Skocz do zawartości

zmiana z 0w-30 na 10w-60 i problemy


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
JELITO : mamy dokladnie ten sam olej, kupowany w tym samym czasie i miejscu .. ja wiem jedno - wracam do 0w-30

 

Czy ow30 będzie dobry na nasze warunki ?

 

Ps.Czy mógłby ktoś odpowiedzieć na moje pytania zawarte w tym temacie ?

BMW = Będziesz Musiał Wyprzedzać :-)
Opublikowano

Zanim zmienisz olej z powrotem na 0W30 to minie napewno miesiąc, a upałów w polsce już raczej nie będzie, za to szykuje się może kolejna nietypowa zima i gęsty olej może nie być dobrym rozwiązaniem.

Jeździłeś cały czas na rzadziźnie i problemów nie miałeś co świadczyć może o bardzo dobrym stanie silnika. Nawet ten chwilowo gęściejszy olej nie powinien narobić żadnych zużyć w elementach mechanicznych silnika.

Na pytanie, czy masz powrócić do niego odpowiadam TAK. Stanowczo.

Jest to olej zalecany do Twojego silnika i skoro niemcy tak zadecydowali to maja ku temu powody, a klimat w niemczech niczym się nie rózni od polskiego.

Przejdź z powrotem na zerówkę i pozostań przy niej.

Opublikowano
Roberto - to może ja przy nastepnej zmianie również przejde na "zerówke" - będzie dobrze ?
BMW = Będziesz Musiał Wyprzedzać :-)
Opublikowano

Różnica pomiędzy zerówką a piątka jest niewielka, ale dla silnika może to mieć znaczenie, zwłaszcza kiedy jest na podwójnym vanosie.

Tak jak pisałem fakt zalania nieco gęściejszym olejem nie jest zaraz powodem do tego aby martwić się zuzyciem mechanicznym silnika - do tego nie dojdzie. Jeżeli jeździłeś tym autem wcześniej na rzadkim oleju i problemów żadnych nie było to po ponownym wróceniu z piatki również nie ucierpii. Dla mnie możesz lać spokojnie, gdyż obecnie jeździsz na równie dobrym jakościowo oleju. Martwiłbym sie bardziej gdybyś powracał z xxWxx firmy ****** :D To byłby temat do polemizowania. :jawdrop:

Opublikowano

Dokładnie :cool2:

 

U mnie jest jeden vanos - czyli z tego co napisałeś róznicy nie będzie czy 5w czy 0w

 

Denerwuje mnie tylko to stukanie czy cykanie jak kto woli - myślałem że po przejściu z semi na full syntetic ucichnie bo przepłucze i wyczyści a tu "takiego wała" :|

BMW = Będziesz Musiał Wyprzedzać :-)
Opublikowano
no wlasnie dlatego pojechalem na autoryzowany serwis, bo castrola ll04 nigdzie nie mozna dostac. chyba, ze ktos gdzies go widzial?
DIESEL POWER
Opublikowano

A czy może być jakis negatywny skutek , zmiany z pół syntetyka 10w40 na 10w60 rs castrol??

Bo własnie zakupiłem ten olej z alegro, okazyjna dosyć cena 120 zł za 4 l, ale po tym poscie zastanawiam się czy dobrze zrobiłem..

Głównie kierowałem się dobrem mojej turbiny w tds, bo troche zaczyna puszczać olej, więc chciałem zalać go gęściejszym i syntetykiem.....

Opublikowano

Panowie, dlaczego tak się uparliście na Castrola?! :shock:

czy ktoś z Was próbował już moze wyrobów Motula lub Agip? powiem szczerze, że np. do motocykla nie wyobrażam sibie nic innego, jak olej Motula - zawsze w oryginalnych, szczelnych opakowaniach, nie jest rozlewany w Polsce. może nie najtańszy, ale jakość top'owa!

 

BTW, jaką oliwę sugerujecie do silnika 2,5l M50? z ciekawości pytam...

18.11.2006

Forza evil!

Opublikowano
Panowie, dlaczego tak się uparliście na Castrola?! :shock:

czy ktoś z Was próbował już moze wyrobów Motula lub Agip?

 

Nie wszyscy uparli sie na Castrola. Istnieje rowniez spora czesc uzytkownikow Mobil1 0W-40 :mrgreen: ktorzy nigdy nie mieli problemow z cykaniem zaworow czy to na cieplym, czy na zimnym silniku. :worried:

Opublikowano
Głównie kierowałem się dobrem mojej turbiny w tds, bo troche zaczyna puszczać olej, więc chciałem zalać go gęściejszym i syntetykiem.....

Turbina jest elementem bardzo wyczulonym na olej. Ciśnienie oleju jak i jego przepływalność są najistotniejsze. Olej 10W60 jest może nie tyle co gęstszy od tego którego obecnie masz wlanego, ale o wiekszej lepkośi.

 

Szczerze powiem, że olej 10w60 jest najlepszy do silników pracujących w trudnych warunkach eksploatacyjnych, a w szególności tych wiekowych.

Opublikowano

Dziękuje Robert za konkretną odpowiedź, teraz jestem juz spokojniejszy jesli chodzi o trafność wyboru.

Pozdrawiam

wazik

Opublikowano
Panowie, dlaczego tak się uparliście na Castrola?! :shock:

czy ktoś z Was próbował już moze wyrobów Motula lub Agip? powiem szczerze, że np. do motocykla nie wyobrażam sibie nic innego, jak olej Motula - zawsze w oryginalnych, szczelnych opakowaniach, nie jest rozlewany w Polsce. może nie najtańszy, ale jakość top'owa!

 

BTW, jaką oliwę sugerujecie do silnika 2,5l M50? z ciekawości pytam...

 

Tak drogi kolego, ale MOTUL syntetyk jest olejem wyczynowym i ma oznaczenie 15w40 lub 50, wiec przeskakujesz juz o kilka klas. Poza tym w cenie jest chyba drozszy jeszcze od Catrol ll04. A tak swoja droga to czy jest cos alternatywnego co spelnia norme LL04 Castrola i BMW?

DIESEL POWER
Opublikowano

A tak swoja droga to czy jest cos alternatywnego co spelnia norme LL04 Castrola i BMW?

 

Valvoline Max Live ?

BMW = Będziesz Musiał Wyprzedzać :-)

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.