Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
Witam. Proszę o informację z jakim momentem dokręcić 2 śruby magistrali olejowej (tej rurki nad wałkiem rozrządu która smaruje dźwigienki zaworowe) w silniku M30B35. Pytam ponieważ czytałem, że jeśli się zbyt mocno dokręci to można uszkodzić ten element. Mam też pytanie czy można te śruby przykręcić na niebieski klej do gwintów ponieważ u mnie 1 śruba się sama wykręciła. W książce sam naprawiam nie ma informacji na ten temat i w internecie też nic nie znalazłem.
Opublikowano

Z jednego anglojęzycznego źródła wiem, żeby w M30 dokręcić je w zakresie 11-13Nm (nowy typ drążonych śrub mocujących „oil sprayer” do głowicy), a z drugiego (też ang.) mam informację dla konkretnych wielkości śrub (mowa oczywiście o tym elemencie). Nie wiem, co tam jest przy M30 dlatego podaję wszystko:

Oil supply tube bolt(s):

- M6 (normal) and M8 (banjo) 10Nm

- M5 5Nm

 

A'propos tego nowego typu, trafiłem na info, że w 1993 roku wprowadzono nowe śruby, które są powleczone środkiem blokującym (nie powinno się ich używać ponownie po pierwszym przykręceniu).

 

Po mojemu, w sytuacji, gdy Ci się to odkręca pozostaje albo rzeczywiście nanieść trochę niebieskiego kleju albo kupić nowe śruby (z podkładkami), bo pewnie to będzie ten nowszy typ. Kupując mojemu E34 też wielokrotnie już trafiłem na podobne korekty różnych śrub w stosunku do tego, co w pierwszym montażu i chyba w każdym przypadku to rzeczywiście poprawa.

moje BMW (the SILVERY)

E34 520i M20 (R6 12V) Lachssilber Metallic, Chrome-line, 1988r., pasja /klasyk, żółte tablice/

E39 525i M54 (R6 24V) Touring, Titansilber Metallic, Shadow-line, 2000r., daily driving

podpis.png

Opublikowano
Dzięki za odpowiedź. Teraz przynajmniej wiem z jakim momentem je dokręcić. Szukałem tych śrub (nr 11 42 1 738 621) w necie i na zdjęciach faktycznie pokryte są niebieskim klejem więc swoje też tak zamontuję. Kupiłem też nowe podkładki czy jak kto woli pierścienie uszczelniające, łącznie 4 bo tyle jest na schemacie. Moje oryginalne 2 podkładki znalazłem kiedyś w misce olejowej, a śruba leżała na głowicy przy dźwigience zaworowej. Miałem farta, że nic się nie stało :D

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.