Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
Kolego Przemo dzieki za relację. Z opisu wynika ze auto jest ok z tym silnikiem ale jak znajde fure z polskiego salonu to z silnikiem 2.8 lub 3.0 benzyne to byłoby rewelacyjnie. Czekam na dalsze spostrzeżenia. Pozdrawiam
WWW.POLISAOGL.PL
Opublikowano

Nowe X3 z wyglądu zewnętrznego jest jakieś takie potężniejsze względem poprzednika mimo że podobno wymiary są te same. W środku przynajmniej takie mam wrażenie jest duży skok jakościowy zwłaszca skóra o wiele lepsza niż Dakota. No ale za 200k w X3 to jest golas a Stelvio pewnie fajnie doposażona.

 

Dokładnie tak. Wyposażenie wersji First Edition za około 200k jest niemal kompletne. Porównywałem Macana (bo Stelvio najbardziej wycelowało w Macana) to po rabatach miałbym podobnie dopiero za około 287k PLN a i tak słabszy silnik, bo 252KM. Więc za bardziej szlachetną markę dopłacać aż 90tyś PLN to trochę zbyt dużo.

 

Spostrzeżenia:

No mogę powiedzieć po ponad 3000km, że Stelvio daje banana na twarzy - głównie za sprawą mocarnego silnika. Naprawdę ciekawy (i nietuzinkowy) samochód. Nie będę robił ochów i achów, bo to nie to forum, :wink: ale powiem, że auto godne porównania z X3 czy X4. Jakość wykonania, skóry itp jak najbardziej OK. Prowadzenie - bez porównania lepsze niż w X4 (sorry koledzy :oops: ) głównie za sprawą bardzo bezpośredniego układu kierowniczego jak i... stosunkowo twardego zawieszenia. Do tego fabryczne koła 20cali - a komfort całkiem dobry - zawieszenie znacznie cichsze niż to w X4.

 

Z głównych minusów to: wolne grzanie foteli, słabe audio (mam system pośredni ze subwooferem, ale jest taki sobie), znacznie gorszy system infotainment w porównaniu do iDrive'a, nawigacja TomTom jest OK, ale w Polsce nie działa live :?: :!: , kilka drobnych włoskich niedoróbek typu lekko odstająca klapka wlewu paliwa się znajdzie, ale to już bardziej czepialstwo.

 

Stelvio fajny, spory rabat bezpośrednio u dealera, ale "trzeszczy", GLC coupe minimalnie droższy i wnętrze jakieś subiektywnie mniejsze mi się wydaje. Jeszcze fajny jest Lexus NX po lifcie (mają fajną wyprzedaż teraz, nie mieli jak zamawiałem swoje i to spowodowało odrzucenie go, bo cena była +35k), ma mniejszy rozstaw ale wygląd (dla mnie) fajniejszy.

Audi Q5 - całkowicie mi się nie podoba (w porównaniu do ww), wnętrze ma trochę fajniejsze, ale Q5 to można porównywać z X3, a nie X4

 

Kolego - zaskoczę cię, ale nic u mnie nie trzeszczy - pomimo twardego zawieszenia jest cisza w środku - tutaj jestem bardzo pozytywnie zaskoczony. W dotyku plastiki również są miłe i nie trzeszczą. Jak nie Alfa :wink:

 

Nic więcej nie piszę, a to co napisałem - to nie dla reklamy bo nie mam w tym żadnego interesu, tylko po to, aby zwrócić uwagę na dość ciekawą alternatywę na rynku, którą nie każdy widzi, choć to samochód nie dla każdego - beemka X3/X4 to bardziej wyważone samochody, spokojniejsze z natury, bardziej użyteczne i uniwersalne - a Stelvio to przede wszystkim sportowy SUV - nie każdemu ten charakter musi się podobać.

