Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam, tak jak w temacie, cieknie mi olej z silnika, delikatnie bo delikatnie ale leci i do tego cieknie na rolke. Poniżej zamieszczam fotke na ktorej jest zaznaczone miejsce wycieku, mógłby ktoś napisać co to jest? czy to poważne? Ile ewentualnie bedzie kosztowała naprawa(uszczelnienie).

 

pozdrawiam

 

a7e02cf5d5f9f7ac.jpg

Opublikowano

Jeśli cieknie z pod elektrozaworów Vanosa które zaznaczyłeś to powinny wystarczyć nowe o-ringi, cena to około 30zł w BMWstore, tylko kup komplet, wewnętrzne i zewnętrzne. Co do wymiany to zrobisz to sam pod blokiem, super dostęp i idzie to sprawnie.

Jak wyjmiesz elektrozawory to sprawdź dokładnie skąd jest wyciek bo te silniki mają taki urok że lubią się w wielu miejscach pocić ;) Pewnie od strony grodzi też Ci się poci, nie śmierdzi Ci czasem spalonym olejem w kabinie?

Opublikowano
nie nie olejem nie smierdzi, specjalnie umylem silnik zeby zobaczyc skad cieknie bo wczesniejszy wlasciciel mowil ze silnik mokry bo wymienial uszczelke zaworow i to pozostalosci... ale widac dalej cieknie coś. Dzieki za zlokalizowanie.
  • 2 tygodnie później...
Opublikowano
wymieniłem uszczelki :) całość w holandii kosztowała mnie 18 euro * dwie duze i dwie małe) wymiana zajęła mi jakies 30-50 minut, wyjąć było prosto bo uszczelki były już bardzo przetyrane, z nowymi było ciężej włożyć, bez pomocy młotka sie nie obeszło... Teraz nic nie leci :) Dzieki za pomoc na lokalizacji 1
Opublikowano
tak też panie kolego zrobiłem, wyczyściłem wszystko dokładnie, wszystko zaoleiłem ale nie chciało wejść, pomogłem sobie gumowym młotkiem, przez szmatke delikanie popukałem i dopiero wskoczyło.
  • 4 tygodnie później...
Opublikowano

Witam, nie chcąc zakładać nowego tematu dopnę się do tego. Auto takie same jak w tytule, E90 320i, 150km N46

Po troszeczkę ostrzejszej jeździe zauważyłem wyciek/pocenie się z pod tego korka- załączam zdjęcia.

1cedc29d89060366gen.jpg

1d46baaac2e4314dgen.jpg

 

Od czego jest to korek? Pod nim jest oring i puścił czy jaka może być przyczyna?

Proszę o porady i dziękuję za odpowiedzi.

Opublikowano

Tak właśnie mi się wydawało, na korku jest napisane 25nm a to dosyć duża siła.

Jest możliwość żeby poluzował się od mocniejszej jazdy?

Olej wraz z filtrami był wymieniany 2 miesiące temu, czy jest możliwe żeby się odkręcił od zbyt słabego dokręcenia?

Sądzicie, że lepiej jest to rozkręcić i sprawdzić co się stało czy po prostu dokręcić?

Opublikowano
25nm to mała siła.. Sam wymieniałeś czy ktoś? Może nie wymienił tego oringu?
Sprzedam instalację na nowej oryginalnej kostce do l7, światłowody i wtyczka.
Opublikowano

Wymieniane przez poprzedniego wlasciciela, auto mam niecaly misiac stad takie durne pytania.

Zakupie ten oring i wymienir, groszowe sprawy a moze faktycznie gosc wymienil sam filtr...

Dzieki za odpowiedzi.

Opublikowano
To wymien odrazu olej i filtr a oring będzie w zestawie
Sprzedam instalację na nowej oryginalnej kostce do l7, światłowody i wtyczka.
Opublikowano
To wymien odrazu olej i filtr a oring będzie w zestawie
Sprzedam instalację na nowej oryginalnej kostce do l7, światłowody i wtyczka.
Opublikowano

Czołem

podepnę się bo też mam lekko wilgotno pod vanosami.

 

Może ktoś na szybko wrzucić numery tych oringów które trzeba kupić do uszczelnienia vanosów? (komplet zew i wew)

Rozumiem że najlepiej kupić ori?

 

Dzięki

Opublikowano
Czołem

podepnę się bo też mam lekko wilgotno pod vanosami.

 

Może ktoś na szybko wrzucić numery tych oringów które trzeba kupić do uszczelnienia vanosów? (komplet zew i wew)

Rozumiem że najlepiej kupić ori?

