Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Dzień dobry,

 

Chciałbym poprosić o pomoc w rozwiązaniu problemu.

Z błędów mam 4 świece żarowe. W poniedziałek/wtorek będzie nowy sterownik + świece to wymienie, no ale to chyba nie ma za wiele do rzeczy? Szczególnie po nagrzaniu silnika ?

Aby nie operować że w mieście pali mi 9,8l/100km (Bydgoszcz - nie za duże miasto, tak i tam gdzie ja jezdze 0 korków), odcinki 10-11km....to napiszę inaczej. Silnik to 163km zdławiony do 150km

Spalania chwilowe:

Przy jeździe z prędkością 60km/h na 4 biegu (1600 obr ? - 1700) -> 6-7l/100km

Takie samo spalanie jest przy 80 na 5 biegu jak i przy 100km/h na 6 biegu.

 

Próbowałem jeździć z większymi obrotami ~2000obr (czyli ok 55 na 3) ale bez zmian.

Inne auta takie paliły mniej np.

Laguna 3 2.0dCi 180KM (w takich warunkach 7,2-7,4l/100km. Spalanie chwilowe przy 60km/h 3,6l/100) - a ten silnik ekonomiczny nie jest

Citoen C5 x7 2.7 v6HDI (biturbo) - 9,8-10,5/100km. Spalanie chwilowe przy 60km/h 4,5l/100km)

 

Także zdecydowanie tu coś jest nie tak.

 

Wtryski mają korekty max 0,4, ale tylko dwa, pozostałe są 0,0 - 0,1

Mimo wszystko dałem olej 2T do paliwa (elf moto2 offroad, który pomaga oraz Liqui Moly do czyszczenia (ale nie na raz oczywiscie :D)

Filtr powietrza czysty, mimo to wymienie we wtorek.

Powietrze w kołach z przodu 2,4bar z tyłu 2,2 bar.

Hamulec w żadnym kole nie trzyma. Nie stoje długo z uruchomionym silniku w miejscu.

100km temu wróciłem z trasy - pewnie tam sie DPF wypalił? Nie ma żadnego błedu czy komunikatu z nim związanego.

 

Myślę że przy takiej eksploatacji auto powinno kopcic max 6,5l/100km (po 1 km jazdy 25-30km/h, przez kolejne jade caly czas 60-80km/h, raz tylko na swiatlach sie zatrzymam + wjazd na parking pod firma)...

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
luk_byd sprawdź termostaty, jeżeli będą ok to niestety nawet diesel na krótkich odcinkach niedogrzany swoje palić musi. Moja e90 2.0d po chipie w mieście przy dynamicznej jeździe spalała 10 litrów.

Termostaty raczej sa ok, ale sprawdze.

 

Wystarczy w liczniku obserwowac temp po wejsciu do 'hidden menu' ?

 

 

L3 sie dlugo nagrzewala (po 10km miala 70*C) i tyle nie kopcila.

Po chipie przy dynamicznej jeździe..no właśnie, tutaj jest jazda raczej spokojna

Robilem chipa nie raz w 2.0dCi... spalanie nie zmieniło się jakoś znacząco (mimo 130@207KM) ... czy 150@204... moze o 0,5l wiecej kopciła.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

A więc:

 

-3,0*C

 

Włączam sobie 07.00

 

Plyn 0*C

 

I rosnie 1*C, 2*C, 3*C

 

Po 1,7km miałem już ~30*C

 

Po 2km (światła) 40*C

 

I tak stanęło na kolejne 3km (no było 41,42,43,42,41,42)...

 

Ale jak wyłączylem ogrzewanie, to poszło 44,45,46,47,48,49,50,51,52,53....

 

No i dalej wlaczylem ogrzewanie i staneło na tych 51-53*C.

 

9,6km. Biegi przy 2000rpm zmieniane, delikatnie z gazem, ogrzewanie srodka na 18*C

 

Co sadzicie ?

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Sprawdzę jeszcze macajac rury do chłodnicy czy robią się ciepłe przed 80 stopniami

 

Moze by było te 70 stopni gdyby nie ogrzewanie kabiny...

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Tak czy siak, rozgrzałem silnik do 85-90*C.

 

Spalanie nadal takie samo.

 

DPF nie zaczał się też wypalać - bo zauważyłbym to? (większe spalanie, podwyższone obroty, na jałowych spalanie większe) ?

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Na postoju raczej stała w miejscu.

 

Pozniej trochę po petowalem jak sie do 55 nagrzal

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Dzisiaj przy -15 osiągnałem max 70*C.

 

Tak czy siak, na małym obiegu powienien się nagrzać. Jako że się nie nagrzał to kupiłem termostaty.

  • 2 tygodnie później...
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Tak jak myślałem.

To nie wina termostatów.

 

Jeden - przy EGR był uszkodzony, ale wymieniłem oba.

 

Po wymianie nic się nie zmieniło. Nadal pali ile palił.

 

Powietrze w kołach OK.

Od czego zacząć?

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Przepływka, podmień dla sprawdzenia. Ew. jest u ciebie czujnik O2?

 

With mobilephone sent.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Przeplywka ma wartości jak drugie obok stojące 320d.

Sprawdzane inpa.

 

Czujnik O2 nie wiem. Sprawdzę

  • 2 tygodnie później...
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

No nic, nie wiem co jeszcze. Łożyska kół ok.

Może łożysko wału ? albo coś w ten deseń?

 

Wiem że muszę geometrie zrobić bo były wymieniane końcówki.

Wiem także z doświadczenia że róźnica w oponach (w sensie jakości czy bieżnika?) może sięgnąć do 0,8l nawet.

 

Obecnie mam 8,5l/100km.

 

Jak by spadło do 7,8 - 7,5l/100km byłoby akceptowalnie.

 

Wiem że ktoś chciałby napisać że to mało i nie realnie, ale ja na prawdę jak wyjadę z domu to jadę 70-90km/h przez 10 minut + 1 manewrowania na parkingu pod firmą. Dzisiaj raz na światłach stałem ~20 sekund.

Także spalanie powinno być prawie jak na trasie.

  • 1 rok później...
  • 1 miesiąc temu...
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Witam mam pytanie mimo to samo i jie wiem co jest czy poradziłeś sobie z tym spalaniem

To było już dwa lata temu około ale...


Wymiana oleju na 0W40 + zalanie Cerateca po ogarnięciu termostatów spowodowało finalnie u mnie:


spalanie w trasie przy 160-180km/h - 6,8l/100km

spalanie w miescie 8l/100km (około jeśli dobrze pamiętam).


Wczesniej pewnie ktoś na kastratolu jeździł.


Koła to 225/50/17R.


Ach, mile wspominam tą E91 co miałem.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.