Skocz do zawartości

Zakup X1 F48 - konfiguracje, ceny, podpowiedzi.


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Skoro Twój pracodawca ma ustloną zniżkę to od czego zależy czy dostaniesz 18, 19 czy też 20% zniżki ? Uzależniają to od finansowania jakie wybierzesz ?

Jak ja porównywałem to najlepiej wychodził leasing z mBanku.

  • Odpowiedzi 360
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Opublikowano
Skoro Twój pracodawca ma ustloną zniżkę to od czego zależy czy dostaniesz 18, 19 czy też 20% zniżki ? Uzależniają to od finansowania jakie wybierzesz ?

Jak ja porównywałem to najlepiej wychodził leasing z mBanku.

 

Kwestia modelowa, nie mamy jednolitej zniżki na wszystko od BMW - inne zniżki na F30 i zupełnie inne na np. F10. Dodatkowe "modyfikatory" to końcowa wartość samochodu, skorzystanie przeze mnie z BMW Financial Services itd. :) Dlatego też szukam godnej polecenia firmy leasingowej.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Co myślicie, warto coś dołożyć/odjąć?

Większość koledzy już napisali.

Moim zdaniem w Twoim pakiecie obowiązkowo:

- kamera cofania (asystenta użyjesz raz z ciekawości)

- dostęp komfortowy

 

No i nie zapomnij o RTTI (choć to akurat można później dokupić poprzez sklep).

 

Dodatkowa smutna rzecz to, żeby mieć deskę rozdzielczą o rozszerzonym zakresie (opcja w innych bmw za około 600-800PLN) tutaj musiałem wziąć pakiet z Navi Pro+HUD+BlackPanelDisplay.

Z rozszerzoną deską rozdzielczą w F48 - masz rację, trzeba kupić Navi Pro, w chwili obecnej to jedyna możliwość. Ale jesteś pewien, że w zestawieniu z HUD to black panel? Wydaje mi się, że to klasyczna rozszerzona deska rodzielcza (tzn. środek i dół prawego zegara; lewy zegar jest w całosci analogowy)

Moim zdaniem to jest porażka, żeby nowy model BMW w ogóle wystepował z zegarami z wyświetlaczem wielkości znaczka pocztowego... (mam na myśli podstawowe zegary)

 

Tutaj pytanie - znajomy w swojej F10 ma guziczek na pilocie - do włączania świateł (pewnie coming home). W F48 jest coś takiego?

W F10 pilot jest 4-przyciskowy. Można przypisać pewne funkcje przyciskom (m.in. FollowMeHome), zwłaszcza czwartemu przyciskowi, w mniejszym stopniu trzeciemu (robi się to z poziomu iDrive).

 

P.S.

Co do podświetlenia klamek zewnętrznych wydaje mi się, że oprócz "Pakietu dodatkowego oświetlenia" występują także w "Dostępie komfortowym".

Opublikowano

Dzięki za odpowiedzi! Ale mam pytanie troche z innej beczki - jak wygląda sprawa lokalizacji gps? Macie dla bezpieczeństwa coś takiego w swoich autach? Teoretycznie moja droga do pracy/domu to garaż -> garaż ale fajnie by było mieć dla spokoju możliwość lokalizacji auta np. w przypadku kradzieżu (tfu!). BMW montuje coś takiego seryjnie? Czy tylko zewnętrzni producenci.

Z góry dzięki!

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Najlepszym zabezpieczeniem przeciwkradzieżowym jest dobre ubezpieczenie... :)

 

Co do GPS.

Jeśli kupisz sobie Remote Services (6AP) w ramach ConnectedDrive i zainstalujesz darmową aplikację BMW w smartfonie, to będziesz miał dostęp do zdalnej lokalizacji pojazdu z poziomu smartfona.

Przy okazji zyskasz kilka innych funkcji via telefon - jak zdalne zamykanie/otwieranie auta, zdalne włączanie klimatyzacji, itd.

 

Co do zdalnego otwierania auta - dla mojej żony raz ta funkcja była wybawieniem.

Po tym jak zatrzasnęła sobie kluczyki w bagażniku (co teoretycznie przy Dostępie Komfortowym jest niemożliwe) :mrgreen:

Tyle, że było to w okolicach Okęcia, a tam permanentnie zdarzają się problemy z pilotami, etc.

  • 2 tygodnie później...
Opublikowano
Najlepszym zabezpieczeniem przeciwkradzieżowym jest dobre ubezpieczenie... :)

 

Co do GPS.

Jeśli kupisz sobie Remote Services (6AP) w ramach ConnectedDrive i zainstalujesz darmową aplikację BMW w smartfonie, to będziesz miał dostęp do zdalnej lokalizacji pojazdu z poziomu smartfona.

