Skocz do zawartości

E61 3.0xd raz jedzie raz nie jedzie, czego to jest błąd ?


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam,

 

Wczoraj byłem oglądać E61 3.0xd z 2006 roku z automatyczną skrzynią biegów, sprzedający powiedział że auto ma problem ze skrzynią biegów. Na miejscu okazało się że jest to raczej problem ze napędem Xdrive.

Problem objawia się w następujący sposób, zaraz po odpaleniu silnika można normalnie ruszyć autem i przejechać pewien odcinek chwilę potem wyskakuje błąd i auto albo staje albo ledwo się toczy mimo wysokich obrotów. Po podłączeniu do kompa wyskoczył błąd skrzynki rozdzielczej z następującym opisem:

5462 - siła na siłowniku zmiany biegu lub sprzęgle zbyt wysoka

- sygnał nieprawidłowy

- nieciągły

http://www.fotosik.pl/zdjecie/db3454607f87c705

 

Po skasowaniu błędu można znowu autem ruszyć ale po przejechaniu paru metrów błąd wraca a z nim problem i tak w koło.

Sprzedający mówi że miał jakiś wyciek oleju i stawiał na skrzynię ale teraz nie jest pewien czy to była skrzynia biegów czy skrzynia rozdzielcza.

 

Pytanie brzmi, z czym tak naprawdę jest problem ? Czy ze skrzynią biegów ? Czy z skrzynką rozdzielczą ? Czy może z silnikiem nastawnym ?

Chciałbym możliwie dokładnie ustalić w czym tkwi problem żeby nie nadziać się na minę której naprawa pochłonie masę czasu i kasy. Zaznaczam że liczyłem się z wymianą skrzyni biegów a teraz liczę się z wymianą skrzynki rozdzielczej ale nie wiem czy chcę się bawić w wymianę kompletu :)

 

Dzięki za pomoc.

Opublikowano

Aby to ustalić wystarczy odłączyć kabelek od silniczka rozdzielacza napędu i jeśli auto pojedzie mimo palenia się kontrolek to wiadomo już co jest przyczyną

Pisząc o wymianie skrzynki rozdzielacza chyba nie bardzo wiesz o czym mówisz :):)

Odlacz ten kabel i napisz jaki efekt

W razie pomocy pisać na PW,bo nie śledzę wszystkiego na bieżąco
Opublikowano

Najgorsze że auto jest oddalone o ponad 200 km ode mnie.

Planuję jechać w weekend z lawetą więc może uda się zrobić ten test i wrócić z autem.

Po błędach nie da się nic powiedzieć ?

Czy ten kabelek jest jakoś dobrze widoczny ?

Opublikowano

Powód "nie jechania" auta to NIE JEST błąd skrzynki rozdzielczej xDrive!

Napęd "na sztywno" przechodzi przez skrzynkę i idzie na tył. Więc w przypadku awarii xDrive'a - auto nadal by jechało.

Skrzynka VTG może być uszkodzona, ale to raczej nie całość problemów.

Opublikowano
Kolego....VTG to silniczek skrzynki rozdzielacza napędu i o tym pisałem abyś odłączył ten kabel.Jasnowidzem nie jestem i pewnie takich tutaj nie ma a nikt nie odpowie na Twoje pytanie co jest przyczyną bez poczynionych pewnych kroków.Nawet nie masz jak odłączyć tego kabelka od sterownika a pytasz się czy to może być popsuta skrzynia biegów.No zastanów się jak to wygląda :):)
W razie pomocy pisać na PW,bo nie śledzę wszystkiego na bieżąco
Opublikowano
Kolego....VTG to silniczek skrzynki rozdzielacza napędu i o tym pisałem abyś odłączył ten kabel.Jasnowidzem nie jestem i pewnie takich tutaj nie ma a nikt nie odpowie na Twoje pytanie co jest przyczyną bez poczynionych pewnych kroków.Nawet nie masz jak odłączyć tego kabelka od sterownika a pytasz się czy to może być popsuta skrzynia biegów.No zastanów się jak to wygląda :):)

 

Przepraszam że zawracam gitarę takimi pytaniami przez które źle wyglądam ;) nie chciałem tu nikomu zabierać cennego czasu ani tym bardziej źle wyglądać :D

Jasnowidzenia nie oczekuję również ale wydawało mi się zamieściłem dość jasny opis problemu wraz z informacją podaną z komputera nie dedykowanego, na tej podstawie sądziłem że może ktoś kto jest bardziej biegły w temacie będzie mógł mnie nakierować w czym leży problem.

