Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
Wygluszenie ma identyczne więc sedan z aparaturą pomiarową powinien być bardziej cichy bo roleta tyle nie wygluszy co półka ale wątpię że jest to slyszalna ilość decybeli
  • Moderatorzy
Opublikowano

Jak jadę na wakację z bagażnikiem ładnie upchanym torbami to jest porównywalnie :)

 

A tak na poważnie - przy mniejszych prędościach możliwe, że dziury są bardziej słyszalne, przy większych prędkościach na tylnej kanapie chyba trochę głośniej słychać szum opon (choć pewności nie mam, w sedanie jak miałem ścięte opony też ostro dawało, a teraz z tyłu raz jechałem jak mam zimówki, więc też jest głośniej niż na letnich) - na przednich fotelach praktycznie to samo.

 

Za to w kombiaczu trzeba się zaopatrzyć w spray silikonowy i mocno uszczelki potraktować, żeby nie wydawały dźwięków jak buda pracuje na większych nierównościach, w sedanie nawet o tym nie myślałem.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Zdecydowanie touring jest głośniejszy w środku.

Mój czarnuch

Drugi czarnuch-540i

E32 740IL

Kupię do e46 sedan przedlift:

- maskę cosmosschwarz 303

- osłonę dźwigni automat 51167059413 ("-" do przodu)

- listwę spryskiwaczy mgłowych polift (303 cosmosschwarz)

Najlepiej Dolny Śląsk, tel. 782-784-200.

Opublikowano

Jako były użytkownik E39 sedana i touringa, mogę śmiało stwierdzić, że sedan jest lepiej wyciszony i bardziej komfortowy (tłumienie nierówności)

W touringu jest więcej szyb i jest większa powierzchnia otwarta, która niestety wpływa negatywnie na akustykę.

Różnicę odczuwają głównie pasażerowie jadący z tyłu - szum opon w touringu jest wyraźny.

Tylne zawieszenie w touringu jest sztywniejsze z racji innej konstrukcji i przeznaczenia.

Dopiero pod obciążeniem (i to sporym) zaczyna miękko wybierać nierówności.

Nagłośnienie jest lepsze w sedanie :oops: ....choć i tak tragiczne w opcji podstawowej.

  • Moderatorzy
Opublikowano

Z tym ostatnim się akurat nie zgodze. Większość turasów nawet w wersji podstawowej ma wzmacniacz i ten śmieszny subwoofer nad akumulatorem.

 

Łatwiej też nagłośnienie poprawić - tuba w bagażnik, gdzie w sedanie trzeba kombinować z przelotem między fotelami.

Opublikowano

Piszę o wersji podstawowej nagłośnienia fabrycznego w sedanie i w touringu.

Suby czy inne wzmacniacze, nawet te oryginalne, to już inna inszość...choć również tragiczna :norty:

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
jeździłem sedanem i kombi, sedan faktycznie cichszy, i tak bardziej precyzyjnie się prowadzi, nagłośnienie jak ktoś podchodzi profesjonalnie do sprawy i tu i tu trzeba poprawiać, w kombi trochę prościej bo otwarta przestrzeń i każda modyfikacja jest słyszalna w samochodzie, w sedanie w zależności od użytkownika już trzeba trochę pokombinować
Opublikowano

Mam Touringa M52TU i porównanie z 528i sedanem M52.

 

-Touring to jedno wielkie pudło rezonansowe

-Na pusto touring bez nivo ma bardzo sztywne tylne zawieszenie - sedan jest mięciutki

-Słychać pracę zawieszenia i szum opon

-Jeżeli chodzi o same silniki to mój M52TU jest znacznie cichszy od M52 znajomego, różnica jest naprawdę ogromna, w trasie tego silnika praktycznie nie słychać. Oba auta mają fabryczny wydech.

Opublikowano

Dzięki za odpowiedzi!

 

Tak czy siak nasuwają mi się dwa pytania:

1. Czy E39 Touring - choć głośniejsze w środku od sedana - uważacie za dobrze wyciszone? Nadaje się na autostrady?

 

2. Jak wygląda porównanie E39 z E46? Czy trójka jest dużo głośniejsza w środku przy większych prędkościach?

 

Oczywiście głównie zależy mi na opiniach właścicieli wersji benzynowych, bo taką planuję kupić ;)

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
są użytkownicy którzy boją się większych samochodów, są tez tacy którzy czują klaustrofobię w 3kach, przejedź się 3ką/5tką/7ką i od razu będziesz miał odpowiedź co do Ciebie pasuje, porównanie 3ki z 5tką to duża różnica, 5tka cięższa-spokojniejsza, sam wsiądź i poczuj
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Wyciszenie e39 z e46 (oba sedany z r6 pb) jest podobne, ze wskazaniem na e39, ale e39 daje więcej komfortu. Klekot kopciucha bardziej słychać w e46.

Mój czarnuch

Drugi czarnuch-540i

E32 740IL

Kupię do e46 sedan przedlift:

- maskę cosmosschwarz 303

- osłonę dźwigni automat 51167059413 ("-" do przodu)

- listwę spryskiwaczy mgłowych polift (303 cosmosschwarz)

Najlepiej Dolny Śląsk, tel. 782-784-200.

Opublikowano
są użytkownicy którzy boją się większych samochodów, są tez tacy którzy czują klaustrofobię w 3kach, przejedź się 3ką/5tką/7ką i od razu będziesz miał odpowiedź co do Ciebie pasuje, porównanie 3ki z 5tką to duża różnica, 5tka cięższa-spokojniejsza, sam wsiądź i poczuj

 

Problem polega na tym, że nie mam znajomych, którzy mieliby te samochody, żebym tak po prostu mógł wsiąść do tego, a potem do tamtego - jeszcze najlepiej tego samego dnia. Dlatego pytam tu, na forum, licząc na Wasze doświadczenie.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
nie musisz od razu kupować 3 samochodów aby sobie wybrać, idź do komisu w Twojej okolicy i przejdź się tymi modelami, możesz nawet powiedzieć to wprost sprzedającemu, że nie jesteś do końca pewny co chciałbyś wybrać, czy jest możliwość przewieźć tyłek tym/tym i tamtym, daj mu 100zł i już masz odpowiedź, tu każdy napisze Ci co innego, bo każdy jest inny, Ty masz wiedzieć co chcesz
Opublikowano
nie musisz od razu kupować 3 samochodów aby sobie wybrać, idź do komisu w Twojej okolicy i przejdź się tymi modelami, możesz nawet powiedzieć to wprost sprzedającemu, że nie jesteś do końca pewny co chciałbyś wybrać, czy jest możliwość przewieźć tyłek tym/tym i tamtym, daj mu 100zł i już masz odpowiedź, tu każdy napisze Ci co innego, bo każdy jest inny, Ty masz wiedzieć co chcesz

 

To dobra rada, ale nikt z komisu nie pozwoli mi wyjechać na autostradę, żeby sprawdzić wyciszenie kombiaka przy 140km/h ;) A tylko o to mi chodzi i o to pytam.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
żeby porównać 3 samochody, nie trzeba rozpędzać się zaraz do 140km, różnice będą słyszalne przy normalnej jeździe, jak tak bardzo chcesz kombi i będzie za głośne, to je sobie wycisz extra, są takie firmy

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.