 

ale ta zdalna lokalizacja działa tylko gdy auto jest o obrębie z tego co pamiętam ok. 1,5 km,

więc nie jest to przydatne jak samochód odjedzie bez wiedzy właściciela dalej :cry:

inna sprawa, że BMW może spokojnie zlokalizować auto wszędzie, a z drugiej strony złodzieje na pewno wiedzą, że niektóre auta mają wbudowane urządzenia lokalizacyjne.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

To prawda, po ostatniej aktualizacji ConnectedDrive wprowadzili takie ograniczenie.

Wcześniej można było lokalizować samochód anywhere...

 

BTW, na urządzenia lokalizacyjne złodzieje mają prosty sposób - wciągają auto do metalowej naczepy :?

Klasyczna fizyka, a konkretnie przykład Puszki Faraday'a...

Opublikowano

1. Wg mnie BMW nie udostępnia danych z GPS w przypadku kradzieży.

 

2. F48 1.8d XDrive automat - spalanie pół na pół miasto trasa 6,9-7 l/100 km - tak że, niewiele ma to wspólnego z tym co piszą w folderach :).

 

3. Ktoś pytał o światła "coming home" - długo się naszukałem jak odpalić bo w instrukcji nie jest to napisane ale wygląda to mniej więcej tak: gasisz silnik przyciskiem STOP i naciskasz jeszcze raz STOP a następnie dźwignia świateł do siebie. Zapalają się (chyba) długie --> zamykasz autko --> idziesz go home :) --> a po 30 sek światła gasną (można samemu zmieniać czas w ustawieniach).

 

4. Dziś żałuję, że nie dołożyłem do droższej NAVI - pokrętło iDrive po którym można pisać palcem w czasie jazdy - bezcenne :)

Opublikowano

W moim przypadku również zastanawiam się nad wyświetlaczem 8.8. Wygląda świetnie, koszt z drugiej strony duży jak na 2.3 cale dodatkowo i heads-up display (który jednak rozpatruje w ramach gadżetu). W X3 używałem pokrętła z możliwością wpisywania i chyba podobna wygoda / czas wpisywania w porównaniu do standardowego.

O ile się nie mylę w X1 w zestawie z rozszerzoną Navi nie ma dysku więc różnice kończą się na powyższym. Niemniej jednak wizualnie w moim odczuciu bardzo korzystnie zmienia wygląd.

 

Czy ktoś z Was korzysta z rozszerzonej Navi i widzi dodatkowe korzyści?

Czy heads-up display jest Waszym zdaniem czymś więcej niż gadżetem? (wiem, że marketingowo mówi się, że zwiększa bezpieczeństwo bo nie odrywamy tak często wzroku ale ... :) )

 

Pozdrawiam,

JC

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Dwie sprawy.

Wyposażając auto w Navi Professional - automatycznie zyskujesz deskę rozdzielczą o rozszerzonym zakresie, której nota bene oddzielnie do X1 kupić się nie da.

Dla mnie to "bezcenne", gdyż standardowa deska (z wyświetlaczem wielkości znaczka pocztowego) w dzisiejszych czasach powinna spocząć w BMW Welt.

 

Druga kwestia to kamera cofania (o ile ją planujesz)..

Wygoda korzystania na dużym ekranie jest znacząco wyższa niż na 6.5 calach (zwłaszcza w gorszych warunkach oświetleniowych).

 

P.S.

Touch-pad na pokrętle iDrive jest pewnie kwestią indywidualną.

Ja uważam to za bardzo dobre rozwiązanie. Nie chodzi o szybkość wpisywania - bo ta jest porównywalna ze zwykłym pokrętłem.

Chodzi o to, że możesz wpisywać czy to adres czy abonenta tel. nie odrywając w ogóle wzroku od drogi. To rozwiązanie, przynajmniej dla mnie, jest genialne.

Opublikowano

Pe.te, dziękuję za szybką odpowiedź.

Może to "naiwne" pytanie ale co oznacza deska rozdzielcza o rozszerzonym zakresie? większy wyświetlacz czy coś jeszcze to zmienia?

Co do kamery, tak, jest częscią konfiguracji i zgoda, większy wyświetlacz to plus.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Może to "naiwne" pytanie ale co oznacza deska rozdzielcza o rozszerzonym zakresie? większy wyświetlacz czy coś jeszcze to zmienia?

Zamiast małego wyświetlacza umieszczonego na środku pomiędzy zegarami, jest zastosowany tzw. BlackPanel.

