Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
Witam sama nazwa na to wskazuje nadluft poprostu jak płyn się rozpręża to robi się ciśnienie i wtedy otwiera sie ten korek.
Opublikowano
tylko chodzi o to ze ostatnio dosyc czesto mi sie plyn rozpreza i troszke sie przegrzewa a jak odkrece korek wlewu plynu to mi wycieka plyn tylko nie z korka tylko 1 cm ponizej i jest duży syk podczas odkrecania czy takie cisnienie jest normalne? woda bulgoce po zapaleniu silnika jak jest zimny czyli pompa powinna byc dobra a mimo to wskazowka lubi poza 90 st wyskoczyc(visco jest ok)
Pozdrawiam !!!
Opublikowano

Korek ten słuzy do odpowietrznia układu chłodzenia - jezli po odkręceniu syczy a dopiero po pewnym czasie wydostaje sie płyn oznacza ze układ jest zapowietrzony a to jest źle - samochód moze sie przegrzewać.

Albo nie masz dobrze odpowietrzony układ badz zapowietrza się na bierząco.

http://img221.imageshack.us/img221/9561/bmw9bq.jpg
Opublikowano
Witam sama nazwa na to wskazuje nadluft poprostu jak płyn się rozpręża to robi się ciśnienie i wtedy otwiera sie ten korek.

 

Nie wiem gdzie uczyłeś się j. niemieckiego ale oceny miałeś raczej kiepskie.

Ten napis oznacza "odpowietrzanie".

Masz pewnie zapowietrzony układ chłodzenia, stąd te problemy. Musisz poprostu go odpowietrzyć.

Opublikowano
Dzieki za podpowiedz> A jeszcze co moge zrobic zeby sie nie zpowietzryl?? Bo woda mi czasem samoczynnie ucieka z układu, dokładnie spod korka chłodnicy i musze dolewac...
Pozdrawiam !!!
Opublikowano
Najpierw odpowietrz układ. Po tym zabiegu nie powinno już wyrzucać spod korka. Jeżeli sytuacja będzie się powtarzać to pewnie trzeba będzie wymienić uszczelkę pod głowicą.
Opublikowano

Wczesniej pisałes ze bulgocze woda po odpaleniu samochodu ???

jezeli tak jest (pospolity syfon - w zbiorniczku widać bąble powietrza) nie wrózy to dobrze - uszczelka pod głowicą :jawdrop:

http://img221.imageshack.us/img221/9561/bmw9bq.jpg
Opublikowano
dodam że bulgocze na zimnym silniku a jesli bulgocze nie znaczy to że pompa pracuje, ze jest obieg?? a z odpowietrzaniem to jak?? na odpalonym (gorącym)silniku odkrecic ten korek Entluftung i poczekac az plyn sie zacznie wylewac bez powietza?? czy podobnie jest jak z hamulcami??
Pozdrawiam !!!
Opublikowano
Za dużo pisania. Poszukaj na forum, nie raz było o odpowietrzaniu. Absolutnie nie na rozgrzanym. Użyj opcji "szukaj" i wpisz "odpowietrzanie układu chłodzenia" lub jakieś inne podobne stwierdzenie.
Opublikowano
Witam sama nazwa na to wskazuje nadluft poprostu jak płyn się rozpręża to robi się ciśnienie i wtedy otwiera sie ten korek.

 

Nie wiem gdzie uczyłeś się j. niemieckiego ale oceny miałeś raczej kiepskie.

Ten napis oznacza "odpowietrzanie".

Masz pewnie zapowietrzony układ chłodzenia, stąd te problemy. Musisz poprostu go odpowietrzyć.

 

Niebąć taki niemiec nadluft to za dużo powietrza i tłumacz sobie jak chcesz a po drugie ten cypelek w korku to nic innego jak termostat pod wpływem ciepła i ciśnienia powinien się otworzyć . a co do żeczy to układ jest pewno zakamieniony i auto poprostu się grzeje , pozdrawiam.

Opublikowano
No moim zdaniem jak najbardziej na rozgrzanym - termostat musi sie otworzyć - co to za odpowietrzenie skoro nie ma obiegu wody przez cały układ - odpiwetrzasz na ciepłym silniku do momentu az zamiast powietrza badz babelków poleci woda dodatkowo odkrecasz na max ogrzewanie i ma leciec ciepłe powietrze wtedy moze byc pewny ze układ jest odpowietrzony ale jezeli mówisz ze po odpaleniu silnkia odkręceniu korka wlewowego lecą bąbeli od spodu to nie wrózy dobrze (uszczelka) pompa pracuje fakt ale przelew jest od góry do zbiorniczka wyrównawczego (po odpaleniu dodaj gazu zobaczysz ze strumień sie zwiększy ale jeżeli tez będą leciały bąbelki od spodu zbiorniczka to lipa)
http://img221.imageshack.us/img221/9561/bmw9bq.jpg
Opublikowano
Niebąć taki niemiec nadluft to za dużo powietrza i tłumacz sobie jak chcesz a po drugie ten cypelek w korku to nic innego jak termostat pod wpływem ciepła i ciśnienia powinien się otworzyć . a co do żeczy to układ jest pewno zakamieniony i auto poprostu się grzeje , pozdrawiam.

 

Gdzie masz napis nadluft, nie ma takiego czegoś. ENTLUFTUNG czyli uwalnianie powietrza. A nawet, według Twojego rozumowania skoro masz "nadluft" to musisz go uwolnić poprzez właśnie ten zaworek.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.