Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

chce zalozyc na przod 205/55R16 a na tyl 225/55R16 - czy ktos moze mi powiedziec, czy moje myslenie jest poprawne? czy sa jakies przeciwwskazania? w sumie widuje sie auta o roznych szerokosciach opon.

 

prosze o opinie.

Opublikowano
dobrze kombinujesz ale będzie nie ruwno na tył225\50 r16. i jeszcze jedno jak masz systemy antypoślizgowe to opony muszą być jednakowe. Pozdrawiam
Opublikowano
dobrze kombinujesz ale będzie nie ruwno na tył225\50 r16. i jeszcze jedno jak masz systemy antypoślizgowe to opony muszą być jednakowe. Pozdrawiam

 

tzn, tyl bedzie wyzszy??

 

abs mam - wiec opony musza byc rowne??

Opublikowano

Opony (a właściwie to całe koła), muszą mieć taki sam obwód, oczywiście z małą tolerancją.

 

Pzdr,

Opublikowano
Opony (a właściwie to całe koła), muszą mieć taki sam obwód, oczywiście z małą tolerancją.

 

Pzdr,

 

na osi beda mialy rowny obwod - czy grozi roznica obwodow pomiedzy osia przednia i tylna??

 

pozatym czy to duza roznica 205/55/16 i 225/55/16??

Opublikowano

Różnica obwodów kół przedniej i tylnej osi powoduje "wariacje" układów ABS i ASC. Przy takim stanie koła z przodu kręcą się szybciej od kół z tyłu, co systemy te odczytują jako poślizg (a dokładnie jako poślizg występujący podczas hamowania silnikiem, czyli tył kręci się wolniej od przodu).

W skrajnych przypadkach ASC będzie samoczynnie "dodawać gazu" (w celu wyrównania przedkości kół tylnych względem przednich), a ABS wyłączy się.

 

Różnica średnicy 22mm daje 69mm różnicy w obwodzie (według tabeli z linku).

Nie wiem, czy system zaakceptuje taką różnicę?

 

Ja kiedyś przegiąłem (na chwilę - w celach poznawczych) z różnicą rozmiarów kół i miałem dokładnie takie objawy, jakie opisałem (u mnie różnica obwodów była na pewno powyżej 100mm).

 

Pzdr,

Opublikowano
Jakas dziwna teoria o zlym dzialaniu ABSu przy roznej wielkosci kol na osiach. Przeciez czujnik ABSu nie reaguje na kilka % mniejsza predkosc kola, tylko na jego calkowite zatrzymanie.
Opublikowano
Jakas dziwna teoria o zlym dzialaniu ABSu przy roznej wielkosci kol na osiach. Przeciez czujnik ABSu nie reaguje na kilka % mniejsza predkosc kola, tylko na jego calkowite zatrzymanie.

 

Opisałem co się działo przy różnych oponach przód/tył z układami ABS i ASC. Nie wnikałem, czy ABS wyłączał się sam, czy wyłączał się razem z ASC, niemniej jednak wyłączał się.

Wydaje mi się (to już może być dziwna teoria, bo włąśnie ją tworzę), że stała różnica w prędkości kół odczytywana może być jako awaria systemu (czujników, jednostki sterującej), a jeżeli system zauważy awarię, to na 100% nie dopuści, żeby niesprawny system (z wykrytą awarią) był aktywny, tylko sam go wyłączy.

 

Pzdr,

Opublikowano

prawidłowo powinno być 205/55/16 przód i 225/50/16 tył i masz ten sam obwód z tyłu i z przodu i zadne systemy nic nie wyniuchają :norty:

pamiętaj, że profil zmienia się wraz z szerokością opony bo to jest stosunek.. :wink:

http://img410.imageshack.us/img410/9554/m5hire1nt1.gif
Opublikowano
prawidłowo powinno być 205/55/16 przód i 225/50/16 tył i masz ten sam obwód z tyłu i z przodu i zadne systemy nic nie wyniuchają :norty:

pamiętaj, że profil zmienia się wraz z szerokością opony bo to jest stosunek.. :wink:

 

no to o tym to wiem :) dlatego postanowilem, ze jednak sprzedam te kola - jezeli jest ktos chetny, zapraszam tutaj.

Opublikowano
Witam .. hmm .. z teogo co ja wiem to oryginalnie BMW seria Motorsoprt ma szersze opony z tylu od przednich .. ja w e36 mam felgi motorsporta z szerokoscia z przodu 225 i z tylu 245 i wszystko jest jak najbardziej ok. auto swietnie sie prezentujel; a co lepsze komfort jazdy prawie sie nie zmienil tylko na koleinach czuc szeroke laczki :P :mrgreen:
Opublikowano
Witam .. hmm .. z teogo co ja wiem to oryginalnie BMW seria Motorsoprt ma szersze opony z tylu od przednich .. ja w e36 mam felgi motorsporta z szerokoscia z przodu 225 i z tylu 245 i wszystko jest jak najbardziej ok. auto swietnie sie prezentujel; a co lepsze komfort jazdy prawie sie nie zmienil tylko na koleinach czuc szeroke laczki :P :mrgreen:

 

wszystko sie zgadza, ja mam problem zwiazany z wysokoscia, a zatem i z obwodem opon - 205/55/16 i 225/55/16 maja rozne wysokosci i rozne obwody i tutaj moze byc problem.

Opublikowano
bambam i oto chodzi pytanie było proste , i poco te wywody kolegów !!! :clap:

 

bardzo dobrze - wyrobilem sobie zdanie na ten temat i wiem ze moze byc z takim ustawieniem klopot. :):)

Opublikowano

BamBam .. jak rozna wysokosc ? .. mowisz ze 205/55/16 i tyl 225/55/16 .. czyli wysokosc opony (55) jest taka sama :| ..

ps. tak z ciekawostek :D moj kumpel w e30 z 86r. mial z tylu opony od poloneza 15 w tym tylko ze jedna lysa letnia a druga zimowa .. :) .. i co jest najwieksza prowokacją - kołpaki od daewoo ......

Opublikowano
Ja tam mam z przodu 235/45/ZR17 tył (jeszcze bo w planach jest 265 :twisted2: ) 245/40/ZR17 i wszystko śmiga i działa normalnie....

Jestem silny wewnętrznie jak Jeep Wrangler, z klasą jak Mercedes S600, niedostępny jak BMW 750iL, delikatny jak jasna skóra w Volvo C70, pięknyi wysportowany jak Audi TT i niekoniecznie szybki jak Porsche :D

...::: StreeT RacinG Is NoT A CrimE :::...

Opublikowano
BamBam .. jak rozna wysokosc ? .. mowisz ze 205/55/16 i tyl 225/55/16 .. czyli wysokosc opony (55) jest taka sama :| ..

ps. tak z ciekawostek :D moj kumpel w e30 z 86r. mial z tylu opony od poloneza 15 w tym tylko ze jedna lysa letnia a druga zimowa .. :) .. i co jest najwieksza prowokacją - kołpaki od daewoo ......

 

Kolego , przeczytaj jakąś fachową literature zanim zaczniesz cokolwiek mącić , to 55 które napisałeś oznacza procentowy stosunek wysokości opony do jej szerokości a nie 55 mm ,

 

205/55/16 mają profil wysoki na ok 113 mm

225/55/16 mają profil ok 124 mm

 

Z tego wynika że opona 225 jest o jakieś 22 mm wyższa od 205 (różnica w wysokości profilu x2)

Jeśli nie idzie na siłe , trzeba użyć jeszcze większej siły

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.