Skocz do zawartości

E39 M57D25 - KOPCI NA CZARNO, BRAK JUŻ SIŁ...


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam serdecznie,

 

kilka miesięcy temu stałem się szczęśliwym posiadaczem e39 M57D25A

 

Na starcie samochód dostał mały pakiet:

 

-wymienione wszystkie filtry,

-wymieniony olej w silniku i skrzyni

-zaślepiony egr

-wywalone klapki z kolektora

-wymieniona odma

-nowe amortyzatory przód

-nowe tuleje pływające tył

-nowe łączniki stabilizatora tył

-nowy termostat główny

-nowy płyn chłodniczy

-nowa pompa w baku

 

Problem polega na tym, że samochód strasznie kopci na czarno... Auto było już u CZTERECH mechaników, i każdy diagnozował co innego... Nie dość, że kopci na czarno, to jeszcze nie ma mocy od dołu. Zbiera się dopiero od ~2k rpm, na światłach śmiało może ze mną stanąć maluch, i szczerze mówiąc bez problemu na 20 metrach wygra...

 

Po wizytach u 4ch mechaników, wymieniłem:

-RAZ JESZCZE odmę - na bank oryginalną,

-wyczyściłem kolektor ssący,

-zregenerowałem turbinę,

-wymieniłem przepływomierz - na pierburg

-wymieniłem wszystkie przewody podciśnienia

 

Wtryski były sprawdzone tylko komputerowo (najgorszy z nich ma korektę -0,20, reszta jest bliżej zera, żaden nie ma plusa)

 

Efekt? Samochód dalej kopci, dalej nie ma mocy od dołu, przy pełnym bucie jest za mną zasłona dymna...

 

Podobno, że gdzieś (na którymś czujniku) pokazuje za mało powietrza, ale o co dokładnie chodzi dowiem się w poniedziałek.

 

Czytałem, że w e39 lubią rozszczelniać się kolektory ssące i wydechowe - co może dawać podobne objawy do moich. Sprawdzać wtryski na stole, czy macie jakieś inne pomysły?

No i jeszcze o elektrozaworach sterujących turbiną i egr... Może to one?

 

Ewentualnie macie jakiegoś dobrego, sprawdzonego mechanika na śląsku/małopolska? W samochód przez pół roku wsadziłem nie małą kasę, a w sumie nic się nie zmieniło... już nie mam sił.

 

Pozdrawiam

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Sprawdź dokładnie szczelność całego dolotu. Jak było przed zaślepieniem egr? Jak to jest zrobione?

Mój czarnuch

Drugi czarnuch-540i

E32 740IL

Kupię do e46 sedan przedlift:

- maskę cosmosschwarz 303

- osłonę dźwigni automat 51167059413 ("-" do przodu)

- listwę spryskiwaczy mgłowych polift (303 cosmosschwarz)

Najlepiej Dolny Śląsk, tel. 782-784-200.

Opublikowano

Kopcenie na CZARNO to jest generalnie problem zachwianej mocno proporcji powietrza i paliwa.

Ja bym się przyjrzał na początek wszystkim wężom powietrznym w układzie dolotowym - albo coś jest gdzieś pęknięte i dostaje lewe powietrze albo coś zagniecione/przypchane i dostaje go za mało.

Elektrozaworki sterujące praca turbiny i EGRem to swoją drogą - bardziej sprawdziłbym zaworek odpowiedzialny za turbinę.

Jeżeli na czarne kopcenie mechanik zaleca zmianę odmy to zmień mechanika. Odma może odpowiadać za kopcenie ale jeśli jest ono koloru NIEBIESKIEGO - w spalinach jest przepalony olej.

Pzdr.

Opublikowano

Ja mialem podobne objawy jezeli chodzi o rozwijanie momentu obrotowego

Ja u siebie wymienilem wezyki pod isnienia, rury dolotu i wg mnie najwazniejsze to guma siedzaca na turbo bez zadnego zacisku Koszt ok 46 pln w BMW Podobno po latach rozciaga sie i puszcza powietrze bokiem

U mnie brak momentu byl do ok 2800obr i potem byl strzal mocy Po wymienie ww elemengow i elektrozaworu przy turbo wszystko wrocilo do normy.

Opublikowano

Z tą gumą to jest taki motyw, że fabryczne były tylko na zasadzie gumy/opaski między kołnierzem od turbiny a wężem od dolotu i było to nie do końca stabilne. Wyglądało to mniej więcej tak:

 

300_300_productGfx_c19eedd6fa38998721331fc070a541cd.jpg

 

Potem zrobili wersję poprawioną i teraz te uszczelki są w formie profilu "C" przez co nakłada się to na wąż i uszczelka nachodzi zarówno na wewnętrzną jak i zewnętrzną powierzchnię węża. Ja u siebie dla pewności założyłem na to jeszcze metalową opaskę zaciskową na śrubę.

Pzdr.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.