Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Heja,

 

wielkimi krokami nadciąga zima - z jednej strony radocha bo będzie okazja sprawdzić x'drive :cool2:

Z drugiej staram się już od pewnego czasu przygotować sprzęt, tak aby nie było przykrych niespodzianek.

Wymieniłem wszystkie filtry(poza paliwowym-wczoraj zamówiłem), akumulator-bo wyzionął ducha, płyny i oleje.

Pozostały świece.

 

Pewien czas temu (3msc) strzelił mi krócieć układu chłodzącego - miałem wyciek.

Zwaliliśmy kolektor, wymieniliśmy króciec, przy okazji sprawdziłem świece 3 dupnięte i 1 słaba, 2 w porządku.

Była niedziela - świec niestety nie byłem w stanie zorganizować - szkoda. :mad2:

 

Niebawem będę wymieniał świeczki - czyli znowu ta sama robota i tutaj pytanie.

Czy podczas demontażu kolektora powinienem ponownie dać nowe uszczelki obligatoryjnie?

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Tak kup uszczelki , standardowo się je wymienia po demontażu kolektora .

Świece zmień wszystkie (orginał lub BERU ) uważaj z odkręcaniem bo często się urywają .

Ja wykręcam na ciepłym silniku i zawsze jest Ok .

"Teoria jest wtedy, kiedy wiemy wszystko, a nic nie działa! Praktyka jest wtedy, kiedy wszystko działa, a nikt nie wie dlaczego"
Opublikowano

Dzięki - tak też zrobię.

Świeczki mam Beru - wszyscy zachwalali więc sam jestem ciekaw.

 

Tylko teraz jeszcze zagwozdka - wiem, że są dwa rozmiary tych oringów pod kolektor. (małe i duże)

Ostatnim razem udało mi się kupić odpowiednie - nie pamiętam jakie.

Gość sprzedał mi teorie, że można to wykukać gołym okiem na podstawie kolektora.

Jeżeli kolektor ma frezy to takie uszczelki, a jak jest gładki to takie.

 

Znacie tą teorie ?

Kolektor mam bez frezów.

Opublikowano
Tak, ja tym sposobem zaślepiłem kolektor. Kolektor starszego typu ma paski, zaślepki większe ponad 30mm i inne uszczelki, kolektory nowsze maja mniejsze przeloty i są bez pasków. Poszukaj na allegro, sprzedający opisują tam dokładnie średnicę i rozmiary.
x3334a545255abac1e52.jpg
Opublikowano

Ja kierowałem się tym filmem i u mnie się sprawdziło, zaślepki są sprzedawane z kompletem uszczelek, pewnie i same uszczelki też można kupić

 

x3334a545255abac1e52.jpg
Opublikowano

Faktycznie - youtube robi robote. Niewiadomo jak dlugo film bedzie wisiał w sieci wiec, napisze dla potomnych.

Kolektor bez frezów - wieksze (33mm)

Kolektor z frezami - mniejsze (22mm).

Dzieki :cool2:

  • 1 miesiąc temu...
Opublikowano
Witam , jestem tu nowy , mam od 1,5 roku e83 i zauważyłem że nie ważne jaka jest temperatura zewnętrzna to kontrolka świec żarowych świeci się tyle samo czasu i nie ważne także czy silnik jest zimny czy ciepły , wydaje mi się że chyba coś jest nie tak , pomoże ktoś. Pozdrawiam , a dodam że auto pali bez problemu czy to mróz czy ciepło.
Opublikowano
Powinno się wymieniać uszczelnienia kolektora, zwłaszcza jeśli są jakieś nieszczelności (jednak większość widocznych nieszczelności olejowych wynika z nieszczelnych osiek klapek wirowych). Świece sprawdzamy przez podpięcie pod kompa (sprawdzanie na kabel nie zawsze się sprawdza) jeżeli jest uszkodzona więcej niż jedna świeczka wymień wszystkie. Nie zapominamy o sterowniku świec bo często w nim tkwi problem.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.