 

Dzięki

https://www.realoem.com/bmw/pl/showparts?id=VA51-EUR-04-2007-E90-BMW-318i&diagId=11_3296

Oring poz 2 i poz 3

Tak szczerze to wystarczy wymiana samych zewnętrznych poz. 3. Ja kupiłem komplet i teraz te wewnętrzne leżą bo mechanik ich nie wymienił. Nie było absolutnie potrzeby ich wymiany.

Opublikowano

Dzięki @Kokoon za schemat/numerki.

 

Tak z ciekawości, kupowałeś Ori czy coś innego?

I gdzie kupić najlepiej? Na razie kupowałem coś tam u Maćka z czescidobmw.pl

 

@Jootem

Wymienię sobie komplet, jak już będą wyjęte.....

Lubię jak wszystko jest ok.

 

Dopiero zaczynam z wszelakimi naprawami i poprawkami..... Choć pomimo wieku jest ich zaskakująco mało. Auto od początku do teraz było w jednej rodzinie a i serwis "only" in ASO Bmw :8)

Auto mam tydzień , do końca lipca jeździło jeszcze w Monachium... :D

Opublikowano
ludzie narzekają na ten silnik ale ja też mam auto niedługo, jakieś 4-5 miesiecy, zrobilem nim 7 tys km, i wymieniłem tylko te oringi:) auto od nowosci serwisowane w aso, a no i to że auto jest holenderskie no i ja też nim po holandii jeżdżę może w polsce inaczej by sprawa wygladała, bo wtedy na pewno bym nie uwierzył w ten przebieg czyli 140tys :D
Opublikowano

To jeszcze pojeździsz. Przebieg faktycznie niewielki.

Zresztą chłopaki z BMW Garage we Wrocku bardzo te silniki chwalą jako bardzo trwałe - jedyny kłopot który "ten typ tak ma" to uszczelniacze zaworów (wada materiału).

No chyba że ktoś ma zakatowane auto z przekręconym licznikiem...

 

Ja mam ciut więcej przebiegu. Jak kupiłem miało 203 tysie. Ale utrzymanie - bomba! Praktycznie nie widać zużycia.

No i faktycznie chodzi bardzo dobrze. Jedyne co pewnie trzeba będzie zrobić za jakiś czas to uszczelniacze zaworowe. Jak pisałem ponoć są wadliwe fabrycznie i padają po 150-180 tys.

Choć na razie nie bierze leju, delikatnie tylko czasami przydymi po dłuższym postoju... W trakcie jazdy nie.

I dziwna sprawa - w piątek byłem w ASO BMW pod Wrockiem na wymianie oleju (zapodałem ori BMW) i przydymianie praktycznie ustało :shock:

 

Od razu chciałem historię serwisową auta ale nie dostałem wydruku. Tylko odczyt z monitora bo ponoć nie wolno :?

Ale historia pełna; poprzedni właściciel wszystko wymieniał w ASO, nawet aku i wycieraczki :D Tak powinno się utrzymywać auta....

Opublikowano
no ja mam ten plus ze poprzedni właściciel tydzien przed sprzedaniem robił serwis pełny plus własnie wymiana uszczelki zaworów, faktura na ponad 800 euro, mówił że sprzedaje bo potrzebował pieniędzy, ani gorsza nie zszedł z ceny co argumentował własnie tym serwisem oraz nowymi oponami, troche wątpiłem bo nikt nie robi prezentów ale teraz już wiem że warto było mu zaufać bo auto jest naprawdę w mega kondycji! i jeszcze chciałbym coś napisać o spalaniu bo widzę że ludzie pisza tu o spalaniu około 10 litrów mam też kolegę co ma ten sam silnik tylko w automacie i mowi ze ponizej 10litrow nie schodzi... ja u siebie nie wchodzę powyzej 7,8 wg kompa i am też to obliczałem. trasa holandia polska 6,4 +- 120km/h tempomat, coś pieknego przy silniku 2,0! może trafiłem jakiś super oszczędny wypust, hehe
Opublikowano

Ja mam też automat, średnie spalanie mam na kompie 8,5.

Jeżdżę 50/50% trasa miasto. Specjalnie lekkiej nogi też nie mam.....

10 to może spali w zimie :8)

Opublikowano
no jak 8,5 to elegancko, też kiedys chciałbym pójść w automat ale boje sie własnie tego spalania, bo też chciałbym wiekszy silnik :P

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.