Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam. Mam problem z moją E90 z silnikiem N46 150KM, otóż na zimnym silniku silnik chodzi bardzo nierówno, trzęsie całą budą i mruga kontrolka "check engine", a do tego INPA pokazuje dwa błędy, które po skasowaniu dalej się pokazują:

2A59

2A5B

 

Na ciepłym silniku objawy i błędy znikają... A po odłączeniu wtyczki koło wlewu oleju auto pracuje prawidłowo (tryb awaryjny). Dodam, że bez względu na to czy jest podpięty, czy nie, z silnika wydobywa się dosyć głośne cykanie

 

Ktoś może spotkał się z podobym problemem? Co może być przyczyną? Słyszałem, że uszkodzony wałek mimośrodowy, albo jego czujnik, ale nie chcę wydawać pochopnie pięniędzy, dopuki nie będe miał pewności :) Z góry dzięki za pomoc :)

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Może to być również siłownik valvetronica, zacznij od jego adaptacji, np. w ista (po wykasowaniu błędów). Wtyczka czujnika nie była w oleju? Wyczyściłeś ją?

Mój czarnuch

Drugi czarnuch-540i

E32 740IL

Kupię do e46 sedan przedlift:

- maskę cosmosschwarz 303

- osłonę dźwigni automat 51167059413 ("-" do przodu)

- listwę spryskiwaczy mgłowych polift (303 cosmosschwarz)

Najlepiej Dolny Śląsk, tel. 782-784-200.

Opublikowano
Miałem te same błędy, chociaż bez takich objawów. Na początku bym również zaczął od adaptacji valvetronica. W INPA idzie to dość łatwo zrobić. Przy adaptacji słychać wyraźnie cykanie, które mówi o działającym VVT.
Opublikowano

Jak zrobić adaptacje w INPIE? bo szukałem ale nie znalazłem nic konkretnego :) A kostka nie jest zaolejona.

 

PS. Dosyłam filmik jak pracuje silnik, może to kogoś naprowadzi :) słychać charakterystyczne "cykanie"

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Nie kojarzę tej opcji w inpa.

Mój czarnuch

Drugi czarnuch-540i

E32 740IL

Kupię do e46 sedan przedlift:

- maskę cosmosschwarz 303

- osłonę dźwigni automat 51167059413 ("-" do przodu)

- listwę spryskiwaczy mgłowych polift (303 cosmosschwarz)

Najlepiej Dolny Śląsk, tel. 782-784-200.

Opublikowano
Po dość długiej lekturze wszelkich forów, najbardziej prawdopodobną przyczyną jest wytarty wałek mimośrodowy. Orientuje się ktoś czy do silników n42 i n46 w e46 i e90 sa takie same te wałki? bo na allegro znajduję większość do n42, a wyglądają identycznie.
Opublikowano

Wczoraj rozebrałem pokrywę zaworów a tam niemiła niespodzianka :) Dźwigienka zaworowa lata jak chce... Na pewno do wymiany. Pytanie brzmi czy może to być przyczyną problemu z vvt? Wałek mimośrodowy wygląda jak nowy.

 

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Musisz sprawdzic spezyne, ktora napina "konika" pomiedzy walkiem vvt a walkiem dolotowym. Wyglada na to ze albo spadla albo pekla.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.