Oznacza to część deski ("tła" zegarów) wykonaną w całości w formie wielokolorowego wyświetlacza.

W przypadku F48 obszar ten obejmuje dolną część prawego zegara oraz cały dolny pas od środka w prawo.

To wygodne rozwiązanie, gdyż auto posiada duży obszar informacyjny w obrębie zegarów, na którym czytelnie prezentuje różnorakie informacje (poza tym ten obszar jest wykorzystywany też przez kierowcę - np. do wyświetlania list ostatnio wybieranych numerów, odtwarzanych utworów, etc.).

Opublikowano

Ok, czyli kolejny argument za Navi +.

 

Jeszcze jedno pytanie, czytałem dziś na forach o systemie iDrive 5 który został / zostanie wdrożony w nowych modelach BMW, na dziś z wyłączeniem X1.

Jak wygląda polityka BMW jeśli chodzi o aktualizacje oprogramowania, przykładowo zakładając że X1 z 2017 będą miały juz iDrive 5, czy w takim razie modele z 2015 / 2016 będą miały możliwość aktualizacji oprogramowania do najnowższej wersji?

iDrive 5 ma wspierać Car Play więc coś czego na dziś mnie osobiscie brakuje.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Raczej bym na to nie liczył...

Choć z drugiej strony, wraz z premierą G30 (nowa seria 5) BMW zapowiada zmianę w podejściu do aktualizacji. Chcą podobno pójść w kierunku Tesli, tzn. że aktualizacja może dodać całkiem nowe funkcjonalności. Jednak podejrzewam, że ta polityka będzie wdrażana dopiero w seriach "G".

Tak więc w F48 raczej należałoby spodziewać się dotychczasowego, dosyć konserwatywnego :wink: podejścia (chyba, że CarPlay będzie składnikiem ConnectedDrive - wtedy taka opcja teoretycznie mogłaby pojawić się w sklepie on-line).

Opublikowano

iDrive 5 ma wspierać Car Play więc coś czego na dziś mnie osobiscie brakuje.

 

Z czystej ciekawości – czego z CarPlay Ci brakuje? Obsługi map od Apple? ;)

Opublikowano

Tak. Integracja z telefonem (na razie w poczatkowej fazie w przypadku CarPlay) to cos co wolalbym miec niz tylko system fabryczny BMW.

Kupno samochodu to x+ lat, jesli wylaczamy mozliwosc aktualizacji oprogramowania fabrycznego system CarPlay (dynamiczny jesli chodzi o rozwoj) brzmi sensownie.

Jesli nie, dlaczego? (buzka sugeruje, ze moj tok myslenia jest bledny ;) )

 

PS Pe.te: dziekuje raz jeszcze (zmienilem dzis zamowienie na Navi Plus)

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Jak już odbierzesz i pojeździsz, to podziel się wrażeniami, zwłaszcza tymi odnośnie wyposażenia.

W przyszłym roku F20 mojej żony idzie do wymiany, prawdopodobnie na F48 właśnie, więc poniekąd też jestem zainteresowany :)

 

Z ciekawości, jaki silnik wziąłeś?

Opublikowano

Zdecydowałem się na 1.8i, skrzynia manualna.

Początkowo była wersja z automatem i 2.0i ale po jazdach tym i tym zdecydowałem się na rozwiązanie z 1.8i, dynamika jak na auto rodzinne (a taki jest przeznaczenie) w sam raz. Docelowo też samochód trafi do żony i jej ten silnik też odpowiadał.

Opublikowano
Tak. Integracja z telefonem (na razie w poczatkowej fazie w przypadku CarPlay) to cos co wolalbym miec niz tylko system fabryczny BMW.

 

Poważnie? Mapy od Apple? Trust me, spore nieporozumienie, próbowałem na tym jeździć w USA, gdzie dane społecznościowe są lepsze niż u nas (Impala z CarPlay). Ja bym bardzo chętnie zobaczył coś na zasadzie MirrorLink – podłączasz telefon i masz dostęp do aplikacji zainstalowanych na telefonie i przeniesienie ekranu telefonu na wyświetlacz samochodu. Wtedy można sobie spokojnie uruchomić TomToma, NaviExperta czy Waze.

 

Natomiast nawigacja piesza w wersji Apple działała całkiem sensownie, szczególnie, że można po prostu wetknąć telefon w kieszeń koszuli i czekać na polecenia głosowe nawigacji (jak się ustawi odpowiednio głośno, to będzie słychać i nie trzeba wędrować z telefonem w dłoni).

