Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano (edytowane)

Witam ! Chciałbym chciał bym pokazać wam moje 330d E92 które sam zbudowałem od postaw :D

 

Baza , E92 330d 2006r M57N2 231km manual .

 

Wyposażenie :

 

- M-Pakiet wewnętrzny oraz zewnętrzny

- Czarny sufit

- Przednie lampy Bi Xenon Dynamic (skrętne)

- Felgi aluminiowe 19' Japan Racing JR11 przód 8,5J tył 9,5J

- Nawigacja CIC Professional (z polifta )

- Moduł Combox Media (USB , Media , bluetooth , telefon)

- Nagłośnienie Logic7

- Czujnik deszczu

- Karmelowe sportowe skóry z podgrzewaniem , pamięcią oraz pompowaniem oparć

- Kierownica multifunkcyjna

- Czujniki parkowania PDC przód i tył

- Hak holowniczy składany elektrycznie

- Składane elektrycznie lusterka

- Tempomat z funkcją hamowania

- Alarm

- Pakiet oświetlenia

- Klimatyzacja automatyczna dwustrefowa

- Szyberdach

- Zestaw Głośnomówiący

- Halogeny

- Filtr powietrza K&N

- Wydech na pełnym przelocie od modelu 335d (fajnie brzmi )

 

Parę pozycji dokładałem :)

 

Obecnie auto jest w naprawie bo miałem mały wypadek nie z mojej winny i musze wymienić prawe i lewe drzwi , powyciągać wgniotki na tylnych błotnikach oraz wymienić przednie błotniki . W sumie nic poważnego a szkoda bo auto było w oryginale całe :/ . Daje mi to trochę czasu na kolejne modyfikacje .

 

Przed wypadkiem modyfikacje które dokonałem :

 

-Skrzynia biegów 6HP28 na joysticku z E60 535d

-Wał napędowy 335d

-Dyfer 335d

-Wtryski 335d

-Filtr powietrza K&N

-Hybrydowa turbosprężarka na bazie seryjnej od TC Turbo z Łodzi

-Intercooler od FMIC

-Usunięty EGR oraz DPF

-Usunięte klapki w kolektorze dolotowym

-Wydech od 335d na przelocie wraz z downpipe

 

Na tym setupie auto w tc performance pokazało 317 koni które mnie nie zadawala . Okazało się że do wymiany jest czujnik powietrza doładowanego i musze przerobić dolot powietrza do turbiny . Mimo wszystko auto jeździło naprawdę super .

 

Autko już na podnośniku i prace które zamierzam wykonać przy silniku :

-Większe hybrydowe turbo z N57 czyli GTB2260 (już leży na półce )

-Przerobiony kolektor wydechowy pod turbo N57 (już mam)

-Wymiana pompy wysokiego ciśnienia z E46 330d (szukam i odrazu leci do regeneracji )

-Pokrywa zaworów z 335d (leży już nowa z serwisu )

-Obudowa filtra powietrza wraz z przepływomierzem z 335d oraz rurą dolotową z N57 (już leży )

- Uszczelki i sprawy eksploatacyjne całkiem pomijam a jest ich naprawdę sporo :)

 

Do tego musze wykonać nowe DownPipe , dorobić zasilanie turbiny w olej i powrót do miski co wcale nie jest takie proste . Wykonać wzmocnienie pod turbinę do bloku , oraz wymyślić jak zamontować rurę Miedzy turbiną a IC bo od strony turbiny jest na szybkozłącze .

 

Mam nadzieję ze na tym setupie pęknie magiczne 400 koni .

 

Do tego myślę nad szperą ale tutaj jeszcze nie mam konkretnego planu .

 

I najważniejsze , hamulce które seryjne po prostu nie wyrabiają . Myślę nad zaciskami od F30 4 tłokami , ale nie wiem w sumie co tam najlepiej założyć . Jakieś rady ?

 

Szukam jeszcze Joystick do skrzyni z 335i po lifcie bo ten z E60 nie podoba mi się .

 

Felgi jeszcze trafią do renowacji bo pozdzierałem ranty i myślę na jaki kolor je pomalować .

 

Kolejnym pomysłem były przednie błotniki z M3 raz z poszerzeniem tylnych nadkoli . Ale myślę że jednak to kiepski pomysł .

 

Jutro postaram sie wkleić jakieś zdjęcia .

