Skocz do zawartości

M43b16 - m50b20 swap Piny wiazki w komorze silnika.


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam na dniach bede swapowal m50b20 vanos x1 siemens w miejsce gdzie byl fabrycznie m43b16.

Silnik do swapu pochodzi z e34 zmienilem mu wszystko co potrzebne do konwersji dla e36 lacznie z wiazka oraz komputerem z e36.

Zastanawia mnie czy wiazka bedzie dzialac na zasadzie plug and play z moja karoseria (Vin, : Fl28431)

I teraz takie pytanie:

 

Wczoraj udalo mi sie dobrac do wtyczki wiazki karoseri (w komorze silnika) e36 coupe m50b20vanos(Vin, : Ja38530) majac taka okazje iz byl z niej wyciagany silnik rozpisalem wszystkie Piny wraz z numerkami oraz kolorami w gniezdzie do ktorego wpinamy wiazke silnika.

 

1 Czy jezeli silnik nie zadziala plug and play, powinnem piny poprzemieniac wedlug rozpiski pinow z tej Coupe w ktorej siedzial taki sam silnik jak bede montowal?

 

2 jesli tak, to czy wszystkie piny musze wedlug rozpiski poprzemieniac? Czy tez ktores z nich powinienem pozostawic na swoim miejscu tak jak miałem fabrycznie? ( taka roznica ja mam szyby na korbke a ta coupe miala elektryczne czy zmiana wszystkich pinow cos nie namiesza? )

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Jeżeli masz wiązkę z e36 to powinna podejść plug and play.
Po czterdziestce człowiek ma, trochę z osła, trochę z lwa.
Opublikowano

Okej gdyby jednak nie dzialalo wstawie zdj rozpiski wiazki karoserii z coupe.

Jeszcze 1 pytanie. Ten silnik ktory bede wstawial z e34 nie mial immo jak i zarowno wiazka i komp z e36 ktora do niego zamontowalem. Jednakże ja obecnie mam immo tyle ze nie w kluczyku tylko trzeba do migajacego na czerwono oczka pod stacyjka dolozyc plastikowy brelok na chwilę a gdy przestanie migac wtedy mozna odpalac silnik.

ce65bc23ac99526cmed.jpg

 

Pod kolumna kierownicza jest duza czarma skrzynka prawdopodobnie z immo. Czy ten rodzaj immo bedzie wspolgral z silnikiem czy tez trzeba po prostu je odlaczyc lub przerobic?

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
To raczej odcięcie paliwa i nic nie musisz przy tym robić.
Po czterdziestce człowiek ma, trochę z osła, trochę z lwa.
Opublikowano
07da23e997955069med.png witam czy takie podlaczdnie ukladu wody bedzie prawidlowe? Ten od pompy do elektrozaworu a ten od bloku silnika z tylu do poddzybia?
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Z tyłu głowicy masz zasilanie a z przodu powrót.Podłącz analogicznie jak miałeś w m43.
Po czterdziestce człowiek ma, trochę z osła, trochę z lwa.
Opublikowano
Silnik pieknie kreci ale nie odpala, podmienialem. Komputery ale nadal to samo, podejzrwam ze to wina immo, jak mowilem mam te dokladane do oczka w breloku, pamiętam ze kiedys na zlomie jak kupowalem kostke stacyjki to cos mi odpinali wpinali swoją kostke i odpalali autl bez immo? Jak ominac te immo, podejzewam ze immo blokuje dostep paliwa??
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

To twoje zabezpieczenie po prostu odcina paliwo a tam nic nie grzebałeś. Daj dokładną fotę tego modułu albo opisz co dokładnie na nim pisze. Z którego roku masz te swoją e36 i z którego roku jest nowy silnik z wiązką.

 

Dobra są viny sprawdzę.

To 2,0 nie pochodzi czasami z automatu?

Po czterdziestce człowiek ma, trochę z osła, trochę z lwa.
Opublikowano
Nie z manuala, auto juz zapala :) przyszedl kumpel wy##bal ewsa, i okazalo sir ze jak przy wiazce obok kompa sa 2 kabelki czarne z oczkiem, to obydwa zrobilem jako masa a 1 krotszy trzeba bylo. Przymocowac do klemy +. Po tym zabiegu auto pieknie odpala :)
Opublikowano
Napisz coś o wrażeniach z jazdy po swapie. Bmka jest dużo szybsza? :-) Też mam w planie wymianę silnika ale nie wiem czy opłaca się pchać 2.0 a mogę dostać ten silnik w dobrej cenie.
Opublikowano

Kolego trzeba cos przerabiac do swapa czy tylko kupowanie elementow i skladanie?

