Skocz do zawartości

[e39 530i 2001] automat 5HP19 nie mozna wrzucic na D(rive)


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam,

 

Pojawil mi sie ostatnio problem w wrzucaniem na Drive. Raz na jakis czas nie mozna wrzucic na D, musze wtedy wrzucic na R i z powrotem na D(za pierwszym drugim razem sie udaje).

Czy ktos moze spotkal sie z podobnym problemem?

Ze skrzynia nie bylo problemow, jakis czas temu(nie bylo tego problemu jeszcze) nie bylo bledow w sterowniku skrzyni. W czwartek/piatek sprawdze bledy, choc wyglada to raczej na problem z lewarkiem, ale moge sie mylic.

 

dzieki,

Tomek

Opublikowano
Sprawdź poziom oleju w skrzyni na odpalonym silniku i rozgrzanej skrzyni do odpowiedniej temperatury. Może to być też problem, który zniknie po skasowaniu adaptacji choć wątpię, jeśli zaczął pojawiać się stopniowo ale zdecydowanie. Zmiany zaworów sterujących sterowanych z lewarka niby są w adaptacji więc zawsze można spróbować. Zwróć też uwagę, czy ma wpływ siła z jaką naciskasz przycisk na lewarku.
Opublikowano

Czy poziom oleju mozna sprawdzic w INPA/DIS czy za pomoca korka kontrolnego?

Nie ma to zwiazku z sila nacisku na guzik lewarka.

 

Dzis przetestowalem lepiej i wyglada na to ze nie musze wrzucac na R, wystarczy ze poczekam troche na N i da sie wrzucic na D.

Opublikowano
Hmm więc to może mieć związek z poziomem oleju ale wtedy też mogłyby wystąpić tzw twarde zmiany biegów. Jeśli twarde zmiany były od początku to możesz nawet nie wiedzieć jak ta skrzynia prawidłowo powinna zmieniać biegi. Olej sprawdzisz korkiem wlewowym z boku skrzyni pod autem, na odpalonym aucie, które jest dobrze wypoziomowane i olejem w skrzyni rozgrzanym chyba do ok 50 stopni jeśli dobrze pamiętam. Temperaturę oleju w skrzyni już można sprawdzić w INPA lub na oko jeśli zaczniesz czuć ciepło ręką na misce olejowej skrzyni. Nie odkręcaj korka wlewowego na zgaszonym bo wyleje Ci się olej i będzie brakować co najmniej 2 litry oleju. Z doświadczenia wiem, że lepiej od razu zaopatrzyć się w olej i coś czym można go tam wlać i po prostu dolewać go aż się przeleje bo tak to nie mam pomysłu jak można sprawdzić jego poziom. Do tej skrzyni idzie olej MOBIL LT 71141 i nie próbuj wlewać lub dolewać innego. Litrowa zwykła metalowa strzykawka do wtłaczania oleju w taki sposób kosztuje chyba z 20 zł.
Opublikowano

Dzieki, posprawdzam w piatek/sobote

Olej mialem wymieniany z 6 lat temu i kupilem taki jak piszesz, ostatnio wymieniany byl w zeszlym roku i mam nadzieje wlali to co im dalem(bo sugerowali ravenol).

 

Jeszcze jedna uwaga, nie wystarczy poczekac jak myslalem poprzednio, ale mozna to jakby obejsc pociagajac lewarek w strone S i wtedy przechodzi jakby obok tej blokady - czyli moze to jednak jakis problem z lewarkiem??

Opublikowano
Jeśli odginasz lewarek lekko w lewo i od razu przechodzi bez problemu, to może faktycznie. Ale poziom oleju i tak warto sprawdzić :mrgreen:
Opublikowano
Jeśli skrzynia pracuje bezproblemowo przy zmianie biegów, to może jest to tylko jakiś luz na cięgnach od lewarka? Jeśli masz kanał, to bez problemu wszystko widać pod samochodem, tylko musisz mieć drugą osobę do wachlowania biegami w aucie :) Profilaktycznie to i same złącza kulowe na przegubach można przesmarować przy okazji.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.