I chce zaznaczyć że wszystkie prace wykonuje sam osobiście . Sam swap skrzyni był dość prosty , więcej zabawy miałem z kodowaniem sterowników ale udało się wszystko zrobić jak w serii :)

 

 

851181813_1_1080x720_330d-e92-coupe-mpakiet-logic7-navi-cic-swarzedz_rev002.jpg

851181813_9_1080x720_330d-e92-coupe-mpakiet-logic7-navi-cic-_rev002.jpg

Edytowane przez Dawid20
Opublikowano

wow!

Gratulacje wiedzy, umiejętności i zapału by to wszystko ogarnąć!

czekam na więcej zdjęć!

 

ps. w ile koni docelowo celujesz ?

Galeria: E91 320D LCI M-Pakiet 2009r.



2010-2016 E46 Touring 320D 136km 2000r.

2016-2017 E91 318i LCI 143km 2008r.

2017 E91 320d LCI 206km|393Nm 2009r.


kod zniżkowyna 5€ do Carly: XAZHF8

http://yanosik24.pl/widget/64583.png

Opublikowano
Jak chcesz malować felgi na jakiś pewnie ciemniejszy kolor to przydałoby się listwy i nerki wymienić w shadow line, albo okleić wszystko w czarny chrom tak dla urozmaicenia.
http://s32.postimg.org/8t3axzpc5/podpis_Forum_BMW.png
Opublikowano
Dokładnie taki jest plan , już sobie szukam listw shadow oraz jak auto będzie u lakiernika to od razu będzie czarny gril :) Zaciski hamulcowe raczej będą od F30 4 tłok z tarczą 370x30 na przodzie , z tyłem muszę pomyśleć co zrobić
Opublikowano
Kostrzyn , Kórnik :)

 

No proszę, bardzo dobrze, bo sam mieszkam od strony M1 :P. Jak już ogarniesz auto i będziesz chciał jakieś porządne fotki to się odezwij, można by się spiknąć. Może się wtedy zmobilizuje żeby zrobić coś też swojej zamiast jeździć po spotach :P.

http://s32.postimg.org/8t3axzpc5/podpis_Forum_BMW.png
Opublikowano
jak skończę furę to napewno się zgadamy i na jakiś spot wlecę :D Pracy mnie jeszcze troszkę czeka , ale auto potrzebne wiec tempo też jest dość szybkie jezżlei chodzi o modyfikacje . Postaram sie porobić jakies foty jak juz będe silnik wyciągał do modyfikacji kolejnych :wink:
Opublikowano
Fajnie pomodziłeś auto i ładnie wygląda/jeździ ale kosztowało to wszystko worek pieniędzy (ciekaw jestem ile orientacyjnie jakbyś to wszystko zsumował to pewnie kilkadziesiąt tys) nie prościej /taniej było kupić po prostu 335d niż wymieniać większość gratów z niej i wkładać do 330? Celujesz w okolice 400koni a tyle u mnie wyszło po samym programie i przelocie
Opublikowano
Fajnie pomodziłeś auto i ładnie wygląda/jeździ ale kosztowało to wszystko worek pieniędzy (ciekaw jestem ile orientacyjnie jakbyś to wszystko zsumował to pewnie kilkadziesiąt tys) nie prościej /taniej było kupić po prostu 335d niż wymieniać większość gratów z niej i wkładać do 330? Celujesz w okolice 400koni a tyle u mnie wyszło po samym programie i przelocie

 

Może i prościej , ale miałem swoje powody że jest to 330d . Może i worek pieniędzy ,a może nie koniecznie :mrgreen:

Pokazała Ci 400 koni bez zmiany pompy CR i poprawy turbin ? Wtryski jak się okazało 330d i 335d mają różnice w wydajnośc 3% więc nie potrzebnie wymieniałem . Te auta są prawie idetyczne , hamulce tak samo przynajmniej w seri E92/93 . Narazie ponaprawiam wszystko pomodze , naciesze się a poźniej czas na serie 7 F01 . Myślałem też nad E92 M3 ale niestety panewki co 100tyś mimo że sam bym je wymienił mnie zniechęciły . Ja robie po 100k rocznie , i tutaj w rok posiadania auta z 120tyś ma już 220 . A wygląda lepiej niż te co mają po 100 :lol: :lol:

 

No i ja mam ciężką nogę , klocki przód tył wymieniam co 10-12tyś km

 

Takie rzeczy jak wymiana wszystkich wahaczy przód na lemfordera ,amorki sachs , tarcze i klocki ATE , rolki , plaski , termostaty i się troszkę tego nazbierało nie będe nawet opisywał . Wiem że auto jest godne polecenia . I jak ktoś je w przyszłosci zobaczy to napewno się nie rozczaruje . Na co dzień prowadze warsztat z naprawą ciągników rolniczych , a BMW to BMW pasja i lubie modzić . Znam te systemy , do tego auta specjalnie kupowałem już ICOM do programowania bo wiedziałem że będzie tego sporo .

