Skocz do zawartości

zmiana z 0w-30 na 10w-60 i problemy


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
tak wiec moj silnik byl zawsze zalewany olejem 0w30 (tak jest przynajmniej na wszystkich ostatnich fakturach), jednakze po przyjezdzie do Polski zalalem go 10w60 - oczyiwscie wszystkie oleje Castrola i pojawil sie problem - po kilku tysiacach kilometrow na nowym oleju zaczelo mi cos cykac w silniku - niestety nie tylko na zimnym ale rowniez na cieplym - silnik ma przebieg 200.000 km i zaznaczam ze na 0w30 tego nie bylo .. co robic ?? wrocic do 0w30 ?? jesli tak to kiedy przy najblizszej wymianie (jestem dopiero 4.000 po ostatniej wymianie) czy od razu ?? pomoze to ?? czy jednak musze wymieniac popychacze ...
kupie szerokie 17" do E36 - najchetniej 9" przod i 10" tyl
Opublikowano
Moze najpierw dowiedz sie co cyka, bo jak to np kompresor klimy, albo ktorys zawor to wymiana oleju nic nie da :mrgreen:

Xdrive

Koder

Opublikowano
to raczej napewno cos przy zaworach - cykanie zmienia swoja czestotliwosc wraz z predkoscia obrotowa .. i wydaje mi sie ze dochodzi wlasnie ze srodka silnika ..
kupie szerokie 17" do E36 - najchetniej 9" przod i 10" tyl
Opublikowano

Całkiem możliwe, że odzywają się szklanki. Olej obecny jest gęściejszy choć o wiekszej lepkości, ale mimo wszystko piszesz że wcześniej tego nie było.

Trudno jest czasem odpowiedzieć na pytanie w wyniku czego szklanki cykaja. Jedni dla wyeleminowania tego problemu wlewają olej jeszcze bardziej gęsty, a ja zaś uważam że konstrukcja szklanki nie jest do tego przystosowana. Sam jeżdżę na półsyntetyku i czasem któraś się odezwie, ale mój silnik jest wiekowy i po wymianie pierścionków zrobione zaledwie 40 tys. Łyka olej i nic na to nie poradzę - chce brać, niech bierze, mnie to nieprzeskadza. W końcu jest to silnik którego na wpół zakopanego w ziemi wykopałem i odświeżyłem. To i tak dla niego lepsze wyjście jak zgnicie w ziemi.

 

Wracając do problemu. Uważam, że powinieneś powrócić do oleju sprzed wymiany na półsyntetyk i zalać go rzadkim jak był. Nie oczekuj poprawy na już - to może trochę potrwać.

Opublikowano

ale 10w60 to tez syntetyk .. ponoc jedyny polecany do Mpowerow ... silnik przed zmiana nie bral oleju (przynajmniej podczas ostatnich 3 tysiecy przed wymiana nie zauwazylem ubytku wiecej niz 100ml) teraz rowniez nie bierze ani grama oleju ..

 

 

a co do powrotu do starego oleju to pewnie im szybciej tym lepiej ??

kupie szerokie 17" do E36 - najchetniej 9" przod i 10" tyl
Opublikowano

No tak.

Ale trzeba pamiętać że silniki M-Power osiągają bardzo wysokie temperatury i nie bez powodu zamiast ekonomizera zastosowano wskażnik temperatury oleju. A taka gęstość oleju dla szklanek ma spore znaczenie.

Nie wszystko co dla M-Powera jest dobre dla zwykłych silników.

Opublikowano

HeHe - olej po raz kolejny

Lektura bardzo ciekawa

U mnie po zmianie oleju również zaczęło cykać ( i na zimnym i na ciepłym) - przpłukałem silnik produktem od Xeramica i zalałem syntetyk Castrol Magnatec 5w40

Pojeździmy - zobaczymy :8)

BMW = Będziesz Musiał Wyprzedzać :-)
Opublikowano

do twojego silnika chyba zalecany jest castrol 0W40 - a 10W60 jest dopuszczalny - tak jak u mnie - ja zalalem 0W40 i wszystko smiga ... to co jest dobre do M nie oznacza ze jest tez dobre do zwyklego silnika . mialem wczesniej mobila 5W50 i musze powiedziec ze castrol jest duzp lepszy...

 

u mnie tez cos cykalo - okazalo sie ze to nie szklanka tylko swieca sie poluzowala i uchodzila przez nia kompresja

Opublikowano

 

u mnie tez cos cykalo - okazalo sie ze to nie szklanka tylko swieca sie poluzowala i uchodzila przez nia kompresja

 

jak calkiem niedawno wymienialem swiece to zauwazylem ne jednej z nich olej - i wiem ze to jest jakas tam uszczelka - tylko nie mialem czasu zeby podjechac z wymiana tego - to moze to to ???? a nie popychacze ??

 

a olej 0w-30 lali w serwisie BMW - sa na to faktury .. :roll:

kupie szerokie 17" do E36 - najchetniej 9" przod i 10" tyl
Opublikowano

uszczelka raczej nie ma nic do cykania , chyba ze pod kolektorem wydechowym - wtedy efektem moze byc tak jakby cykanie - przez neszczelnosc miedzy kolektorem a glowica

 

co do oleju - jezeli to faktycznie popychacze to wroc na olej ktory miales wczesniej i powinno byc ok , jednak ja bym zalal 0w40 - poniewaz na polskie warunki klimatyczne - szczegolnie tego lata , 30 to troche za malo

Opublikowano

Czesc

Gdybys zalal mineralem ,to bym sie nie zdziwil.

