Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano (edytowane)

No wlasnie jak to jest

Czy to jest jednorazowy element?

Bylo by to po je bane ale znajac beemwu...

 

Bo rozumiem ze ta slynna ODMA to jest ten element tak??

 

http://imgur.com/KFlQPkD.jpg

 

Czy oprocz trgo cos sie wymienia

 

U mnie jeszcze weze od niej sa tak wywalone ze krusza sie w lapach

No ale weze to wiadomo do wymiany

 

Jak ta odma dokladnie dziala. Bo byla zajebana ale wyczyscilem, jak dmucham w kruciec to leci bez problemu z tej dziury w srodku. Jak dmucham w ta dziure to wylatuje kruccem.

 

Jest tez tam taka malutka dziurka, z ktorrj wychodzi cieki waz idacy do puszki ktora chyba puszcza w jedna strone.

 

 

Co z elementem numer 1

 

http://www.realoem.com/bmw/images/diag_x2x.png

 

Czy to jest to co kiedys w normalnych autach nazywalo sie odma? Tam w srodku jest druciak ktory sepatuje olej? Bo tak to wyglada na logike

 

Bylo brudne ale tez doczyszczone i puszcza pieknie i czysciutko

 

Jeszcze nie wirm czy cos nie bylo powalone u mnie

Bo z tego schematu wynika ze z tej puszki weze ida do odmy.

A u mnie chyba ten najwyzszy byl podlaczony do pokrywy zaworow???

 

U mnie efekt nie byl taki straszny jak na waszych foto.

 

U mnie w kolektorze byla mgielka oleju ale za to w tylnej jego czesci bylo zap ier dolone zolta mazią. Taką mazią jak sie robi od wilgoci w oleju czy coś.

Cala odma byla w tym uwalona i weze tak samo, niekotre to az nie mialy swiatla :shock:

Moze kurde wywalilo olej bo odma byla zatkana i dlatego kapalo az kurde ciurkiem olej szedl?

Tego dnia co tak cieklo tez byla za autem zajebiscie wielka chmura jak na filmie, kurde myslalem ze to od goracego oleju ktory sie pali na kolektorach ale moze to rzeczywiscie wydechem szlo??? :?

 

Tylko scarab u ciebie kopcilo ale nie cieklo.

 

Sam juz nie wiem

Dlaczego silnik caly mokry od dolu

 

Silnik od gory nie wyglada na az tak zalany zeby sie olej palil.

Za to od dolu wszystko mokre szlamem olejowo wodnym.

 

 

Dodatkowo wywalilem pompe wody.

 

Ogolnie chlopaki nie zalowali sportowego silikonu bo zamiast uszczelek dawali ten szit :mrgreen:

 

I teraz nie wiem co robic z ta wanną. Bo az mnie serce boli i [BAD] peknie z zalu jak mam kupic nowa ta wanne za 350 zl jak ta uszczelka to zwykly placek, zwykly prosty kawalek uszczelki. I nie wiem czy dawac silikon czy co. Czy kringielit jak za czasow PRL i duzych fiatow :mrgreen: :mrgreen:

 

http://imgur.com/k2hyUvA.jpg

 

Najgorzej to ta odma pieprzona.

 

Scarab mam jeszcze pytanie do ciebie o termostat.

Zeby go wymienic na taki 85 stopni to trzeba cos przerabiac?

Bo z tego co kojarze to robiles ten patent?

Bo kurde mam pompe na wierzchu to moze przy okazji to ogarnac.

A nie 105.

Edytowane przez messix
  • Odpowiedzi 228
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Opublikowano
No wlasnie jak to jest

Czy to jest jednorazowy element?

Bylo by to po je bane ale znajac beemwu...

 

Bo rozumiem ze ta slynna ODMA to jest ten element tak??

