Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Dzień dobry Wszystkim,

Niestety nie mogę/nie potrafię odnaleźć podobnego do poniższego tematu na forum, a i uncle googl'e nie za bardzo mi pomógł. Stąd mój post. Liczę na Waszą pomoc.

 

Auto ma realny przebieg nieco ponad 122000 km.

Niepokojące mnie objawy pracy silnika polegają na tym, że gdy silnik jest zimny odpala z niepokojącym grzechotaniem, które krótko po odpaleniu ustaje, jednak przy wolnym toczeniu się auta szarpie gdy przyspieszam z drugiego biegu z pierwszego brak takiego zjawiska (oczywiście nie piszę tu o ruszaniu z miejsca). Do tej pory jeździłem dieslami i może to normalne /?/

Drugą kwestią jest często dobiegający spod maski cykliczny (w bardzo równych odstępach czasu - około 1-2 sekundowych) i niezbyt głośny warkot (rzęrzenie), którego właściwie nie słychać przy włączonym radiu lub dmuchawie nawiewu.

 

Czy te informacje pozwalają na ukierunkowanie na jakieś bardziej konkretne możliwe ustarki? Pytam, ponieważ na chwilę obecną nie podłączałem auta do komputera i nie weryfikowałem tym samym ewentualnych błędów.

 

Z góry dziękuję za pomoc. Szerokości!

Opublikowano
Dzięki, w tym kierunku też się zastanawiam... VANOS... VALVETRONIC... Przepraszam, z góry jeśli wyrażam się kompletnie niefachowo - jestem laikiem i próbuję składać "do kupy" to, co gdzieś wyczytam. Skutek może być różny ;-)
Opublikowano
Może tez być Vanos. Spróbuj odpiąć wtyczki od zaworów Vanosów po nocy i odpal auto, jak nie będzie grzechotu to któryś z Vanosów.
Opublikowano

Najpierw zdejmij pasek i odpal auto bez niego żeby wyeliminować hałas rolki i alternatora.

Jak auto ma realny ten przebieg to pewnie ma udokumentowaną wymianę napinacza rozrządu na tę poprawioną wersję. A jeśli nie był wymieniany to na początek kup ten napinacz za 80 zł FEBI (to samo co BMW ale 3X tańsze) i wymień. Powinno pomóc.

Potem zdejmij chłodnicze oleju i sprawdź czy nie ma tam kawałków szyny rozrządu.

Opublikowano
Dziękuję Wam za informacje. Wybaczcie, ale sam nie będę raczej niczego odłączał i zdejmował - najzwyczajniej nie mam wystarczającej wiedzy i umiejętności. W tygodniu podjadę do magika od BMW i pokażę auto. Zobaczymy co powie...
Opublikowano

Mechanik zbyt wiele nie powiedział heh

Zauważyłem jednak, że nadal auto jeździ na starym zawodnym napinaczu łańcucha rozrządu. Postanowiłem zatem za sugestią piotrks86 wymienić napinacz w pierwszej kolejności. Niestety polecane prezez wielu FEBI BILSTEIN (21275) są właściwie niedostępne dla przeciętnego śmiertelnika :-) Czy są jeszcze jakieś zamienniki godne uwagi, czy raczej szukać oryginału?

Opublikowano

Widzę, że dyskusja rozgorzała ;-) hahaha

 

Wymieniłem na chwilę obecną napinacz łańcucha rozrządu (auto jeździło jeszcze na tym wadliwym). Auto odpala teraz ze znacznie większą kulturą i już tak nie grzechocze, choć do ideału moim zdaniem jeszcze daleko.

Opublikowano
Sugerowałem Ci zdjęcie paska żeby sprawdzić czy będzie ciszej ale skoro tego nie zrobisz i nie wykluczysz sprzęgiełka alternatora to raczej nikt nie będzie stawiał poważniejszych diagnoz.

 

Postaram się to zrobić w weekend. Dzięki jeszcze raz. Czy jest coś na co muszę zwrócić szczególną uwagę przy zdejmowaniu paska, czy też jest to kompletnie bezryzykowna i idiotoodporana czynność? Pytam, bo znam swoje możliwości ;-)

Opublikowano

Nie będzie działać wspomaganie i pompa wody więc daleko nie jedź bez paska. Poza tym wyskoczy komunikat o braku ładowania i coś jeszcze. W pamięci zapisze się błąd.

Ale spokojnie nic się złego nie stanie.

Narysuj sobie jak idzie pasek albo znajdź zdjęcie w necie bo potem wcale nie tak sobie to przypomnieć.

Przed uruchomieniem sprawdź czy siedzi równo na każdej rolce.

Zobacz na Youtube jak powinno pracować sprzęgiełko alternatora. Czyli w jedną stronę jest sztywne a w drugą kręci się z lekkim oporem.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.