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Przecież w aktualnym iOS mapy Apple bazują na... TomTom :)

A swoją drogą obecne mapy Apple są całkiem sensowne, także Traffic Info działa OK (przynajmniej w Waw, gdzie indziej nie sprawdzałem).

 

Przed MirrorLink producenci będą uciekać najdłużej jak się da, w końcu z dodatkowego wyposażenia audio/navi całkiem spora kasa jest :wink:

Opublikowano
Przecież w aktualnym iOS mapy Apple bazują na... TomTom :)

 

Tak, TomTom i mieszanka innych źródeł, najwyraźniej jestem niekompatybilny z tym jak Apple Maps usiłuje prowadzić kierowcę, bo z TomTomem GO (Android/iOS) przejechałem grube tysiące kilometrów w kompletnie nieznanych miejscach bez żadnego stresu. Natomiast próba wyjechania z Seattle na Apple Maps zakończyła się niemalże katastrofą...

Opublikowano
Przed MirrorLink producenci będą uciekać najdłużej jak się da, w końcu z dodatkowego wyposażenia audio/navi całkiem spora kasa jest :wink:

 

Nie do końca rozumiem taką politykę, za chwilę User Experience bez pełnej integracji z tym co się ma na telefonie nie będzie miał racji bytu. Ale jak wiadomo – nie wszystko musi się układać zgodnie z logiką ;)

  • 1 miesiąc temu...
Opublikowano

Hej wszystkim!

 

Trochę ucichłem na czas negocjacji i wyboru konfiguracji :D

 

W końcu się zdecydowaliśmy - wziąłem pod uwagę wszystkie wasze uwagi (prawie wszystkie :D )

 

Poniżej konfiguracja ostateczna wysłana do produkcji:

 

HT71 BMW X1 sDrive18d

7LC Model Advantage

 

Lakier i tapicerka:

 

300 Biel Alpejska

KCFY Sensatec Canberrabeige

 

Wyposażenie opcjonalne:

 

205 Automatyczna skrzynia biegów

255 Kierownica sportowa skórzana

3AG Kamera cofania

494 Ogrzewanie foteli przednich

23E 17" Obręcze kół ze stopu lekkiego V Spoke 560

249 Kierownica wielofunkcyjna

508 Czujniki parkowania z tyłu i z przodu

534 Klimatyzacja automatyczna, 2 strefowa

544 Regulator prędkości z funkcją hamowania

5DP Asystent parkowania

 

7LG Pakiet Guidance

313 Pakiet do lusterek zewnętrznych

502 Spryskiwacze reflektorów

5A4 Adaptacyjne reflektory diodowe

610 Wyświetlacz BMW Head-Up

6UP System nawigacyjny Plus

 

7LH Pakiet Convenience

316 Automatyczne otwieranie/zamykanie klapy bagażnika

322 Dostęp komfortowy

 

 

Negocjacje skończyły się na całkiem fajnym rabacie - planowany odbiór styczeń/luty 2017.

Końcowo odpuściłem sobie dodatkowe nagłośnienie i fotele sportowe. Mam tylko nadzieję, że przy pakiecie convenience rzeczywiście będą podświetlone klamki :D

 

Co myślicie? Nie ma już odwrotu! :mad2:

 

Vaas

Opublikowano

"Zazdroszczę" Ci (oczywiście w pozytywnym sensie) 610 i 6UP - ale co zrobić nie znałem tego forum przed zakupem :(

 

 

Za to przeczytaj sobie poniższy artykuł i spróbuj pogadać z dealerem co o tym problemie myśli firma i jak zamierza naprawić ten problem:

http://www.auto-swiat.pl/eksploatacja/kradziez-auta-latwa-jak-nigdy-systemy-bezkluczykowe-latwe-do-obejscia-jak-nigdy/6pjppg

 

Proszę daj znać co się dowiedziałeś!!!

 

edit: założyłem wątek z tym problemem w odpowiednim dziale: viewtopic.php?f=93&t=311063

Opublikowano

Hej,

No rzeczywiście, wygląda niepokojąco - kiedyś widziałem pewien filmik dotyczący kradzieży BMW X6 - link https://www.youtube.com/watch?v=ENbdAAF1bmo

 

U mnie sprawa jest o tyle "bezpieczniejsza" , że podróż z pracy do domu to garaż - garaż. Gorzej jak się zostawi wieczorem na mieście itd.

Jedyne na co można naprawdę liczyć do dobre ubezpieczenie i solidny GAP :)

 

Dam znać co powie o tym dealer - kiedyś jak wspominałem o tym temacie u jednego z nich to zaklinał się, że z każdym nowym rokiem, zabezpieczenia BMW są coraz bardziej skomplikowane dla złodziei.

 

Vaas

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.