Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Siemka.

Mam taki problem że po włączeniu i przejechaniu 2 kilometrów silnik bardzo sie grzeje.tzn. wskazówka na termometrze jest na pozycji ostatniej kreski przed czerwoną kreską :D. Układ chłodniczy jest gorący wentylator dziala . Co może sie dziać i co musze zrobić aby sie nie grzał ??pomocy

Opublikowano
Sprawdż termostat. Jak to zrobisz, to :search: Jeżeli jest gorący, tzn. że woda Ci nie cieknie i pompa jest ok. Termostat może nie włączać całego obiegu. Przy tej temperaturze otoczenia wystarczy parę minut i silnik się grzeję. Nie polecam tak jeździć, bo głowicę rozwalisz.
Opublikowano
To powiedz mi tylko gdzie jes termostat :D. Nie znam sie na BMW :mad2: :mad2: :mad2: :mad2: a jak go sprawdzić tzn. czy jest gorący czy jak ???
Opublikowano

Tu masz cały układ chłodzenia i termostat to nr 14:

http://www.realoem.com/bmw/showparts.do?model=1431&mospid=47275&btnr=11_1167&hg=11&fg=35

Termostat osobno tu:

http://www.realoem.com/bmw/showparts.do?model=1431&mospid=47275&btnr=11_0755&hg=11&fg=35

Najprostszym sposobem spr. termostatu jest sprawdzenie czy wąż dochodzący do i wychodzący z chłodnicy jest gorący (po tych 2 km o których piszesz że silnik jest gorący). Jeżeli sięnie otwiera to silnik chodzi na małym obiegu (pomija chłodnicę - bardzo niebezpieczne na obecną aurę)

Człowiek nabiera doświadczenia z wiekiem. Szkoda, że jest to wieko od trumny.
Opublikowano
No właśnie przed chwilą sprawdziłem i termostat i rurki są ciepłe a chłodnica zimna. Jak ustawić pełny obieg/???a auto stało 8 miesięcy nie jeżdzony.
Opublikowano
a w którym miejscu jest ta śrubka do odpowietrzania na termostacie i do odpowietrzania w chłodnucy. pozdro i dzięki za pomoc
Opublikowano
Dobra. Odpowietrzyłem chłodnice i termostat. Po 10 -15 min pracy silnika temp. skoczyla do przedostatniej kreski (godz. 13:00) Pomacałem sobie silnik chłodnice i zbiornik płynu i wcale nie był taki gorący letni. później wyłaczylem silnik i chłodnica była cipla gorące były rorki od termostatu dalej i od zbiornika z płynem włącznie. Wizko obraało sie według standartowych ustawień nie przyśpieszało. wężyki były lekko twarde można było lekko przygiąć. Co sie może dziać i co musze naprawić???
Opublikowano
Acha nie wiem czy to pomoże ale samochód jest na gaz. silnik 2,0 benzyna oczywiście 85r. 6 garów.
Opublikowano
eeech, podczas pracy silnika włącz ogrzewanie i dmuchawę na max i zobacz, czy dalej temperatura przekracza "środek" skali.

http://img291.imageshack.us/img291/9725/3500ga.jpg

Pozdrawiam

Paweł

Opublikowano
Tak przekracza i nie spada. Jutro jeszcze sprawdze czy dolny wężyk od chłodnicy jest ciepły. A co myślicie o teście na wisko z linką. Żeby lekko przywiązać linke do wiatraka wizko poczekać aż sie zagrzeje i czekać czy zerwie linke czy nie ??? Silnik wcale nie wydawał sie gorący. Może to wina zegarów i prędkościomierz i obrotomierz nie działają ale to inna bajka;(
Opublikowano

widzę że koledzy mało pomocni...

nie rób za dużo takich prób bo w końcu się głowica podda

wymień ten termostat, bo jak piszesz że węże od termostatu do chłodnicy letnie to coś nie tak nadal (pewnie źle odpowietrzony - nie gniewaj się o to, nie mam zamiaru kwestionować twoich umiejętności tylko zwrócić uwagę żeby to jeszcze raz sprawdzić/dokładniej odpowietrzyć). chłodnica mogła zajść kamieniem, ale to raczej nie od postoju. wisco pewnie masz padnięte jak wielu, jeśli nie masz obudowy wiatraka to (jeśli jest sprawne) będzie się załączało po czasie. pompa może podawać za małe cisnienie i to też można by sprawdzić.

przychodzi mi do głowy coś takiego jeszcze: wymień czujnik temp. cieczy chłodzącej (jest na termostacie) - może podawać zly odczyt (kosztuje jakieś grosze).

no i jeszcze (serdecznie nie życzę) sprawdź barwę oleju i płynu chłodzącego pod kątem obecności tego pierwszego w drugim i odwrotnie. być może to uszczelka pod głowicą lub głowica (tfu tfu) bo wtedy z tego co czytałem też będą dziać się jaja.

pozdrawiam i życzę szybkiego rozwiązania problemu

Opublikowano
Zostały mi czetry opcje wymiana visko albo pompy wody albo termostatu lub wyczyszczenie chłodnicy ale najbardziej prawdopodobna jest awaria viska. można je jakoś naprawić ???
Opublikowano

więc tak.

W poniedziałek odpowietrze jeszcze raz. NA samej górze termastatu jest taka zjechana mała sróbka to ta prawda???. później pomacam czy ciepło jest i sprawdze czy rurki twarde są. można jeszcze wziąść auto polecieć ze 120 i sprawdzić czy teperatura spdła jeśli tak to chyba visko. Zobaczymy w poniedziałek a gdzie dokładnie sie znajduje ten czujnik ???

Opublikowano
a i wiatrak od visko nie ma obudowy wiatraka. Działa tak samo bez różnicy od stopnia temperatury
Opublikowano

czyli wisco raczej będzie do wymiany, ale to na razie nie jest twój najważniejszy problem /tak na marginesie: nawet w bardzo ciepłe dni można jeździć z niesprawnym visco tylko nie powinno się na dłużej zatrzymywać np. w korku - i wszystko będzie oki/. z tego co słyszałem wiskozy się nie naprawia, ale może są jacyś magicy.

na termostacie są dwa czujnik wkręcane tak jak świece /takie porównanie/. ten bliżej przodu /najczęsciej brązowy/ jednopinowy to ten czujnik o którym mówiłem - podaje on odczyt na zegary. ten drugi odpowiada /chodzi mi o ten bliżej wtryskiwaczy i kolektora; z reguły niebieski/ za podawanie temperatury na sterownik silnika (i jednocześnie za ssanie, które ECU odłącza stopniowo jak silnik nabiera temperatury). piszę o tych czujnikach, bo sam z nimi walczyłem, i tak mi się skojarzyło.

w twoim przypadku stawiałbym raczej na złe odpowietrzenie i termostat /ewentualnie ten pierwszy czujnik/. pozdro

Opublikowano
A mógłbyś ewentualnie dać jakąś fotke termostatu ze zaznaczonymi tymi czujnikami>??. Jaki jest ob jaw walnięcia termostatu???
Opublikowano
Jeżeli chodzi o visco to często przyczyna jego nie działania jest taka że zacina się zaworek który jest pod tą blaszką bimetaliczną. Trzeba go popsikać płynem typu wd40 i podważyć delikatnie tą blaszke małym śrubokrętem i zobaczyć czy wychodzi bez oporów, ewentualnie spróbować rozruszać.
BMW to samochody, reszta to tylko nieudane próby...

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.