Opublikowano

no nie wiem, miałem 330 i jak dla mnie to zupełnie inne auto niż 335 hamulce też miałem inne (obok nicku masz opis skromne 280km w niej miałem)

teraz nie 400 tylko 392 -program +usunięcie DPFa za 1600zł i gotowe

obyś miał racje bo mnie tam się wydaje że w Polsce na grube modyfikacje tak chętnie nie patrzą i 99% ludzi jak ma wyłożyć kase to wybierze 335 bo to 335 niż o tej samej mocy grubo zmodyfikowane 330, weź pod uwagę też że auto ma 11lat i czas je posuwa ;)

Opublikowano
no nie wiem, miałem 330 i jak dla mnie to zupełnie inne auto niż 335 hamulce też miałem inne (obok nicku masz opis skromne 280km w niej miałem)

teraz nie 400 tylko 392 -program +usunięcie DPFa za 1600zł i gotowe

obyś miał racje bo mnie tam się wydaje że w Polsce na grube modyfikacje tak chętnie nie patrzą i 99% ludzi jak ma wyłożyć kase to wybierze 335 bo to 335 niż o tej samej mocy grubo zmodyfikowane 330, weź pod uwagę też że auto ma 11lat i czas je posuwa ;)

 

 

W E92/92 330d i 335d mają te same hamulce , czyli jednak nie 400 :D Niech patrzą jak chcą , wiem co mam :mrgreen: :mrgreen:

Opublikowano
ja do mojej kupiłem nowy zestaw, BMW po 2-3 latach użytkowania hamulcy każe wymienić tłoczki
  • 3 tygodnie później...
Opublikowano (edytowane)
Musze porobić zdjecia i opis , obecnie silnik przechodził mały remont skoro był już wyciągnięty . Wymienione panewki korbowodowe , uszczelki , cały nowy rozrząd z zębatkami , głowica po regenracji , nowe piescienie , sprawdzone wtryski , pompa CR od E60 R90 po regeneracji , alternator , rozrusznik zregenerowany . Jutro dam foty :) Edytowane przez Dawid20
Opublikowano

A więc tak silnik pokładany już w aucie :)

Parę fotek z remontu :) Silnik oczywiście był sprawny , ale postanowiłem mieć co do tego 100% pewności :)

WYWdCZZ.jpg

NPvu6v0.jpg

QjCaSpp.jpg

Wymieniłem :

-Pierścienie tłokowe Mahle

-Panewki korbowodowe Kolbenschmidt

-Pokrywa zaworów 335d wraz z odmą nowa OEM

-Pompa wysokiego ciśnienia po regeneracji CR R90 z E60 535d

-Sprawdzenie wtryskiwaczy Piezzo , wszystkie jak nowe

-Nowy rozrząd z napinaczami firmy SWAG oraz wszystkie koła zębate od rozrządu OEM

-Nowe uszczelki i uszczelniacze OEM oraz Erling

-Głowica po pełnej regeneracji , nowe uszczelniacze zaworowe , płaszczyzna , docieranie zaworów prowadnice itp .

-Nowe śruby głowicy OEM

-Nowe świece żarowe BERU

-Rolek , napinaczy paska wielorowkowego czy pompy wody nie wymieniałem bo niedawno zakładałem nowe .

-Rozrusznik oraz alternator po regeneracji żeby był spokój :)

 

2YVbg5F.jpg

 

1dYfomm.jpg

t1elGKI.jpg

 

Turbo GTB założone na przerobionym kolektorze wydechowym ,kolektor był spawany oraz ponownie frezowany . Nie jest to taki prosty temat . Wstępnie dorobiłem spływ oleju ,który wypada w innym miejscu . Zasilanie turbiny w olej wykonam dość prosto , zakłuje po prostu nowy przewód . Rura ssąa powietrze z filtra powietrza oraz obudowa filtra wraz z przepływomierzem pochodzi z E92 330d z silnika N57 . Wstępnie przypasowana , ale obudowa wadzi o rurki od klimatyzacji . Musze coś z tym wymyślić .

