Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
Mam E90 z 2006 roku 325xi z silnikiem 218 konnym. Mam z nim dwa problemy. Pierwszy dotyczy zużycia oleju. Samochód zużywa litr oleju na około 2000 km. Wszystkie wycieki zostały usunięte. Auto jest suche i nic z niego nie kapie. Mimo to bierze olej. Ktoś wie co może być przyczyną i jak temu zaradzić? Drugi problem dotyczy obrotów na biegu jałowym. Na zimnym silniku wszystko jest w porządku. Gdy silnik się nagrzeje to często np w trakcie postoju na światłach lub w korku następuje chwilowy skok obrotów. Auto jeździ normalnie i w trakcie jazdy nie ma żadnych niepokojących objawów. Może ktoś poleci jakiś dobry warsztat w okolicach Warszawy. Z góry dziękuję za pomoc.
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Te silniki lubią olej ale to może ciut za dużo. Najpierw zidentyfikuj którędy spalany jest olej - odma, pierścienie czy uszczelniacze zaworowe. Można zrobić pomiar kompresji żeby ocenić zużycie pierścieni. Jak zawory no to po odpaleniu powinien lekko zakopcić choć nie zawsze. Zaobserwowales dym z rury wydechowej?
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
No to uszczelniacze pewnie. Do zrobienia tylko nie wiem czy w N52 trzeba ściągać głowice czy można to zrobić bez zdejmowania, ktoś podpowie?
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Popatrzyłem sobie na www.newtis.info na procedury, w szczególności zdejmowanie napinaczy i powiem Wam, że lekko przejebane..

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.