Moim zdaniem to zbieg okolicznosci i po prostu przyszedl czas na szklanki.

Ja mialem mineral,potem zalalem 5w40 i zaczal klepac.

Teraz zalalem 10W60 castrola i mniej klepie.

I badz tu madry

pozdrawiam

Opublikowano
No proszę - ciekawych rzeczy się można o tych olejach dowiedzieć - ja zawsze lałem ELF Evolution, ale teraz chyba będę lał Magnata - skoro ma rakie suuuper właściwości....chyba, że ten tekst to jakaś komercyjna paplanina za kasę ;P
http://www.skredyt.pl/projekty/bmw.jpg
Opublikowano
chyba, że ten tekst to jakaś komercyjna paplanina za kasę ;P

 

Raczej Wątpie ! :nienie:

 

Ps. Chciałem zalać polecany castrol 0w40 ale odradzili mi go mówiąc że na nasze warunki lepszy bedzie 5w40.

Pytanie : czy duża różnica jest między ow40 a 5w40 (czy odczuwalna dla silnika i właściciela i czy po prostu dobrze zrobiłem

 

Ps.Czy wyciszy mi delikatne stukanie hydroregulatorów ( 4 speców powiedziało że to hydroregulatory)

 

Ps2.Czy warto teraz dolać xeramica albo auto-repaira ?

BMW = Będziesz Musiał Wyprzedzać :-)
Opublikowano

witam, przywiozłem autko z niemiec (m52 silnik) zrobiłem kilkaset km i silniczek chodził idealnie cichutko, zmienilem olej na castrol rs 10w60 i zaczeła cykać góra, na oleju na ktorym auto przyjechało tego nie było, przy spuszczaniu starego oleju był wyraźnie rzadszy od tego co wlałem (nie wiem na ile ma wpływ rozgrzanie oleju) silnik ma 180000 km i dochodze teraz do wniosku ze nie tylko mi po wlaniu 10w60 popychacze zaczzely chodzic glosniej

 

na moje oko olej ktory spuscilem był na 100% rzadszy. wychodzi na to ze na gestszym zaczelo glosniej chodzic...

Jedyną dobrą rzeczą w przednim napędzie jest to ze gdy cofasz masz napęd na tył !
Opublikowano
oleje takie jak Castrol, Mobil 1 mimo ze są zagraniczne rozlewane są w naszej ukochanej Polsce. a jak wiadomo różne zeczy sie u nas dzieja. Najlepiej kupic Castrol albo Mobil 1 z Niemiec wtedy mamy pewośc jakości. Bo kupione w Polsce to tak samo jak byśmy kupili sobie lotos albo jakis Orlenoski
Opublikowano
to 10w-60 jest z niemiec, zreszta bede mial do sprzedania jedna pelna banke tego oleju (5 litrow) i gratis dorzuce jeszze cos ok. 2,5 (tyle zostalo mi z wymiany), a to jak tylko zmienie z powrotem na 0w-30 ..
kupie szerokie 17" do E36 - najchetniej 9" przod i 10" tyl
Opublikowano
Ja mam podobny problem. Zawsze jeździłem na RSie 10w60 który kupowałem w dosyć dużej hurtowni. Ostatnio trafiła sie możliwość kupna oleju z niemiec. Zalałem tym niemieckim olejem i silnik zaczął terkotać przy odpalaniu. Na polskim oleju tego nie było chyba powrócę do oleju kupowanego w polsce.
Opublikowano

Ja od kilkudziesieciu tysiecy km śmigam na RS10W60 Castrola - zawsze mi cyakły przy odpaleniu przez 1-3 sekund ale ostanio po zmianie złapałem sie za głowę - zaraz po wymianie i 1 uruchomieniu cykły przez 20 sekund a czasmi teraz i dłuzęj do 1 min i tak juz zostało do chwili obecnej - nie wiem czy to moze być taki duży zbieg okolicznści bo bardziej powątpiewam w orginaloniość tego Castrola - wiem ze niedawno jeszcze była afera z podrabianym olejem Catrola (po przez oczyszczasnie jakiegoś starego zuzytego oleju i ponownie pakowanie go w butelki Castrola).

To tylko POLSKA.

http://img221.imageshack.us/img221/9561/bmw9bq.jpg
Opublikowano
JELITO : mamy dokladnie ten sam olej, kupowany w tym samym czasie i miejscu .. ja wiem jedno - wracam do 0w-30
kupie szerokie 17" do E36 - najchetniej 9" przod i 10" tyl
Opublikowano
JELITO : bylem wtedy wlasnie razem z Radkiem po auto jak kupowal miedzy innymi tobie olej, ja tez go wzialem
kupie szerokie 17" do E36 - najchetniej 9" przod i 10" tyl
Opublikowano
Wydaje mi się że ten niemiecki olej wcale nie jest taki dobry, jest dużo tańszy niż Polski i jest go 5 litrów a nie 4.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.