 

kcEex7L.jpg

UFiXVR6.jpg

i4zgEqK.jpg

k1laVaV.jpg

 

Założone zostały również zaciski Brembo 4 tłoczkowe z modelu F30 z tarczą przód 370mm , na tył też będą założone przy chwili ponieważ tam jest więcej przeróbek .

 

 

 

Silnik już w aucie i jeszcze parę spraw do ogarnięcia jest . W tym tygodniu auto trafia do blacharza na poprawki , a ja w tym czasie musze poszukać firmy która mi odnowi moje felgi .

Opublikowano

Bardzo ciekawy projekt, bardzo duży ukłon w stronę przygotowania silnika do modzenia wszystko fachowo i rzetelnie przygotowane i zrobione, jestem pod wrażeniem :cool2: :cool2:

Co do hamulców to bardzo dobry wybór będziesz zadowolony :cool2: Tył do ogarnięcia u mnie w temacie masz opis jak to zrobić.

Pytanie mam do Ciebie dlaczego tylko panewki korbowodowe wymieniałeś a głównych nie?

Sprzedam, uchwyt ręcznego ze skóry, tylna klapa Pre-Lci Igiełka.

Człowiek nie potrzebuje gwiazdy, błyskawicy a nawet czterech pierścieni, człowiek potrzebuje dwóch nerek.

Moja ślicznota: http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=158&t=211412 oceń:D

Opublikowano
Bardzo ciekawy projekt, bardzo duży ukłon w stronę przygotowania silnika do modzenia wszystko fachowo i rzetelnie przygotowane i zrobione, jestem pod wrażeniem :cool2: :cool2:

Co do hamulców to bardzo dobry wybór będziesz zadowolony :cool2: Tył do ogarnięcia u mnie w temacie masz opis jak to zrobić.

Pytanie mam do Ciebie dlaczego tylko panewki korbowodowe wymieniałeś a głównych nie?

 

 

Dzięki , własnie u Ciebie widziałem opis z tyłami i wszystkie graty juz leżą :D Generalnie panewki były idealne , a z głównymi jest za dużo zabawy w dobieraniu panewek . Nawet wału nie odkreciłem , jest jak fabryka .

Opublikowano
Rozumiem bo wiesz w tych silnikach najszęściej pada panewka główna od strony rozrządu, dlatego pytałem o panewki korbowodowe które praktycznie nie padają, szkoda że nie sprawdziłeś tych panewek ale miejmy nadzieję że wszystko jest w porządku :wink: :cool2:

Sprzedam, uchwyt ręcznego ze skóry, tylna klapa Pre-Lci Igiełka.

Człowiek nie potrzebuje gwiazdy, błyskawicy a nawet czterech pierścieni, człowiek potrzebuje dwóch nerek.

Moja ślicznota: http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=158&t=211412 oceń:D

Opublikowano
Rozumiem bo wiesz w tych silnikach najszęściej pada panewka główna od strony rozrządu, dlatego pytałem o panewki korbowodowe które praktycznie nie padają, szkoda że nie sprawdziłeś tych panewek ale miejmy nadzieję że wszystko jest w porządku :wink: :cool2:

 

Myśle że będzie wszystko ok :) Ten silnik byl w środku jak nowy ;)

  • 1 miesiąc temu...
Opublikowano
Witam ! Auto w sumie już poskładane i jezdzi , musze wkleić zdjęcia :P Jak by coś to ten zestaw czyli Hybryda GTB2260 z kolektorem i zasilaniem i społywem w olej jest na sprzedanie . Mam już turbinki od 335d , i wysłane do Perun Turbo :D
Opublikowano
Możesz napisać czy coś robiłeś ze sprzęgłem? Albo masz jakiś pomysł żeby taki przyrost wytrzymalo. Dwumas podobno też szybko pada i trzeba kombinować.
Opublikowano
Kolego ja mam automat z E60 LCI , fabrycznie był manual ale no właśnie by nie wytrzymał . A spieku nie chciałem .... Te automaty bardzo fajnie w tych autach chodzą

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.