Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
Witam serdecznie i pytanie: czy któryś z kolegów oddzielał może silnik elektryczny wspomagania kierownicy od przekładni kierowniczej ("maglownicy")? Muszę wyjąć go i sprawdzić (połączenia , szczotki itd) gdyż co jakiś czas wyłącza mi się wspomaganie. Diagnoza ASO w czasie awarii-brak połączenia z EPS. Kable sprawdzone. Koszt naprawy 8 tys. Sądziłem, że wychodzi jak rozrusznik-2 śruby i da się wyciągnąć. Niestety, ani drgnie, WD-80 nie pomaga. Czyżby miał jeszcze jakieś śruby odkręcane od wnętrza przekładni? A może ktoś wie jak zdjąć bez uszkodzenia plastikowy kaptur tego silnika? Pozdrawiam, wsewer.
Opublikowano
Taka przekladnie kosztuje okolo 500zl uzywka, wiec bym sie zbytnio nie przejmowal kosztami... Co do pytania, to nie wiem, nie odkrecalem silnika, bo cała przekladnie wymienilem, ale moze sterownik eps pada, skoro jest problem z polaczeniem...
  • 2 tygodnie później...
Opublikowano

Dzięki za podpowiedź. Stacja ASO stwierdziła że brak komunikacji z przekładnią i zaproponowała jej wymianę za 8000 zł!!!

Kable ponoć sprawdzili.

A jak wydedukować czy to sterownik?

Opublikowano
Jak to wydedukować, to Ci nie powiem, bo najzwyczajniej nie wiem, ale jaki błąd wywala jak odłącza wspomaganie?
  • 1 miesiąc temu...
Opublikowano
Wyjeżdżałem a auto stało-teraz decyzja-wymiana przekładni kierowniczej (maglownicy) z silnikiem el na używkę. Nie wiem czy odpinać końcówki drążków kierowniczych i wyciągać całość czy może wykręcić je z przekładni i wkręcić do "nowej"? Czy wał przegubowy kolumny kierowniczej odkręcić przy przekładni czy może gdzieś wyżej? Poradźcie koledzy jak to zrobić! wsewer.
Opublikowano
Kolego nic nie zrobisz.. Ten silnik nie ma szczotek.. Jeśli kupisz sam silnik to nie wiem jakim cudem go założysz bo tam jest taki pasek :p
Sprzedam instalację na nowej oryginalnej kostce do l7, światłowody i wtyczka.
  • 3 tygodnie później...
Opublikowano

Sprawa załatwiona!

Kupiłem przekładnię z silnikiem na allegro, zamieniłem (bez kodowań)i na razie wszystko ok.

Pytałem jak najłatwiej podmienić przekładnię - ja w końcu zrobiłem to tak, że zdjąłem miechy i odkręciłem drążki od przekładni (klucz płaski chyba 34 od strony drążka (lub nastawny) + (chyba) 28 od strony przekładni. Gwinty prawe dosyć mocno dokręcone.

Po włożeniu nowej nie musiałem regulować zbieżności. Metalowe opaski zaciskowe na miechach zastąpiłem opaskami zaciskowymi z plastiku. Oczywiście trzeba rozłączyć wcześniej drążek przegubowy od kierownicy (nasadka troks), odpiąć też kable od starej a potem połączyć.

Rada dla tych co mają zamiar montować elektrykę używaną- kupujcie te z poodcinanymi kablami -pewnie nie są wyjęte jako elementy uszkodzone tylko pochodzą z rozbiórki.

Pozdrawiam, wsewer.

  • 2 lata później...
Opublikowano

Odświeżę nieco temat wrzucając lekką dygresję.


Czy może ktoś orientuje się jakie są koszty wymiany maglownicy (EPS) wraz z jej zakodowaniem? Chodzi mi o "uśrednione" ceny za wykonanie usługi (bez części, oraz bez zbieżności).

Pytam w kontekście chęci porównania -> jeden z warsztatów w W-wie policzył mi 1045,00zł. Wyrwało mnie z butów...

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.