie - nie ma takiej możliwości bezpośredniej. Musisz do tych pinów podpiąć komputer.

Kai

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.