  • 1 miesiąc temu...
Opublikowano

Od wczoraj mam box-a z V-tech,

hamownia pokazała:

- 179KM zamiast 184, teraz jest 205

- 29X NM zamiast 270, teraz jest 350

 

Czy jestem zadowolony z boxa? Za mało jeszcze czasu aby powiedzieć, ale wstępnie tak, co zaobserwowałem:

- nagle moim ulubionym trybem na jazdę po mieście stało się eco pro. Wcześniej mułowaty tryb teraz optymalny

- comfort stał się sporo mocniejszy, ale po mieście jest wręcz za mocny na samym początku jeżdżę pomiędzy nie wciśniętym pedałem gazu a minimum

- chyba wzrośnie zużycie paliwa, ewidentnie pasek po prawej jest dużo więcej >20l

- na autostradzie fajnie, jechałem tylko krótki odcinek, ale pierwsze wrażenia pozytywne, dotychczas brakowało mi mocy na stabilną jazdę ~180km/h nie mogę się doczekać jakiegoś dalszego wyjazdu

Opublikowano

po box-ie zużycie wzrosło z 12.4 na 12.9 jeżdżąc po mieście na comfort.

Bardzo jestem z box-a zadowolony :) 350Nm jednak robi dużą różnice przy tym aucie.

Opublikowano

a ile pali na autostradzie?

po box-ie zużycie wzrosło z 12.4 na 12.9 jeżdżąc po mieście na comfort.

Bardzo jestem z box-a zadowolony :) 350Nm jednak robi dużą różnice przy tym aucie.

Opublikowano

Ja jeżdżę na autostradzie ok 170-180 jak na warunki teraz panujące. Trasa KRK-> GDN pokazała średnio 16-17l/100

Zresetowałem licznik po wyjeździe z Vtech i mam teraz po ok 1000km w tym ta trasa średnią 14.3. Wcześniej (0-5k przebiegu) było 12.4

Ale warto było

Jedyny minus, to skrzynie bym też chciał jakoś dostosować do zmiany, moim subiektywnym zdaniem za wysoko wchodzi w obroty

  • 1 miesiąc temu...
Opublikowano
Dzięki a skrzynia biegów - przyzwyczaiłeś się czy coś modernizowałeś w niej?? Jak rozpytywałem to trudno znależć kogoś, kto by miał pojęcie ją zmodyfikować. Pzdr.
Opublikowano

Przyzwyczaiłem się . Jechałem moment bez "upgrade" parę tygodni temu- zdecydowanie wole z.

Podobno w przypadku chipa, skrzynia rozumie co się dzieje i w ogóle nie ma takiego tematu, więc jak tylko minie okres ochronny to ...

PS. Zastanawiałem się nad temperaturą oleju, ale przy 170k/h w poniedziałek na autostradzie przez 200km, temp zewn 28 było ok, trochę <120 stopni olej. Zobaczę jeszcze co będzie jak na zewnątrz będzie 35 stopni.

PPS. Po 2ch dłuższych szybkich przejazdach na autostradzie w tym tygodniu + wcześniej na trasie krk-kie (wleczenie się) uważam, że zużycie nawet troszkę spadło.

  • Członkowie klubu
Opublikowano

W zeszłe wakacje byłem na etapie wybierania SUVa średniej wielkości. Audi odpadło ze wzgl. na wygląd, w MB tylko siedziałem, ale mnie nie przekonał, jeździłem NX300h i X4 20d, x3 28i ale wygrało nowe XC60. Nowego X3 jeszcze nie było w ofercie.

Z wyboru jestem zadowolony. Silnik T5 super. Zadziwiająco ciągnie z samego dołu pomimo tylko 350nm. Lepiej niż poprzednie xc70 d5 400nm. Spalanie w trybie mieszanym od nowości 10,6.

Obecnie przejechane 7,5 tys km. Na razie, odpukać, zero błędów czy awarii. Nieźle się prowadzi jak na SUVa i profil opony 60 przy 18 calach. Oczywiście nie tak jak seria 1 ale przecież nie tego się oczekuje od SUVa.

W środku miejsca sporo, bagażnik mógłby być większy. Wygląd zewnętrzny ok, bardzo mi się podoba wnętrze aczkolwiek komuś może przeszkadzać, że wszystkie nowe Volvo w środku wyglądają tak samo.

No i cena, porównując do konkurentów, można mieć full opcję sporo taniej.

Minusy? Trochę wolniejsza skrzynia od ZFa, i bardzo szybko się brudzące wnęki drzwi, szczególnie uciążliwe w zimie.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.