Jak wyżej napisałem to nie jest moje auto a auto które oglądałem przed zakupem, niestety albo stety jest oddalone o ponad 200km ode mnie i nie mam jak teraz odłączyć ani bezpiecznika ani tym bardziej kabelka.Będę to mógł zrobić jeśli pojadę po to auto ale nie ukrywam że zanim znowu zapakuje się, wezmę lawetę i pojadę tam po raz drugi chciałem dowiedzieć się mniej więcej z czym mam do czynienia i czy będzie mi się to kalkulowało.

Jeśli jednak podany przez mnie opis nie daje możliwości udzielenia jakiejś podpowiedzi i diagnozy, to nie zawracam głowy i wracam do swoich zajęć :)

Opublikowano

Nie zawracasz ,bo od tego jest forum :mrgreen: :mrgreen: ale to moze być prosty problem typu uszkodzona zębatka w silniczku VTG ( koszt niewielki ) albo i bardziej złożony problem ale do tego już potrzeba diagnostyki i pewnych czynności

Wyjęcie bezpiecznika ,odpięcie kabla dałoby jakiś obraz

W razie pomocy pisać na PW,bo nie śledzę wszystkiego na bieżąco
Opublikowano

Zatem cieszę się :)

 

Zgadza się że takie zabieg dałby lepszy obraz sytuacji, niestety kiedy jechałem tam kompletnie nie wiedziałem że coś takiego można zrobić to raz, dwa sprzedający mówił o skrzyni biegów a tu po przyjechaniu na miejsce na wyświetlaczu widzę info o problemie z 4x4 i zgłupiałem bo jak pamiętam to idrive przy problemie ze skrzynią wyrzuca też info a trzy że nie bardzo miałbym jak wejść pod auto ani też jak jej dostarczyć do jakieś stacji diagnostycznej czy warsztatu bo pojazd stoi na lekkim wygwizdowie :D w koło pola i chałupy oraz domki jednorodzinne. Dodatkowo nie udało mi się ogarnąć kompa do Bayerische i musiałem się posiłkować takim ogólnym.

 

Też życzyłbym sobie tej zębatki :D czy silniczka VTG baa już nawet samą skrzynię przeboleję ale najbardziej obawiam się schematu ASB+skrzynka, bo wtedy to auto z opłatami, naprawą i jakimiś zabiegami kosmetycznymi może przestać byś opłacalne.

Aaa no i jeszcze gościu nie ma do niej książki serwisowej.

Opublikowano

Jedynie podstawową, nie miałem jak przetrzepać mu VINu dokładnie, w BMW odmówili mi sprawdzenia a tym portalom które robią to za sms itp. jakoś nie ufam.

Wiem że auto jest z Włoch i tam zostało zakupione jako nowe oraz cały czas tam jeździło, wyposażenie zgadza się z VINem, kolor budy się zgadza, wnętrza również.

Jak to auto z Włoch miało jakieś lakiernicze historie no i ktoś wjechał mu w tyłek, jest to dość dobrze zrobione i pewnie większość by nie zwróciła uwagi ale przerwy miedzy światłami na klapie a budą są różne dla prawej i lewej strony no i prawa lampa skrajna lekko siedzi bardziej we wnęce, dodatkowo tylna szyba jest inne bo wszystkie są Splintexy a ta jest Securita.

 

Zastanawiam się czy może to jednak nie jest problem konwertera. Uszkodzony daje bardzo podobne objawy do tych które ma to auto.

Opublikowano

A ja powtarzam, ze to nie będzie skrzynka rozdzielcza. Miałem uszkodzoną skrzynkę rozdzielczą - i wtedy brakowało trakcji a nie mocy.

Skrzynka może być padnięta, ale to jedynie jeden z problemów trapiących auto. Pozostałe będą w silniku i jego osprzęcie lub w skrzyni.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.