Mam dawce e38 2.8 i chce to wrzucic do coupe 1.8 IS

 

Co trzeba zmienic oprocz oczyaoscie silnika skrzyni itp :D

Opublikowano

Wrażenia Mega pozytywne :) moj m50b20 Przy Normalnej jezdzie Pali okolo 9litrow wiec niezly wynik, (Silnik przywiozlem z niemiec w moim aucie 1.6 ponad 850km odemnie :D fart bo auto stalo nie uzywane i zgnite lecz silnik w swietnej komdycji) Auto zbiera sie mega szybciej niz 1.6 jezeli za dobra kase wyciagniesz silnik i reszte osprzętu to oplaca sie. Juz wiecej 1.6 czy 1.8 nie bedziesz chcial kupowac.

Ja Osobiscie nie kupilbym już e36 ponizej 2l.

 

Potwierdzam ze przy wciepowaniu m50b20 w miejsce m43b16 NIC NIE TRZEBA PRZERABIAC PRZY WIAZCE pasuje Plug and play. Pod warunkiem ze kupimy silnik wiazke i komputer bez Ews. I takich polecam szukac.

 

Jedyne o czym trzeba pamiętać to zeby przy wiazce od strony kompa jak ida 2 czarne kabelki ten krotszy dac jako mase przy gniezdzie diagnostycznym a ten dluzszy dać do + z akumulatora.

 

jak bede mial chwile zrobie dokladny spis co potrzeba do swapa z 1.6 na 2.0 ale wiezcie mi ze nie jest to takie proste a samo znalezienie reszty części bywa czasochłonne i kosztuje troche. Ale warto :)

Opublikowano

Swap M43b16 > m50b20

Potrzebujemy:

- kompletny Silnik

- Lapy silnika m50

- poduszki silnika m50

- skrzynia biegow z m50b20

- ramie wybieraka wraz z ciegnem (drążek obojetnie jaki mozna zamontowac)

- Wiazka e36 z komputerem (najlepiej bez immo)

- chlodniczka wspomagania m50 wraz z przewodem do pompy wspomagania oraz zbiorniczkiem + jego mocowaniem do lapy silnika m50.

- Chlodnica od 2.0l

- linka gazu od m50 - jest duuuuzo krotsza.

- Zegary z 6 cyl silnika.

- przepływomierz m50 wraz z guma.

- Sonda Lambda 2l

- wydech z 2l ewentualnie kolektor uciac przy koncu dwururki zostawiajac troche rurki tak by swój tlumik srodkowy do niej wlozyc i dospawac, wejscie na sonde trzeba ze starego wyciac i dospawac tak by kabel sondy nie olazal sie za krotki.

Do tego zakupic puszke tlumika 2l zaleznie od wersji nadwozia i dospawac na koncu pamietajac o dokupieniu metalowych chwytow puszki bo sa inne niz ta opaska metalowa w 1.6

- Obudowa filtra m50 ( sa 2 wersje jedna ma duzy otwor od str przeplywki druga mniejszy. Ta co ma mniejszy jest pod przeplywke simensa - vanos. Zas ta co ma wiekszy otwor jest pod Boscha - bez vanosa)

 

Przerobki:

 

Wiazka - 2l mialy akumulator z tylu ja rozbieralem wiazke i za pomoca cyny, samaru miedzianego, rurki miedzianej, imadla oraz palnika w sztyfcie przerobilem kabel + laczac go z kablem wraz z klema, tak by miec aku z przodu.

 

Po wyciagnieciu starego silnika:

-Ucinamy stare mocowanie zbiorniczka wspomagania znajdujące się przy kielichu poniewaz nowy zbiorniczek montowany jest do lapy silnika.

- Ucinamy stare mocowanie filtra powietrza przy kielichu ponieważ nie pasuje.

 

Po wlozeniu silnika:

wyginamy, spawamy stare mocowania filtra na odpowiednie miejsce kielicha ktore zaznaczamy dopiero po wlozeniu silnika i przymierzeniu obudowy filtra.

- filtr weglowy (duza czarna tuba przy kielichu) z pozycji poziomej montujemy ja w pozycji pionowej. Niebieski przewod odpowietrzenia bedzie za krotki i inaczej wygiety. Wiec go przedluzamy nakladajac na niego czarny gumowy przewod ( taki co ciasno najdzie na przewod oraz filtr weglowy)

 

Wszystkie czesci Najlepiej powinny pochodzic z tego samego modelu silnika tak by nie miec później niepotrzebnych problemow. Niektore z nich sa '' uniwersalne''

 

I to chyba tyle z przerobek :) jak cos sobie przypomne dam znac.

  • 1 rok później...
  • 4 tygodnie później...
Opublikowano
jesli moglbys napisac czy wymieniales wal napedowy i jakie byly ich dlugosci bo nie wiem czy jest potrzeba wymieniac
  • 4 miesiące temu...

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.