Skocz do zawartości

E53 4.4i Brak komunikatu o pustym zbiorniczku płynu


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Może ktoś z Was będzie miał pomysł o co chodzi bo mi ręce opadają. Przy pustym zbiorniczku (płyn spuszczony z chłodnicy) nie wyświetla mi się w zegarach żaden komunikat, brak powiadomienia o niskim poziomie płynu. I tak:

- po odpięciu wtyczki z czujnika znajdującego się w zbiorniczku wyrównawczym natychmiast pojawia mi się komunikat CHECK COOLANT LEVEL - czyli ok

- zbiorniczek wyrównawczy mam wymieniony na nowy (oryginał)

- czujnik płynu w zbiorniczku wymieniłem na nowy (oryginał), na starym było tak samo

 

Co jest [BAD] grane?

Wiadomo że te chujstwa mają non stop problemy z wyciekami więc wypadałoby wiedzieć czy jest płyn.

Opublikowano

U mnie czasami tak nagle z d u p y sie pojawia ze za malo plynu, oczywiscie panika, sprawdzenie. Full...

 

Do glowy przychodzi tylko fo ze nowy czujnik jest walnety ale czy to mozliwe?

 

Albo cos w kompie ale skoro po odpieciu pokazuje brak

Opublikowano

Też myślałem że to czujnik, dlatego kupiłem nowy w ASO, ale jest to samo :/

O kodowaniu też myślałem, sprawdzałem NCS czy powiadamianie nie jest czasem wyłączone, ale nie.

Opublikowano

dziwna sprawa

 

ewentualnie jak by był inny z innego samochodu na podmiane

 

no ale kurde cos mi sie nie chce wierzyc ze nowy by nie działał

chociaz roznie moze byc

 

a jak by zalac zbiornik wodą i spuscic

to moze wtedy sie pokaze

Opublikowano

Dzięki pomocy chłopaków z amerykańskiego forum już wiem jak działa to badziewie :)

Czujnik reaguje na pole magnetyczne. Magnes jest zintegrowany z pływakiem w zbiorniczku wyrównawczym. Jeśli poziom płynu jest właściwy to magnes jest w zasięgu czujnika i go zwiera, jeśli nie to styki czujnika są rozwarte i powodują wyświetlenie komunikatu o niskim poziomie płynu. Zrobiłem u siebie test - wyjąłem czujnik poza zbiorniczek bez odpinania wtyczki - po włączeniu zapłonu pojawił mi się komunikat o niskim poziomie płynu, więc czujnik jest OK. Następnie zamontowałem z powrotem czujnik w zbiorczniku, zatopiłem palcem pływak i włączyłem zapłon - komunikatu brak. Wychodzi więc na to, że coś jest nie tak z moim zbiorniczkiem, może magnes się gdzieś zablokował czy coś.

Mam prośbę - mógłby ktoś z Was zrobić podobny test - zatopić ręcznie pływak w zbiorniczku, następnie włączyć zapłon i sprawdzić czy pojawi się komunikat o niskim poziomie płynu?

Opublikowano

Ku r w a i to jest wlasnie kolejny poekny przyklad jak skomplikowac maksymalnie budowe nawet najprostrzrgo syfu

Jakies magnesy pola magnetyczne jonosfera inne cuda :mad2:

 

Sprawdze u siebie na zimnym

Opublikowano

No, kontaktron, zasada działania prosta jak drut, ale jak widać nawet to można spierdolić :duh:

Pływak mechanicznie mam sprawny, więc nie wiem czy magnes jakimś cudem jest zbyt silny czy co :duh:

Messix sprawdź i daj znać, Tobie też się przyda wiedzieć czy czujnik działa :)

Opublikowano
mi sie wczoraj polowa antenki plywaka w zbiorniczku ulamala. Tylko dobrze ze przy troche mojej pomocy jak widzialem wszystko a nie samo i wtedy ten kawalem by polecial do pompy wody .

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.