Skocz do zawartości

F10/F11 Xenon nie dziala sporadycznie - rozwiazany


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano (edytowane)

Witam,

 

Zdarzylo mi sie, ze po myjni wywalil mi blad swiatla mijania lewego + blad swiatel skretnych. Lewe bi-xenon przestal swiecic. Pomyslalem, ze zarnik skonczyl sobie zywot. Wyszedlem do auta po 1h i wszystko gra. Swiatlo dziala i zero bledow. Nie cieszy mnie ten fakt bo to nie wrozy dobrze. Auto mam od 2 miesiecy i robie duze przebiegi w roznych warunkach np. ulewy itp. Nie wiem czy to czysty przypadek myjni czy tez nie. Auto bylo mnostwo razy myte :).

 

1. Ciezki dostep jest od nadkola?

2. Czy ciezko wymienia sie xenona?

3. Bedzie to D1S? Wiem, ze drogowe sa na H7.

Edytowane przez rockybor
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

To wygląda na nieszczelność, może nawet nie samej lampy, a złącza.

Jeśli reflektor Ci nie paruje, to zacząłbym chyba od zerknięcia właśnie na złącze.

 

W reflektorach ksenonowych światła mijania i drogowe realizowane są na tej samej lampie wyładowczej (zewnętrzna soczewka).

H7 są używane tylko do doświetlania zakrętów (wewnętrzna soczewka).

 

W reflektorach halogenowych są natomiast dwie oddzielne żarówki H7 do mijania i drogowych (mijania zewnętrzna soczewka, drogowe - wewnętrzna).

Opublikowano
Mnie kiedyś po opłukaniu ciśnieniową myjką wyskoczył błąd reflektora (nie zgasł, ale padło poziomowanie i zaczął świecić w zasadzie pod zderzak). Po wygaszeniu i odczekaniu chwilę się naprawiło, po czym znów się zepsuło... Następnego dnia było znowu OK, ale serwis stwierdził uszkodzenie sterownika reflektora. Wymienili.
  • 1 miesiąc temu...
Opublikowano

Jak wysiada zarnik xenon to pojawia sie tylko blad swiatla mijania?

 

Mi co jakis czas na chwile pojawiaja sie 2 bledy: swiatlo mijania lewe i doswietlanie zakretow.

Po kilku sekundach xenon zaczyna swiecic ponownie i bledy znikaja. Nie wiem czy to problem zarnika czy jakiegos modulu.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Zacznij od sprawdzenia instalacji. Takie objawy w szczególności dają się we znaki po zamoknięciu kabli.
  • 1 miesiąc temu...
Opublikowano

W czwartek na trasie znowu pojawily bledy: mijania + doswietlanie zakretow.

Na drugi dzien po odpaleniu auta bylo to samo wiec zdecydowalem sie wymienic zarnik D1S. Po wymianie wszystko wrocilo do zycia.... na 1h. Potem znowu swiatlo padlo i wrocilo po 20 min jazdy. Normalnie rece opadaja.

 

Jako, ze jest mroz i nie mam garazu to ciezko mi sie zabrac za rozbieranie zderzaka i lampy aby dostac sie do kaset i modulu. ASO na poczatku chce podlaczyc kompa za 400 zl :), tylko pytanie co oni chca tam zobaczyc.

 

1. Czy jestem w stanie przy diagnostyce ISTA wyeliminowac balast albo modul?

Widze, ze sa tam dwa elektroniczne moduly: Headlight ballast module halogen light i CONTROL UNIT XENON LIGHT.

Balastow sa 4 rozne numery dla AHL Adaptive Headlights. Mam doswietlanie zakretow ale nie mam automatycznych swiatel drogowych, ktore maskuje swiatlo aby nie oslepiac aut z przeciwka. Po VIN wykazuje, ze mam S524 Adaptive Headlights.

 

2. Mam balast zwykly czy dla AHL Adaptive?

Teraz w sumie jestem zmieszany i nie wiem ktory balast moglbym kupic na podmianke.

 

http://www.realoem.com/bmw/enUS/showparts?id=MX11-EUR-03-2011-F11-BMW-520d&diagId=63_1181

 

3. Czy nr 1 to balast i czy moge go wymontowac od nadkola przez okienko do wymiany zarnika?

http://i65.tinypic.com/2uieixh.jpg

  • 2 miesiące temu...
Opublikowano

Zamienilem sterownik AHL (kasete) pod zarnikiem z lewej na prawa i dalej mam sporadyczny problem z bledami i gasnacym xenonem z lewej strony. Kasete zmienilem poprzez okienko do zmiany zarnika. Czyli to nie sterownik AHL jest winny.

 

Czy aby dotrzec do modulu (przetwornicy) nr 2 ze zdjecia musza zdjac zderzak? Czy wystarczy nadkole?

Opublikowano (edytowane)

Temat rozwiazany.

 

Dzisiaj sie troche przyjrzalem przewodom z gory po odkreceniu kapsla. Zaczalem gmerac paluchem i zauwazylem, ze jak poruszam dwoma kablami (zolty+brazowy) to xenon gasnie i sie wlacza. Jako, ze ciezko tam w ogole cos zrobic nie mowiac o wyjeciu wtyczki polutowaniu stykow zrobilem male 'pudrowanie pryszcza' opaska zaciskowa. Jak jest na sztywno spiete to nie bedzie styk pracowal.

 

http://i64.tinypic.com/2lpekn.jpghttp://i68.tinypic.com/apctif.jpg

 

Nie jestem dumny z jakosci naprawy, ale jakos bez pogody i demontazu lampy nie ma jak tam dotrzec aby polutowac lub zaprawic na nowo styk.

Edytowane przez rockybor
  • 5 miesięcy temu...
Opublikowano

Witajcie na forum,

 

 

Koledzy, a czy jak mam w aucie bixenon ale nie skrętny,

 

jest możliwosc dołożenia lamp ze skrętnym modułem i z doświetleniem zakrętów ? dużo przy tym zabawy ?

Znacie może firme ktora takie rzeczy ogarnia ?

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.