Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
Panowie po zdjeciu pokrywy walkow rozrzadu zauwarzylem ze napinacz znajduje sie w pozycji dolnej lancuch nie jest dopiety czy przyczyna tego tego moze byc ten blad w inpa 33 camshaft control???czy napinacz dziala dopiero po odpaleniu auta jak wzrosnie cisnienie oleju i wtedy dopina lancuch??
BMW X5 E53 4,4i V8(286KM)
Opublikowano
Pewnie na lewej głowicy? Też tak miałem.

Scarab tak lewa glowica stojac przodem do auta i na tej glowicy wywala mi crankshaft control.Mowisz ze tez tak miales???a jakies problemy przez to byly???wymieniales napinacz???

BMW X5 E53 4,4i V8(286KM)
Opublikowano
Też miałem na nim luz, wg mnie łańcuch napina się dopiero pod wpływem ciśnienia oleju. Miałem błąd 33 po regeneracji vanosów gdy je za pierwszym razem źle ustawiłem, po poprawnym ustawieniu wałków zniknął. Całych napinaczy nie wymieniałem, wymieniłem jedynie w nich oringi.
Opublikowano
Też miałem na nim luz, wg mnie łańcuch napina się dopiero pod wpływem ciśnienia oleju. Miałem błąd 33 po regeneracji vanosów gdy je za pierwszym razem źle ustawiłem, po poprawnym ustawieniu wałków zniknął. Całych napinaczy nie wymieniałem, wymieniłem jedynie w nich oringi.

 

Cholera to z kad u mnie ten blad cranshaft control??Czujniki zamieniane stronami blad nadal na Bank1 zawor sterujacy vanos sprawdzony dziala,przy rozrzadzie nic nie bylo grzebane jedyna co robilem to zmiana uszczelik pod pokrywa wałków i własnie 3 dni po wymianie wywaliło mi ten blad:mad2: Vanos padł??badz sie zacioł???

BMW X5 E53 4,4i V8(286KM)
Opublikowano
A sprawdzałeś inpą czy kąty się zmieniają?

 

Nie wiem czemu ale nie mam w inpa mozliwosci sprawdzenia vanosa czemu??? zla wersja inpy??

BMW X5 E53 4,4i V8(286KM)
Opublikowano
A sprawdzałeś inpą czy kąty się zmieniają?

Scarab czy tloczek w elektromagnesie powinien cofac sie tak azeby byl widoczny przelot tzn zeby te dwa otwory pokrywaly sie???jesli tak to u mnie tak jak by przelotu nie bylo :mad2:

 

U mnie nawet nie uchyla sie jak na filmiku jak myslisz??

BMW X5 E53 4,4i V8(286KM)
Opublikowano

Nie wiem, ja je sprawdzałem podłączając na krótko pod zasilanie na pracującym silniku i obserwowałem w inpie czy kąt wałka się zmienia. Twoja inpa też to pokazuje, widać to na screenie który kiedyś wrzuciłeś, chodzi o vanos angle 1 i 2. Sprawdź czy się zmieniają wraz z obrotami silnika, powinny działać nawet na jałowym na postoju. O ile dobrze pamiętam dochodzą do 20 stopni.

c6b1318e3398b65amed.jpg

  • 2 tygodnie później...
Opublikowano

co do luzu na lewej głowicy po pierwszym rozebraniu miałem luz , wymieniłem napinacz a na prawej głowicy tylko slizg, po zlozeniu auto zaczelo zauważalnie ciszej pracować (mimo zlego ustawienia rozrządu) oczywiście zle ustawiłem ponowne rozbieranie w miedzy czasie problem z cieknącymi pokrywami ale mniejsza o to , po wymianie napinacza przy kolejnym rozbieraniu luz i tak był może mniejszy ale i tak była roznica miedzy lewa a prawa strona ;) można zwrocic uwagę ze gdy obrocily walem wtedy napinacz "dostanie " oleju i napnie lancuch ;)

co do bledu 33 :) jeśli go masz bardzo calkiem prawdopodobne ze vanosy nie rusza :) ja i scarab doswiadczylismy tego ja miałem blad od kupna auta, on po ponownym składaniu i wiec można twierdzic ze jednak masz cos przestawione jeśli masz sciagniete pokrywy to zakładaj blokady i zobacz co i jak :)

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.