Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Od ładnych paru lat miałem do czynienia tylko z silnikami 6 cylindrowymi M20 M52 M54, które jak wiadomo słyną z wyważenie i braku wibracji.

Teraz wpadła w moje ręce E90 z silnikiem N46B20 :D

Nie wiem tera czy nie szukam dziury w całym i porównuje głupio R6 do R4, ale nie dają m spokoju dwie kwestie :idea:

Mam małą zagwozdkę odnośnie pracy silnika i dźwięków jakie wydaje układ wydechowy na wolnych obrotach.

Czy N46 m pracować na wolnych obrotach idealnie równo jak R6 czy ten silnik ma taki urok, że lekko się trzęsie ?

Lewarek skrzyni biegów delikatnie drży w rytm pracy silnika.

Czy z tłumika na wolnych obrotach ma się wydobywać równomierny i ciągły odgłos wydalanych spalin, czy ma być słychać coś na wzór pyrkania :roll: :wink:

Sam silnik pracuje cichutko, obrotomierz nie faluje, nic nie postukuje, klepie, nie kopci itp, słychać tylko charakterystyczne cykanie wtryskiwaczy.

Diagnostyka nie wykazuje żadnych błędów.

Opublikowano (edytowane)

taki urok kieszonkowego silnika :D

w 318 d prosto z salonu tez mi drazek zmiany biegow drzal od nowisci.

Edytowane przez DWAYNE
Opublikowano

No to jestem spokojniejszy ;)

Tak czy inaczej, mogli jajogłowi z BMW lepiej zrównoważyć silnik.

Dynamika i spalanie jest przyzwoite jak na te 129KM, ale ta praca lekko nie podchodzi pod standardy do jakich przyzwyczaiło mnie BMW.

Dzięki panowie :cool2:

Opublikowano

No nie do końca ma nim trząść.

Też mi drżał lewarek i nawet czuć było lekkie bujanie budą. Problem minął po wymianie rolek paska i sprzęgiełka alternatora. Dodatkowo usztywniłem trzpień który wchodzi w rolki, bo nawet nowe miały w tym miejscu luz. Teraz nie widać po lewarku drżenia a w aucie jest zdecydowanie przyjemniej.

 

Na drżenie i bujanie silnika może mieć wpływ też lewe powietrze, wadliwe świece i cewki oraz masa innych rzeczy.

Opublikowano

Ciężko jest opisywać problem na odległość i stawiać diagnozę, to wiem :?

U mnie po prostu lewarek delikatnie drży.

Jak ustawię go w pozycji tego kilkumilimetrowego luzu centralnego, to nic nie czuć.

Absolutnie nie ma tu mowy aby on latał i drżał jak to ma miejsce w jakiś starych dieslach czy tak jak na filmiku. :norty:

A sam silnik po prostu nie stoi nieruchomo jak R6 tylko czuć na nim, ze jednak delikatnie pracuje, co czuć też troszkę w kabinie np. po fotelach (ale czuć a nie widać, że drgają)

Jak włączę klimę, silnik podniesie obroty, to opisywane objawy ustępują całkowicie.

Opublikowano

Nie miałem styczności z R6 ale drżenie również miałem wyczuwalne na fotelach a jak włączyłem klimę to sprężarka się załączała i napęd paska inaczej pracował.

Jak możesz to nagraj filmik jak pracuje napinacz, lewarek oraz wydech. Ja też nagram i porównamy.

U mnie naprawa osprzętu (rolki, sprzęgiełko alternatora) przyniosła poprawę. Mam jeszcze pompę wody do wymiany bo się poci. Ale już teraz drżenia nie czuję w kabinie a wcześniej było to drażniące.

Opublikowano
nie kopci

A jednak jak postoi kilka minut na włączonym silniku, to po dodaniu gazu puszcza niebieskiego bąka.

W takim razie uszczelniacze zaworów trzeba wymienić.

Trzeba tylko naleźć warsztat, który ogarnia ten temat.

Z okolicy Katowic ktoś poleca serwis, który zajmie się uszczelniaczami?

 

Filmiku na razie nie nagrałem.

Najpierw sprawa uszczelniaczy a potem wyjdzie czy praca silnika się zmieniał czy nie.

Opublikowano
nie kopci

A jednak jak postoi kilka minut na włączonym silniku, to po dodaniu gazu puszcza niebieskiego bąka.

W takim razie uszczelniacze zaworów trzeba wymienić.

Trzeba tylko naleźć warsztat, który ogarnia ten temat.

Z okolicy Katowic ktoś poleca serwis, który zajmie się uszczelniaczami?

 

Filmiku na razie nie nagrałem.

Najpierw sprawa uszczelniaczy a potem wyjdzie czy praca silnika się zmieniał czy nie.

Ten problem każdego spotka,prędzej czy pózniej.Co do warsztatu dzwonilem do M auto-nie robią tego.W rybniku znalazłem,ale cena mnie powaliła.Oddałem do warsztatu na takiej wiosce,ale nie polecam.Więc musisz obdzwonić.Wiem źe w żorach jest gościu co ogarnia tylko BMW Darex z BMW TEAM śląsk,mam nawet jego numer

Ale z katowic pewnie masz bliżej w drugą stronę :D

never again N46
Opublikowano

Zastanawiam się czy nie wymienić jeszcze odmy, która pewnie siedzi tam oryginalna.

Jest jakiś sposób na weryfikację drożności odmy bez jej wyciągnięcia spod kolektora?

Za przepustnicą w kolektorze stoi sporo oleju :idea:

Opublikowano
Jeśli stoi olej to może nie działać zaworek zwrotny z w przewodzie z separatora do miski. A droznosc możesz sprawdzić jak dmuchniesz w przewód od kolektora do separatora z wysuniętym bagnetem lub odkreconym korkiem wlewu, powietrze powinno swobodnie przeleciec. Warto obejrzeć ten przewód bo ma tendencję do splaszczania się.
  • 2 tygodnie później...
Opublikowano

Przyczyną nierównej pracy była wadliwa cewka - została wymieniona i teraz silnik pracuje bez drgawek.

 

Olej w dolocie i dymek z wydechu to wina przytkanej odmy i wyrobionych uszczelniaczy zaworowych.

Auto trafi za niedługo na kompleksowe spa mechaniczne :wink:

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.