Skocz do zawartości

CO TO ZA PRZEKAŹNIK - rozpiska przekaźników do E30


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

witam

mam E30 325i w cabrio z 1988 roku - wąska lampa

 

koledzy szulałem ale może za słabo - nie mogę znaleźć rozpiski przekaźników do BMW E30. Szczególnie interesuje mnie przekaźnik pod kierownicą TAKI DUZY NIEBIESKI.

akumulator mi się przez niego rozłądowywuje, ma pobór prądu mimo wyłączonego kluczyka.

wypiołem go i samochod odpala jeździ normalnie ale nie wiem od czego on jest!!!!!!

w tym samochodzie cos mam namieszane z elektryka.

 

Jeśli macie rozpiskę przekaźników to bardzo proszę o pomoc lub przesłąnie jej na maila [email protected]

pozdro adam

Opublikowano
... niebieski przekażnik w E 30 umieszczony pod kierą to przekaźnik kierunkowskazów i awaryjnych - dlatego jest pod napięciem - wyjmij go i włącz awaryjne - jak nie chodzą to jest to ....
* - w zależności od typu i wyposażenia
Opublikowano

koledzy poszukałem i rzeczywiście powinien to być kierunkó i awaryjnych. ale jak to zawsze bywa jest pod gore. Pojechałem do serwisu - elektryka no i chyba był na kacu bo nic nie znalazł. Nastał weekend i wygospodarowałem godzinę czasu. W końcu postanowiłem sam to zdiagnozować. Wyposażyłem się w multimetr i pare innych dupereli. Postanowiłem pomierzyć co i jak ale najpierw postanowiłem zrobić ostatnie oględziny, niebieski przekaźnik wywaliłem. chodziłem na około patrzyłęm co nie działa i sie okazało ze SZYBY ELEKTRYCZNE. Czyli wszystko jasne. wiecej czasu nie maiałem ale teraz musze jakos zadziałac bo:

- przekaźnik jest cały czas pod napięciem

- cały czas lekko ciepły

 

i teraz pytanie czy to wina samego przekaźnika czy okablowania.

 

jak mogę sprawdzić przekaźnik czy jest sprawny?

Opublikowano

Fakt że ten przekaźnik jest cały ciepły, czyli załączony może wynikać z tego że sygnał (masa) o otwartych drzwiach jest cały czas.

Czy szyby działają Ci po wyłączeniu zapłonu i po zamknięciu drzwi :?:

Opublikowano

czesc Robert

tak z innej beczki to ty mi kiedys ratowałes BMW E46 czrne kombi 330D - dzieki za to a od jakiegos czasu mam rowniez E30 325i w cabrio na wąskiej lampie no i walcze z nim zeby do porzadku wszystko doprowadzic...

 

tam jest jakas paranoja z elektryką

 

problem wynikł z tego ze na poczatku jak go kupiłem to działały szyby cały czas, czy to włączony czy wyłączony - rozładowywało akumulator

potem mi to elektryk poprawiał i maiało być dobrze.

 

i teraz jest to tak...

- jak wyłącze kluczyk (stacyjke) nie działaja szyby.

- jak włącze zapłon, to z automatu włącza mi sie podswietlenie przycisków :!: szyb i szyby działają. A to chyba tez cos pokopane bo teoretycznie podswietlenie przyciskow powiino startowac ze swiatłami....tak czy nie??!!

 

no i tu mam problem...

 

pozdro adam

Opublikowano

Podświetlenie przycisków jest sprzężone z głównym zasilaniem elektryki szyb i będą świeciły wtedy, kiedy zasilanie na szyby dochodzi - nie ma to związku z podświetleniem tak jak w nowszych modelach, czyli jest dobrze.

Zamknij drzwi, wyłącz zapłon i podświetlenie przycisków ma zgasnąc, a szyby maja niepracować. W tym samym czasie przekaźnik o którym mowa ma być wyłączony.

Wiem że sprawdzałeś gdzie i co pobiera prąd i dotarłeś do tego przekaźnika, ale żeby do niego dotrzeć drzwi od strony kierowcy musiały być otwarte i jest wytłumaczenie dlaczego był ciepły (załączony)

 

Szukaj dalej gdzie jest pobór prądu.

Wystarczy pozamykać drzwi, łącznie z wyeleminowaniem czujnika tylniej klapy, gdyż klapa musi być otwarta, aby mieć dostep do akumulatora. Zdejmij jedna z klem i szeregowo podłącz amperomierz ustawiony na pomiar 10 lub 20 Amper - w zależności od miernika.

W trakcie pomiaru pokolei wyciągaj po jednym bezpieczniku i sprawdzaj czy pobór prądu zmalał.

 

Jest jeszcze jedno miejsce w którym użytkownicy popełniaja błąd elektryczny. Mianowicie podłączenie radia. Są dwa zasilania stałe i po zapłonie i to po zapłonie należy podłączyć do radia we właściwe zasilanie, gdyż jest to obwód którym radio pobiera największy prąd, natomiast to stałe służy jedynie dla podtrzymania pamięci radia. Czasem podłączane są oba wejścia radia pod zasilanie stałe - nie wyłącza się wówczas radio po wyłączeniu zapłonu, tylko trzeba wyłączać je dodatkowo- i to jest najlepsze zaobserwowanie źle podłączonego radia.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.