Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
Witam. Moje pytanie tak jak w temacie. Jak będzie się sprawował Castrol RS 10W60 w silniku M40 ?? Musze dodać że bumka jakiś czas jezdzi na mineralu ( ok 1,5 roku) ?Nie chce narobić biedy w silniku. Teraz silniczek chodzi idealnie. Z góry dzięki za odp i sorki jak już gdzieś był taki temat Pozdro
Nera mnie szarpie, jakby mnie ktoś bemką przejechał :)
Opublikowano
Jesli po oleju mineralnym nalejesz jakikolwiek półsyntetyk to moze sie cos porozszczelniac (ale nie musi). Druga sprawa - powinno sie plukanko zrobic specjalnym srodkiem. Wtedy moze zaczac brac wiece oleju bo wypłucze nagar. Jesli twój silnik ma juz jakis przebieg i nie bierze minerału (za dużo) to nie kombinuj. Oleje 10w60 (w wiekszosci przeznaczone do sportu) powinno sie stosowac w wysilonych, mocno eksploatowanych, takze w sporcie wozach. Nie służą im za dobrze niskie temperatury. Czeste rozruchy zimą szybko "zuzywają" oleje "sportowe" .
Opublikowano
To co w takim razie proponujesz??? Zdjełem pokrywe zaworów, nagaru trochę jest ale nie jest strasznie. Po drugie spod miski mam mały wyciek bo poprzedni właściciel ją uszkodził i zamiast uszczelki dał sylikon Pozatym silnik suchutki, uszczelniacze suche. Wiem że mineralka nie podchodzi do M40 a niechcem zrobić mojej bumce krzywdy. Oleju nie bierze ani grama, silniczek zachowuje się dziarsko ;] Aha no i motorek ma już za sobą 266 tyś km. Mój mechanik twierdzi żeby nie zmieniać na semisynt. bo można tylko biedy narobić, stwierdził tylko żebym częściej wymieniał olej na minerala dobrej jakości ( mobil, castrol )
Nera mnie szarpie, jakby mnie ktoś bemką przejechał :)
Opublikowano
Dokładnie rób tak jak mowi mechanik. I nie kombinuj. Moze cie to za duzo kosztować.
Opublikowano
Dzięki za szybką odpowiedz. Tak też myślałem nad tym. Jedyna moja obawa to co będzie się działo z wałkiem i popychaczami. Na forum poczytałem sobie że mineralny i wałek popychacze dzwigienki itp. nie lubią się za bardzo :( Jeszcze raz dzięki Pozdrawiam
Nera mnie szarpie, jakby mnie ktoś bemką przejechał :)
Opublikowano

ja powiem o moich doswiadczeniach.musialem wymienic waleczek i reszte balaganu i po wymianie przeszedlem na polsyntetyk.na 90% auto jezdzilo na mineralnym wczesniej.i co?i nic poza tym ze silnik sie lekko przeplukal i po 5000 wymienilem znowu olej i jest cacy...nie bierze ani grama...nic nie cieknie...

 

znajomy z forum po wymianie przeplukal silnik plukaczem i przeszedl na pelen syntetyk przy przebiegu ponad 200k.i co?i nic jezdzi dalej oleju tez nie bierze i nic nie cieknie

Opublikowano
To że w M40 powinien być półsyntetyk to wiem. Ale niestety poprzedni użytkownik chyba nie wiedział o tym. Nie jestem w stanie określić ile betka przejechała na mineralu z tąd moja obawa o zmiane z minerala na pół syntetyka. A na forum każdy pisze co innego :) [/img]
Nera mnie szarpie, jakby mnie ktoś bemką przejechał :)
Opublikowano
rs 10w/60 to pelny syntetyk! ma tylko klase lepkosci 10w. druga wartosc podobno swiadczy o odpornosci i gestosci w niskich temperaturach wiec zgadzaloby sie to co ktos napisal wczesniej ze w niskiej temperaturze olej bedzie bardziej gesty.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.