Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
Witam mam problem . Dziś (niedziela) jade sobie spokojnie śr.110 przez ok 20 km nagle zwonliłem w mieście (nie na korkach) i tu zauważyłem że temp. silnika momentalnie podskoczyła wskazówka poszła na maksa oświeciła se czerwona kontrolka i tak byłol ok 2 min silnik cały czas chodził nie wyłaczałęm, gdy przyspieszyłem temp spadła do połowy idealnie na środek tak jak powinno być. Do tej pory tak miałem. Za około 5 km gdy znów zwolniłem to samo wskazówka na maksa i czerwona kontrolka. Co i dlaczego takk się dzieje żadnego takiego problemu wcześniej nie miałem nawet nie był odkręcany korek wlewu.Gdy stanąlem przed domem słychać było jakieś syczenie i zauważyłem wyciekający płyn pod spodem silnika ale nie wiem skąd.? :( no i nie za wiele troszke tego płynu.
Opublikowano

Miałem taki objaw w tamtym roku. Jak jechałem, to temperatura była ok. a jak zwolniłem lub zatrzymałem się to rosła na maxa a nawet zaświecała się ta czerwona kontrolka na koncu skali i wtedy ratowałem się włączeniem ogrzewania na ful, żeby nie gasić rozgrzanego silnika (w mieście nie zawsze można się było rozpędzić, żeby przechłodzić silnik). Płyn wyrzucało tak samo jak u ciebie. W korku wlewowym masz zawór.

Powodem przegrzewania okazało się wisko, które musiałem wymienić na nowe, a przez to że zwlekałem, musiałem to zrobić razem z chłodnicą, bo po kilku dniach takiej jazdy rozerwało ją ciśnienie (dokłednie to zbiornik płynu w chłodnicy).

Opublikowano
OK wielkie dzięki za podpowiedzi. Byłem właśnie u znajomego mechanika jak mu napomniałem co się dzieje on do razu "visco, już to przerabiałem pare razy" no i zamówiłem sachsa za 400 pln-ów. Najgorsze jest to że szybko można jechać bo silnik się chłodzi wlotem świeżego powietrza ale jak zwalniasz przed jakąś babcią co jedzie 70 albo jakas padaczka to odrazu sie gotuje.
Opublikowano
Najgorsze jest to że szybko można jechać bo silnik się chłodzi wlotem świeżego powietrza ale jak zwalniasz przed jakąś babcią co jedzie 70 albo jakas padaczka to odrazu sie gotuje.

 

trzeba bardzo na to uwazac, bo to przeciez R6 - czyli wielka, długa i stosunkowo wąska głowica. Przy skrajnych wahaniach temperatury mozna ja przegrzać, "pęknąć", uszkodzic, wykrzywić, etc. Do tego reszta tez jest z aluminium. oszczedzaj auto w takic hwypadkach

pozdrawiam

t.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.