Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
Zażuciło mnie i uderzyłem bokiem w krawęźnik, koło jest wygięte. Auto nie jeździ słychać jakieś trzaski. Co oprócz mostu moze być do wymiany, ile kosztuje most zwykły (300zł) i ze szperą i jakie musze mieć przełożenia do 328 coupe. Jaki radzicie kupić nowy w aso czy używany?? Pomóżcie, strasznie mi przykro że uszkodziłem autko :(
Opublikowano

eee - to raczej nie most (to zależy jak mocno przywaliłeś) - jeśli już, to wahacz mógł się zgiąć, a jak chrzęści, to pewnie poszła piasta lub łożysko

 

kupowanie części oryginalnych to dobry zwyczaj, bo dłużej się trzymają, jednak kupno nowego mostu z racji ceny raczej nie wchodzi w grę, a zwłaszcza ze szperą - poszukaj używki - jak będzie w dobrym stanie, to bez problemu pojeździsz na niej bardzo długo o ile nie ukręcisz dyfra :wink:

beemki to choroba - nieuleczalna, ale za to bardzo przyjemna

miłośnik E30 ... użytkownik E46 :)

Opublikowano
Mocno :( płyta od kraweżnika się aż obluzowała:( Koło wygięte. Czy amor też może być dowymiany w ilu bym się zamknął?? Auto po dodaniu gazu stoi w miejscu lekko bierze na to dobre koło dopieor przy 6 tys obrotów... I strasznie hałłasuje. Jutro zdj dam
Opublikowano

Widziałem kilka takich przypadków w bmw 3 i 5 jak po uderzeniu bokiem w krawężnik uszkodzeniu uległ dyfer. Prawie na pewno uszkodziło się też łożysko i półośka, bo to ona przeniosła siłę uderzenia na dyfer. Oczywiście skrzywił się też wahacz i felga, bo one pierwsze idą do odstrzału, ale za brak przeniesienia napędu odpowiada niestety dyfer i półoś. Wejdź pod auto i sprawdź czy półośka wybiła dziurę w bocznej ściance dyfra oraz czy przeguby na półośce się nie rozleciały. Nieraz ulegają urwaniu łapy dyfra, ale jeśli nie przenosi napędu to masz rozwalony mechanizm różnicowy (pękła satelita albo koło koronowe).

Tak czy inaczej trzeba wszystko posprawdzać, łącznie z punktami mocowania wahaczy, czy nie zostały przestawione, a jak masz wątpliwość co do jakiejkolwiek części to wymieniaj, bo od tego zależy nieraz bezpieczeństwo i przyspieszone zużycie innych współpracujacych części.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Znam ten ból bo widziałem auto po takim "zabiegu". Prawdopodobnie masz rozwaloną półoś po stronie koła i to grzechocze. /w tym gumowym worku jest taka "rogulka" jak do ciasta osadzona w łożu z kulkami/

Szykuj się na wymiane wahacza głownego, wprawdzie grube to cholerstwo okrutnie ale sam byłem zdziwiony że potrafiło to wygiąć, dodatku jak kupisz używke to pewnie razem z piastą więc odpada ewentualnośc krzywej piasty. Zapewne krzywy też jest wahacz poprzeczny, ten dolny. Co do uszkodzenia dyfra teoretycznie mozliwe ale praktycznie jak uderzenie poszło poniżej lini dyfra to cała siła idzie na łożyska półosi. Sprawdz czy przypadkiem przez to półośka nie wyskoczyła z dyfra, ona tam jest "na wcisk" i trzyma się tylko na simerze w środku i zębatka nie zazębia.

I jeszcze jedno, jak kupisz wahacz używke to pierwsze co zrób to wymień łożysko i tuleje WSZYSTKIE, odpadnie ci podwójna robota.

 

Co do amortyzatora to jak nie jest krzywe mocowanie albo tłoczysko i nie cieknie powinien być ok.

Opublikowano

Doradzcie mi jeszcze jakie części poza tulejkami i łożyskiem najlepiej kupić orginalne z aso dzisiaj się byłem dowiadywać :( niektóre ceny raczej dla ciekawoski i tak:

łożysko - 227zł

piasta - 260zł

wachacz żelliwny ( chyba to ten ktyóry mi radzisz wymienić Bax) - 1965zł

wachacz górny - 742zł

wachacz dolny - 412zł

i teraz uwaga - most zwykły 5000 a ze szperą 8900 :)

 

Co do mostu to jak będe kupował to gdzieś jest napsiane przełożenie czy trzeba wierzyć sprzedawcy i czy da się sprawdzić czy jest zużyty przed założeniem? I jak się to objawia oprócz hałasowaniem? Acha i co wymieniać od razu po obu stronach napewno tulejki coś jeszcze??