 

http://imgur.com/KFlQPkD.jpg

 

Czy oprocz trgo cos sie wymienia

 

U mnie jeszcze weze od niej sa tak wywalone ze krusza sie w lapach

No ale weze to wiadomo do wymiany

 

Jak ta odma dokladnie dziala. Bo byla [bAD] ale wyczyscilem, jak dmucham w kruciec to leci bez problemu z tej dziury w srodku. Jak dmucham w ta dziure to wylatuje kruccem.

 

Jest tez tam taka malutka dziurka, z ktorrj wychodzi cieki waz idacy do puszki ktora chyba puszcza w jedna strone.

 

 

Co z elementem numer 1

 

http://www.realoem.com/bmw/images/diag_x2x.png

 

Czy to jest to co kiedys w normalnych autach nazywalo sie odma? Tam w srodku jest druciak ktory sepatuje olej? Bo tak to wyglada na logike

 

Bylo brudne ale tez doczyszczone i puszcza pieknie i czysciutko

 

Jeszcze nie wirm czy cos nie bylo powalone u mnie

Bo z tego schematu wynika ze z tej puszki weze ida do odmy.

A u mnie chyba ten najwyzszy byl podlaczony do pokrywy zaworow???

 

U mnie efekt nie byl taki straszny jak na waszych foto.

 

U mnie w kolektorze byla mgielka oleju ale za to w tylnej jego czesci bylo zap ier dolone zolta mazią. Taką mazią jak sie robi od wilgoci w oleju czy coś.

Cala odma byla w tym uwalona i weze tak samo, niekotre to az nie mialy swiatla :shock:

Moze kurde wywalilo olej bo odma byla zatkana i dlatego kapalo az kurde ciurkiem olej szedl?

Tego dnia co tak cieklo tez byla za autem [bAD] wielka chmura jak na filmie, kurde myslalem ze to od goracego plynu ktory sie pali na kolektorach ale moze to rzeczywiscie wydechem szlo??? :?

 

Tylko scarab u ciebie kopcilo ale nie cieklo.

 

Sam juz nie wiem

Dlaczego silnik caly mokry od dolu

 

Silnik od gory nie wyglada na az tak zalany zeby sie olej palil.

Za to od dolu wszystko mokre szlamem olejowo wodnym.

 

 

Dodatkowo wywalilem pompe wody.

 

Ogolnie chlopaki nie zalowali sportowego silikonu bo zamiast uszczelek dawali ten szit :mrgreen:

 

I teraz nie wiem co robic z ta wanną. Bo az mnie serce boli i [bAD] peknie z zalu jak mam kupic nowa ta wanne za 350 zl jak ta uszczelka to zwykly placek, zwykly prosty kawalek uszczelki. I nie wiem czy dawac silikon czy co. Czy kringielit jak za czasow PRL i duzych fiatow :mrgreen: :mrgreen:

 

http://imgur.com/k2hyUvA.jpg

 

Najgorzej to ta odma [bAD].

 

Scarab mam jeszcze pytanie do ciebie o termostat.

Zeby go wymienic na taki 85 stopni to trzeba cos przerabiac?

Bo z tego co kojarze to robiles ten patent?

Bo kurde mam pompe na wierzchu to moze przy okazji to ogarnac.

A nie 105.

 

 

Nr: 1 to separator oleju

BMW X5 E53 4,4i V8(286KM)
Opublikowano
A czy jeśli odma już raz puściła przez siebie olej (np z powodu ciśnienia które wytworzyło się przez zatkany jakiś wąż) to w tym momencie membrana się uszkodzi i już zawsze będzie puszczać czy niekoniecznie?

 

Jesli zamarazła i miał na nia wplyw lod to wyobras sobie co sie dzieje z membrana to tak jak z uszczelka twardnieje i nie spelnia swojej roli a i owszem mogla tez peknac

BMW X5 E53 4,4i V8(286KM)
Opublikowano

Ta membrana jest w tej tylnej pokrywie kolektora tak?

 

Bo jesli tam byla taka zolta maz jak u mnie

I to zamarzlo

Poszlo cianienie

To zapewne juz z tego bedzie wielku uj

Opublikowano
Scarab mam jeszcze pytanie do ciebie o termostat.

