Skocz do zawartości

czy to uszczelka pod głowicą na pewno??


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
witam na poczatku wspomne o nie do konca sprawnym visko.jadacw korku samochod sie grzeje powoli przy normalnej jezdzie w ogole.ostatni jechalem i nagle zaczelo cos syczec otworzylem maske i spod czujnika nagrzewicy(nie pamietam nazwy )leciala para.doczlapalem sie do warszatatu zwieloma przystankami i powiedziano mi ze uszczelka pod glowica jest do zrobienia.poniewaz cisnienei idzie w uklad chlodzenia.i co o tym sadzicie?pisze ponieaz moj kolega w e36 320 z vanosem tazke mial ja do wymiany podobno ale wystarczylo odpowietrzyc jedynie uklad co w przpadku bmw jest bardzo specyficzne podobno.dodam mam 318
Opublikowano

Opis niezbyt precyzyjny, bo co to jest czujnik nagrzewnicy?

Jeśli masz niesprawne wisko i podejrzenie zapowietrzenia układu chłodzenia to zacznij od tego. Nie będziesz przecież zdejmował głowicy nie mając pewności że winą nie jest zapowietrzenie. Mnie to wygląda na typowy objaw zagotowania płynu z powodu przekroczenia temperatury. Gdyby była uszkodzona uszczelka pod głowicą to kompresja przedostawałaby się do układu chłodzenia również na zimnym silniku.

Opublikowano

Witam

Najlepiej zacząć od początku, wymieć visko i tak będziesz musiał, odpowietrz układ, potem można sprawdzić kompresje.

Częste objawy uszkodzonej uszczelki to ubywanie płynu, płyn w oleju, masło na korku wlewu oleju, dymienie, kompresja, duża różnica temperatur (przy ciepłym silniku) rur chłodnicy wlotowej i wylotowej (może też oznaczać zapowietrzony układ chłodzenia.

Pozdrawiam

Opublikowano

ta - też bym nie dramatyzował - trzeba przede wszystkim doprowadzić uto do porządku: odpowietrzyć, zadbać o dobre visco, świece kable (przynajmniej upenić się, że są OK)

poza tym padnięta uszczelka prawie na pewno skutkuje pomieszaniem się płynów, więc jeśli olej (na bagnecie czy na korku) i płyn chłodzący nie zmieniły wyglądu, to zapomniałbym o temacie

beemki to choroba - nieuleczalna, ale za to bardzo przyjemna

miłośnik E30 ... użytkownik E46 :)

Opublikowano
A ja bym sprawdził czy aby to na pewno wisko. Może pompa wody przepuszcza??
Buch teściową w klatkę piersiową ;)
Opublikowano
witam termostat zostal wyjety ale silnik dalej wariuje a raczej temperatura.kolega zmierzyc kompresje i na 2 cylindrze wyszlo 4 a na reszcie po 9.niestety nie moge do konca odpowietrzyc ukladu gdyz koleszka mi zakleil ta srubke kolo korka od chlodnicy.bede walczyl dalej nie wiem co to moze byc.nie patrzylem jeszcze na korek ani olej.spojrze i dam wam znac
Opublikowano

jestem świezo po podobnej przygodzie, powodem był zapowietrzony układ!!! dopiero w warsztacie zobaczyłem jak trudne (czasochłonne) jest to zajęcie!!!

powodzenia

Opublikowano

Dokladnie. Odpowietrzanie BMW nie nalezy do prostych czynnosci.

Zastanowilbym sie dlaczego na jednym baniaku masz taka niska kompresje. Jest mozliwosc taka ze wlasnie uszczelka na tym cylindrze jest uszkodzona.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.