Opublikowano
aż wieżyc mi sie nie chce ze takie koszty ... to ja tutaj mam pytanie.Lewe koło przednie mam lekko połozone (wygięte) o półtora stopnia.Co trzeba wymienic zeby było ok i jakie koszty?częsci nowe.Moze miec to wpływ na tor jazdy i noszenie auta?
Opublikowano
ach jeszcze jedno po wjechaniu na krawężnik znalazłem plastikową okrągłą szarą część wygląda jak korek od wlewu paliwa. Co to moze być?
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

 

łożysko - 227zł

piasta - 260zł

wachacz żelliwny ( chyba to ten ktyóry mi radzisz wymienić Bax) - 1965zł

wachacz górny - 742zł

wachacz dolny - 412zł

 

 

Wachacze możesz śmiało kupić używki bo te części się nie zużywają, no chyba że w sposób podobny do Twojego. Po za tym tak jak pisałem wcześniej kupisz całość, zostaje ci wtedy do wymiany łożysko, tuleje no i elementy hamulca bo pewnie będą do wymiany. Kompletny używany wachacz można kupić za 300-400 zł

Opublikowano

Pershing:

Jeśli kolumnę masz prostą to pozostaje jedynie naciągnięcie nadwozia na płycie lub bawienie się w rozpiłowanie otworów górnego mocowania kolumny.

 

Dodano:

Teraz dopiero zauważyłem że to nie E36.

Nie wiem jak jest z regulacją pochylenia koła w E39, może da się ustawić.

Opublikowano
Sam przeżywam ten problem tylko ze moja jeszcze jezdzi .Mam przesuniete koło 2 cm do przodu i troche w głąb nadkola. We wtorek już bede wiedział wszytko co do wymiany itd . Troche sie boje zeby nie okazało ze podłużnice pogiete :( . Jak narazie jestem optymistą i myśle ze to tylko wachacze albo jakiś inny element . A jak tem idzie twoja naprawa ????
Opublikowano
Tez mialem cos podobnego ale na szczescie nic sie nie stalo... W zimie zarzucilo mnie i walnalem w zaspe - uderzylem prawym przednim kolem i lewym tylnim obie opony strzelily:( kola do wywazenia a do tego prawy przedni swozen byl do wymiany bo tlukl po tym zderzeniu:( i przedni zdezak zmasakrowany. W tyle raczej nic sie nie zmienilo, bo chyba tyl jest mocniejszy niz przod i jednak to byla zaspa sniegu (troche zmarznieta) a nie jak u kolegi kraweznik.. Gdyby cos sie zmienilo dalo by sie to odczuc w jezdzie no nie? Co sadzicie?
BrillaNtrot- MałY DiabeŁ ::--::
Opublikowano
Moim zdaniem nie mogło by to wyjsc podczas jazdy . Ja mam tylnią oś krzywą ze maskra 2cm do przodu jedno koło poszło i w głąb z 3 cm i wszystko gra jezdzi oki nie sciąga nie tnie opon (ustawiałem zbierzność ) wszystko ok a koło krzywe .:((( Próbowałem założyc alu 17 i nie dałem rady nie zmiesciły mi sie opony były 225/40/17 za mało miejsca w nadkolu7 z jednej strony :(
Opublikowano
koło poszło do przodu . ale to nie jest problem najgorsze jest to ze nawet na zwykłych felfach jest trgedia bo bo jedno koło wystaje wiecej niż drugie. Wogóle to jest cięzkie do opisania co ja tam mam chyba bede musiałwymienic całe zawieszenie . Oby tylko podłużnice nie były pogiete :((
Opublikowano
Moim zdaniem nie mogło by to wyjsc podczas jazdy . Ja mam tylnią oś krzywą ze maskra 2cm do przodu jedno koło poszło i w głąb z 3 cm i wszystko gra jezdzi oki nie sciąga nie tnie opon (ustawiałem zbierzność ) wszystko ok a koło krzywe .:((( Próbowałem założyc alu 17 i nie dałem rady nie zmiesciły mi sie opony były 225/40/17 za mało miejsca w nadkolu7 z jednej strony :(

 

Masz tak przestawione koło i normalnie jeździsz :mad2: Az strach pomyśleć co się może stać z tobą w czasie jazdy. Trochę się trzeba zastanowić czym się jeździ bo można zrobić innym krzywdę.

http://images22.fotosik.pl/34/375df5381f18b28am.jpg

Moja śliczna była..........teraz w Gliwicach

Opublikowano
Uuun stary lepiej zajmij sie tym bo to juz nie sa zarty :( Lepie od razu zrobic to bo jeszcze naprawde sie wszystko rozleci i nie daj Boze w trakcie jazdy:(
BrillaNtrot- MałY DiabeŁ ::--::

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.