Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Mam F31 320d xDrive z automatem (2016r). Jak sobie jadę do przodu to mam na wyświetlaczy D.

Lekko mnie to wpienia bo każdy samochód jakim jeździłem pokazywał bieg a nie kierunek.

Da się jakoś w tym wózku włączyć wyświetlanie biegu.

Może to proste ale ma ten samochód dopiero 2 dzień i nie obczaiłem nic co choćby o 1 cm przybliżyło mnie do takiego stanu.

Niestety przyzwyczajenia z grupy VAG a z przyzwyczajeniami jak i z teściową się nie wojuje.

 

Z goory dzięki za pomoc.

Opublikowano
Tylko przy drazku przelozonym na lewo w pozycji S pokazuje na jakim jedziesz biegu.

2009-2013 E46 330iA; 2013-2014 E91 318dA; 2014-2016 F34 320dA; 2016-2019 F34 330xdA; 2018-2020 G30 540xiA

2020-2023 F98 X4M; 2022-2026 G08 iX3

Opublikowano

Tez na początku miałem ten sam problem z przyzwyczajeniem się, ale szybko mi minęło teraz mi to nawet pasuje. :)

 

Opcja którą chcesz można zakodować, ale nie wiem czy jest sens. Dziqusek koduje to na bank. Tylko nie wiem jak z gwarancją u Ciebie.

 

W położeniu na S pokazuje numer biegu, skrzynia pracuje szybciej i dłużej trzyma na obrotach, w trybie sport juz jest łagodniejszy nie wspominam o comfort czy ecomuł dlatego masz bez numeracji.

 

Jeżeli używasz manetek tez Ci numeruje.

 

Tu raczej inżynierowie zostawili numerowanie do jazdy sportowej.

Opublikowano

Dzięki.

Kombinował nie bede bo mam jeszcze 4 lata gwarancji wiec po co ja stracić

Zaczynam się przyzwyczajać. Po prostu olewam system i cisnę gaz. Jade jak Melexem :)

Opublikowano
Tez na początku miałem ten sam problem z przyzwyczajeniem się, ale szybko mi minęło teraz mi to nawet pasuje. :)

 

Opcja którą chcesz można zakodować, ale nie wiem czy jest sens. Dziqusek koduje to na bank. Tylko nie wiem jak z gwarancją u Ciebie.

 

W położeniu na S pokazuje numer biegu, skrzynia pracuje szybciej i dłużej trzyma na obrotach, w trybie sport juz jest łagodniejszy nie wspominam o comfort czy ecomuł dlatego masz bez numeracji.

 

Jeżeli używasz manetek tez Ci numeruje.

 

Tu raczej inżynierowie zostawili numerowanie do jazdy sportowej.

 

 

zależy co masz na myslis mowiac ze pracuje szybciej - biegów szybciej nie zmienia, jest szybsza reakcja na pedał gazu skrzynia zmienia tak samo. mierzyłem na racelogicu przyspieszenie od 100 do 200 przy comfort skrzynia D / comfort skrzynia S / sport skrzynia D / sport skrzynia S / sport plus skrzynia S. Pomiary pokazały ewidentnie brak różnicy. z tym ze nie jechałem 100 i wcisnalem gaz tylko się rozpędzałem z mniejszej predkosci co dało to ze sama zmiana biegu trwa tyle samo

Opublikowano
No z tym się zgodzę ze szybciej reaguje na gaz, ale gdy włączysz tryb S zmiana biegów jest o na wyższych obrotach niż w zwykłym sport. W dodatku czuć wyraźniejszy przeskok na wyższy bieg czego nigdy nie zauważyłem przy comfort czy sport.
Opublikowano
przy sportowej skrzyni biegów czuć w trybie S przejście (kopniecie) przy wejściu na wyższy bieg bo bmw specjalnie tak zaprogramowało skrzynie - z mojej wiedzy wynika ze to nie ma wpływu na szybkość jej pracy
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Ja się spotkałem z informacjami, ale nie sprawdzonymi, że w trybie S zmienia biegi szybciej. Skąd twoje informacje?

 

Sent with handy.

Opublikowano

z ASO oraz z własnych pomiarów

 

"zmienia szybciej" a i owszem bo auto jest na wyższych obrotach i jest lepsza reakcja na gaz więc nominalnie jadac 20 na godzine na COMFORT D w porownainiu do SPORT S szybciej się rozpędzisz do 100 na godzine

 

 

natomiast SKRZYNIA sama w sobie pracuje identycznie (jeśli chodzi o jej szybkość zmian)

Opublikowano
Zmienia szybiej. Jak jest tryb sport i skrzynia na sport to nawet jest bardzo szybko. Widziałem gdzieś to na forum taką tabelę gdzie było podane co się zmienia w różnych trybach.
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

@autopark mam rozumieć że potrafisz zmierzyć różnicę milisekund? I to na zwykłej drodze?

Aso nie jest zbyt miarodajnym źródłem wiedzy...

 

Jeśli dobrze konkluduję rozmowy przedmówców to w trybie S skrzynia zmienia biegi szybciej bo utrzymuje silnik na wyższych obrotach? Czyli jak będę w trybie eco utrzymywał wyższe obroty to będzie tak samo szybko zmieniał biegi?

 

Sent with handy.

Opublikowano
I tutaj mam pytanie czy da się ustawić najwyższą czułość na gaz by auto reagowało porządnie a nie zastanawiało się co ze sobą zrobić niczym człowiek chory na Alzheimera ? Bo wg mnie nawet na trybach sport ta reakcja od wciśnięcia gazu do płynnego ruchu to nawet dochodzi do 1s. Lagi jak diabli ...
Opublikowano
I tutaj mam pytanie czy da się ustawić najwyższą czułość na gaz by auto reagowało porządnie a nie zastanawiało się co ze sobą zrobić niczym człowiek chory na Alzheimera ? Bo wg mnie nawet na trybach sport ta reakcja od wciśnięcia gazu do płynnego ruchu to nawet dochodzi do 1s. Lagi jak diabli ...

U mnie w trybie sport jest mega szybko. Wciskam i od razu jest gaz. No chyba, że wcisnę do końca (kick down) to wtedy szybka redukcja i dopiero odjazd. W trybie Comfort niestety trwa to dłużej, bo obroty czasami są na 1 tys. więc wciśnięcie gazu to prawie zawsze redukcja, a ona trwa. W trybie sport obroty są zawsze powyżej włączenia turbo (1500) więc auto jest gotowe do przyspieszenia.

 

Tutaj macie pełne info co się zmienia w którym trybie

 

http://members.multiweb.nl/carlebur/Drivingmodes.png

Opublikowano
U mnie akurat gdy jest sport i sport plus fakt polepsza sie, ale gdy jadę bardzo wolniutko na minimalnych obrotach i dam depę to troszkę to trwa... może nie sekundę ale czuc wyraźne opóźnienie. Autopark jak w piątek się zobaczymy to porozmawiamy o tym.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.