Zeby go wymienic na taki 85 stopni to trzeba cos przerabiac?

Bo z tego co kojarze to robiles ten patent?

Bo kurde mam pompe na wierzchu to moze przy okazji to ogarnac.

A nie 105.

 

Można albo kupić wkład od serii 8 i włożyć do obudowy z E53 (ja tak zrobiłem) albo kupić cały termostat od diesla (bodaj z E65).

Ale ja teraz nie wiem czy był to dobry krok, może gdyby silnik miałby wyższą temperaturę to wilgoć z odmy by łatwiej odparowywała i nie byłoby tej całej kaszany.

Opublikowano

U mnie jest 105 i wywalilo. Moze dlatego ze za malo plynu cos vo ciekl jak z kranu.

Do pracy mam 20 km w jedna strone przez miasto. Chyba powinno odparowac przez taki dystans

Opublikowano
Ja robiłem moją ostatnio przeważnie odcinki powyżej 50km więc też nie wiem o co chodzi. Jeszcze jedno mi przyszło do głowy, po świętach zatankowałem na Orlenie jakiś chujowy gaz bo wywalało mi na benzynę przy każdym mocniejszym depnięciu gazu (nawet poniżej kickdowna), była to ewidentnie wina gazu bo po kolejnym tankowaniu problem zniknął, wcześniej zresztą też mi się nigdy tak nie działo. Zastanawiam się właśnie czy ten gaz nie był na tyle mocno chrzczony, że w odmie zebrało mi się mimo jazdy na długich odcinkach masło/wilgoć, która później w czasie mrozów zamarzła.
Opublikowano

ehhh beemwu

no ale albo sie kocha albo nienawidzi

 

taki urok :mrgreen: i pewnie nastepna fura za 10 lat tez bedzie bmw mimo ze mi rozum mowi ze jednak passat w tedeiku tani w utrzymaniu :mrgreen:

 

mysle ze wymienie odme na nową (febi albo oryginał z Litwy ktory jest tanszy o 100 od oryginalu u nas i o 20 zl od febiego)

wymienie uszczelki

 

a z tą wanną to nie zniese kupna za 250 zł :mrgreen:

wiec dam patent typowego Janusza SYLYKON ale nie sportowy wyscigowy czerwony tylko ten lepszy reinza

zrobie jak oryginal, czyli sciezka dookola tej pokrywy i poczekam az wyschnie

i obok druga swieza

i poskrecam

 

napisze na forum date i przebiega auta :mrgreen:

 

 

i jak wywali a ja z bólem du py bede rozbieral drugi raz pol silnika :mrgreen:

 

to napisze tez ile fura przejechala i przyszle pokolenia beda miec 100% pewnosci czy kupowac czy jednak Januszować :mrgreen:

 

 

 

Mam tylko jeszcze pytanie czy jakas dobra dusza rozbierala ten separator w kształcie lejka

Co tam w srodku jest

Bo na logike i tak to wyglada

ze to zwykly separator czyli tam jest siatka druciak

wiec to mozna wyczyscic i polata

 

a ta pokrywa z tylu koletora

to mowicie ze jakies membrany inne cuda

no to raczej wymiana

 

jeszcze mnie bolą węże bo drogie w chu

ale to kupie w gumowym odporne na olej i temperature

i znow Janusz zaoszczedzi :mrgreen:

 

u mnie chyba te weze byly po je b a ne

 

bo na tym schemacie co dalem to widze ze gorny waz idzie od gornego krucca separatora do krucca na odmie

a dolny waz jest chyba podlaczony do pokrywy zaworow

 

a u mnie bylo chyba tak ze gorny byl do pokrywy zaworow

a dolny nie wiem gdzie

musze zobaczyc

czy do odmy??

