Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
Witam mam pewien problem kupiłem samochód bmw e90 143 km benzyna 2008r. Po lifcie dziś byłem u diagnosty na komputerze i wyskoczyły te 3 błędy https://ibb.co/nb4pwH co one oznaczają, że czujnik nox sondy lamdy jest padnięty czy może okazać się że też wtryski lub katalizator ? Diagnosta stwierdził, że dopóki nie wymienię czujnika noxa to nie może sprawdzić wtrysków ani katalizatora gdyż samochód podaje złe dawkowanie.
Opublikowano
Czy uszkodzony czujnik nox sondy lamdy może powodować złe wartości przy pomiarze komputerowym wtrysków oraz katalizatora ?
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Zmień diagnostę..trzeba wypalić katalizator, korzystając z programu do bmw.

Mój czarnuch

Drugi czarnuch-540i

E32 740IL

Kupię do e46 sedan przedlift:

- maskę cosmosschwarz 303

- osłonę dźwigni automat 51167059413 ("-" do przodu)

- listwę spryskiwaczy mgłowych polift (303 cosmosschwarz)

Najlepiej Dolny Śląsk, tel. 782-784-200.

Opublikowano

@maniek21112

No chyba żartujesz, że wypalenie katalizatora usunie błędy elektrycznego zwarcia sondy NOX... :duh:

Zacznijmy od tego, że przy padniętej sondzie NOX auto nie będzie w stanie automatycznie wypalać katalizatora.

Nawet jeśli wymusisz wypalanie, to efekt będzie krótkotrwały.

 

Diagnosta ma trochę racji, ale wyciąga złe wnioski.

Zgadza się, że przy padniętej sondzie NOX mogą wariować korekty wtryskiwaczy, co w konsekwencji doprowadzi do zapełnienia katalizatora.

Natomiast Ty masz błędy, które ewidentnie oznaczają śmierć sondy NOX - czyli nie ma sensu w ogóle sprawdzać ani wtrysków ani kata.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

W aucie, które było u mnie i miało padniętą sondę nox nie było ani jednego z tych błędów, po wymianie oczywiście błąd nie wrócił a auto jest mi znane.

 

Jak kolega pokaże błędy z inpa to możemy wtedy rozmawiać czy jest info o zwarciu czy nie, tu widzę tylko tłumaczenie, które mówi o elektrycznej sondzie, ale specem od autocom nie jestem :roll:

Mój czarnuch

Drugi czarnuch-540i

E32 740IL

Kupię do e46 sedan przedlift:

- maskę cosmosschwarz 303

- osłonę dźwigni automat 51167059413 ("-" do przodu)

- listwę spryskiwaczy mgłowych polift (303 cosmosschwarz)

Najlepiej Dolny Śląsk, tel. 782-784-200.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Wiem, że to kody bmw, ale to tłumaczenie wcale nie oznacza usterki elektrycznej czujnika, do tego zmierzam :roll:

https://www.elektroda.pl/rtvforum/topic2974609.html

http://www.e90post.com/forums/showthread.php?t=901431&page=2

Mój czarnuch

Drugi czarnuch-540i

E32 740IL

Kupię do e46 sedan przedlift:

- maskę cosmosschwarz 303

- osłonę dźwigni automat 51167059413 ("-" do przodu)

- listwę spryskiwaczy mgłowych polift (303 cosmosschwarz)

Najlepiej Dolny Śląsk, tel. 782-784-200.

Opublikowano

Fakt - opis ogólny nic o tym nie mówi. Ale szczegóły błędu już tak:

Fehler: 4(10) Nr: 10996  0x2AF4 Stickoxidsensor, elektrisch 
 Fehlerart: 8   (4474 ) Kurzschluss                                                     
 Readines Flag: (16 ) Testbedingungen erfüllt                                              
 Fehlerstatus:  (32 ) Fehler momentan nicht vorhanden, nicht OBD-entprellt                 
 MIL - Status:  (48) Fehler verursacht kein Aufleuchten der Warnlampe (MIL)                
 P-Code:        P122C NOx-Sensor (Bank 1) - Kurzschluss

Fehler: 5(10) Nr: 10994  0x2AF2 Stickoxidsensor, Lambda linear
 Fehlerart: 8   (4474 ) Kurzschluss                                                     
 Readines Flag: (16 ) Testbedingungen erfüllt                                              
 Fehlerstatus:  (32 ) Fehler momentan nicht vorhanden, nicht OBD-entprellt                 
 MIL - Status:  (48) Fehler verursacht kein Aufleuchten der Warnlampe (MIL)                
 P-Code:        P121F NOx-Sensor linearer Lambdasignalkreis (Bank 1) - Kurzschluss

Fehler: 6(10) Nr: 10998  0x2AF6 Stickoxidsensor, Lambda binär
 Fehlerart: 8   (4474 ) Kurzschluss                                           
 Readines Flag: (16 ) Testbedingungen erfüllt                                              
 Fehlerstatus:  (32 ) Fehler momentan nicht vorhanden, nicht OBD-entprellt                 
 MIL - Status:  (49) Fehler wuerde das Aufleuchten der Warnlampe (MIL) verursachen         
 P-Code:        P122F NOx-Sensor binärer Lambdasignalkreis (Bank 1) - Kurzschluss

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.