 

bo jak tak to mialbym go na wierzu

a nie kojarze zebym wyciagal

 

 

@edit

 

 

kurde bylem dzisiaj u specow beemwu u mnie w miescie

chlopaki obejrzeli ta odme

stwierdzili ze ta odma jest sprawna i mam ja normalnie przeczyscic i montowac

ze membrana ok i nie puszcza

 

koniecznie do wymiany weze jak popekane

i koniecznie metalowa rura co idzie powrot do silnika- przeczyscic bo nowa 700 zł a na pewno tez jest zaj ebana

zdemontowac i wyszorowac

 

podobno ludzie wymieniaja odmy i weze a nei czyzcza przelotow

i potem te odmy i tak wywala w pi zdu

 

scarab czy czysciles wszystko naookolo cyz tylko zmieniles odme

co do wanny kazali klasc silikon i nawet nie myslec i kupowaniu

podobno oni tak to robia i auta smigają i nic nie leci kupe lat

Opublikowano
Witam panowie własnie przyszła mi paczuszka z odma oringami pod wtryski i resztą częsci no i niestety panowie pomylili uszczelki pod kolektor ssacy dali od m60 metalowe :mad2: i naprawa sie przeciagnie :( a juz myslałem że zloże dziś :cry2: co do odmy jest jak mowiłem dekiel na stałe bez możliwosci rozebrania(orginał BMW)
BMW X5 E53 4,4i V8(286KM)
Opublikowano

kurde bylem dzisiaj u specow beemwu u mnie w miescie

chlopaki obejrzeli ta odme

stwierdzili ze ta odma jest sprawna i mam ja normalnie przeczyscic i montowac

ze membrana ok i nie puszcza

 

koniecznie do wymiany weze jak popekane

i koniecznie metalowa rura co idzie powrot do silnika- przeczyscic bo nowa 700 zł a na pewno tez jest zaj ebana

zdemontowac i wyszorowac

 

podobno ludzie wymieniaja odmy i weze a nei czyzcza przelotow

i potem te odmy i tak wywala w pi zdu

 

scarab czy czysciles wszystko naookolo cyz tylko zmieniles odme

co do wanny kazali klasc silikon i nawet nie myslec i kupowaniu

podobno oni tak to robia i auta smigają i nic nie leci kupe lat

 

Ja tego nie wymieniałem osobiście, robił to mój gazownik przy okazji montażu LPG, mówi że sprawdzał węże i były czyste w środku.

O której metalowej rurze dokładnie mówisz?

Opublikowano

No ze schwmaatu wynika ze jest to powrot z odmy do silnika

 

Nienwiem jak dokladnie idzie bo dopiero bede sciagal ale na 95% bez zdejmowania sie nie da

Opublikowano
U mnie jest 105 i wywalilo. Moze dlatego ze za malo plynu cos vo ciekl jak z kranu.

Do pracy mam 20 km w jedna strone przez miasto. Chyba powinno odparowac przez taki dystans

 

--ja jestem przeciwnikiem wymiany termostatu na 105*C-

--po co obizac temp o 20 stopni silnika , który jest dostosowany do pracy na 105*C? bo kazde inne auto jezdzi na 85*C? tylko jakie auto ......

-- to tak jak by w kazdym pospolitym aucie z 85 obnizac an 65 *C....

-- w 4.4 jest układ cisnieniowy i tam am byc 105 , przy cisnieniu chyba ponad 2 bary w układzie. wtedy silnik i ma swoje odpowiednie parametry pracy..

-- pod 105 jest dostosowane kazda czesc silnika, , jestem pewien ze przy ostrym piowaniu auta na termostacie 85 zagotujesz go predzej niz na termostacie 105 stopniach,,?czemu? bo temp otwarcia termostatu 85+ korek w zbiorniczku nie do tego termostatu( bo oczywiscie nikt go nei zmieni) róznego rodzaju czujniki nie pod termostat 85 stopni, visko nie pod termostat 85 i wiele innych rzeczy...

-- dla mnie chhory zabieg wymyslony przez kogos w niewiadomym celu, stwarzający wiecej problemów niz porzytku,, tak jak wycinanie klapek na dolocie w e60 ,,, a potem bo telepie na zimnym lub nie ma mocy z dołu lub trzesie przy gaszeniu...

--nie widze , nie znalazłem zadnego argumentu aby ktos senoswnie napisał co daje wymiana na 85.. pozytywna jest tylko podswiadomosc owej osoby która g wymieniła ze" MUSI BYC DOBRZE BO KTOS TAK ZROBIŁ I POWIEDZIAŁ ZE JEST OK"-

--ori termostat utrzymuje dwie różne temperatury silnika względem jego odciążenia np. gdy auto stoi w korku temperatura silnika się podnosi do 112 stopni a gdy silnik jest obciążony temperatura spada do 90 stopni

--

--i na koniec- czy te owe przerazajace 105 *C jest na całym silniku :roll: .....

 

---- to jest moja opinia i kazdy zrobi jak uwaza, :| ---

Opublikowano

Ludzie obniżają temperaturę tych silników z jednego powodu - starsze wersje pracowały z niższą temperaturą i były mniej awaryjne, nie miały problemów ze ślizgami rozrządu itd. Wg obiegowej opinii podniesiono temperaturę pracy ze względu na pseudoekologię, powrót to "starej" temperatury ma niby zwiększać żywotność silnika, jaka jest prawda i czy faktycznie ma to znaczenie - nie wiadomo. Ja zmieniłem termostat i teraz sam nie wiem czy było to dobrym ruchem, mam mętlik w głowie, szczególnie teraz po problemie z odmą.

Co do korków - spójrz do katalogu, są one wspólne dla bardzo wielu silników BMW, więc to chyba nie zależy od temperatury.

Opublikowano
No ze schwmaatu wynika ze jest to powrot z odmy do silnika

 

Nienwiem jak dokladnie idzie bo dopiero bede sciagal ale na 95% bez zdejmowania sie nie da

 

Messix to nie jest powrot na powrocie raczej by nie montowali separatora oleju-to jest wlasnie przewod odpowietrzajacy skrzynie korbowa i wlasnie za nim jest separator ktory oddziela olej od oparow z komory korbowej.A tak apropo udalo ci sie go wyjac bez demontarzu kol.wydechowego???

BMW X5 E53 4,4i V8(286KM)
Opublikowano

Jeszcze tego nie robilem

Jutro bede probowal

 

Tak to jest odpowietrzenie po je balem :mrgreen:

 

Dam znac czy sie da bez kolektora

Bo jak sie nie da

To skacze z dachu :mrgreen:

 

Aha jeszcze chwalilem e38 na forum :mrgreen:

To wyebalo uszczelke pod glowica

 

:mad2:

 

Dzien jak co dzien dzien po dnou wciaz sie dzieje bmw cud :mrgreen:

Opublikowano
Jeszcze tego nie robilem

Jutro bede probowal

 

Tak to jest odpowietrzenie po je balem :mrgreen:

 

Dam znac czy sie da bez kolektora

Bo jak sie nie da

To skacze z dachu :mrgreen:

 

Aha jeszcze chwalilem e38 na forum :mrgreen:

To wyebalo uszczelke pod glowica

 

:mad2:

 

Dzien jak co dzien dzien po dnou wciaz sie dzieje bmw cud :mrgreen:

 

No i u mnie kicha ten przewod o kturym wspomiales ten metalowy podwujny chyba jest zapchany ta mazia zamarznieta bo jak dmucham sprwzonym powietrzem nie idzie w komire korbowa chyba ze tam jakis zawor 1 stronny jest???.Teraz pytanie jak go wyjac i przeczyscic messix dales rade to ogarnac???

BMW X5 E53 4,4i V8(286KM)
Opublikowano

No teraz tak alr czy kiedykolwiek sciagles

 

Bo z tego co kojarze robiles rozrAd

 

 

I

NIE WIEM co z ta odma

Mechanik mowi ze niby dobra

Ale jakas dziwna

Nie wiem na jakiej zasadzie ona dziala

W ktora strona ma puszczac w ktora nie

W T F

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.