Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam wszystkich bardzo bym prosił o pomoc w zinterpretowaniu tego co podaje INPA (nie mam zielonego pojęcia czy jest dobrze czy jest źle dlatego chce żeby ktoś kto ma jakieś pojęcie powiedział mi i wytłumaczył mi o co chodzi z tym wskaźnikami co pokażę wam na zdjęciach)I przy okazji chce zweryfikować wiarygodność INPY.

 

Więc zaczynamy

 

Zdjęcie nr 1

f640061be5b9.jpg

 

Tutaj są pokazane wartości "pływak paliwa" na czerwone co oznaczają te cyfry ?? I co jest z nimi nie tak że są na czerwono ??

 

Dodam że mam problemy z wskaźnikiem paliwa jak mam około 1/4 paliwa w baku wskaźnik pokazuje że nie ma paliwa (był już o tym temat i z tego co wiem do wymiany jest pompka paliwa tylko która (bo chyba są dwie ?)

 

Zdjęcie nr 2

a3de7be0e052.jpg

 

Tutaj jest mój silnik (N42B20 rozgrzany tak pół na pół) i na tym zdjęciu wszystkie wartości są na zielono i niby wszystko jest ok ale zastanawia mnie "czujnik wału korbowego wlot bank1 grad KW !123" dlaczego jest tu taka wysoka wartość i co oznacza ten "!" ? Wszystkie wartości tutaj są w normie ?

(aktualny problem z silnikiem to to że pije dużo oleju około 2l/1200km (Prawdopodobnie to uszczelniacze jutro jade do mechanika w celu zweryfikowania czy nie ma gdzieś wycieków i co robić z tym znikającym olejem(Oby nie czekał mnie remont silnika))

 

Zdjęcie nr 3

94276c269558.jpg

 

Tutaj niby wszystko ok tylko te sondy labda na czerwono są martwić się tym co może być tego przyczyną ?

 

Dodam że w tych sterownikach w których grzebałem nie ma żadnych błędów.

 

Wszelkie opinie rady mile widziane to był mój 2 raz jak korzystałem z kabla i INPY więc proszę o wyrozumiałość dopiero się uczę :)

Opublikowano

Witam,

 

Widzę że nie zrozumiałeś intencji twórców INPY ;)

 

Wartość odczytana z czujników silnika to ten czarny pasek na tle zielonym/czerwonym, natomiast kolor czerwony nie oznacza tu problemu, jest to oznaczenie które pokazuje wartości graniczne, jeśli pasek jest na czerwonym polu to oznacza, że wartość prawidłowa jest przekroczona. Dla przykładu, Pływak paliwa, początek czerwony to pewnie rezerwa, a czerwone na końcu to przelanie baku (Jak byś nalał pod sam korek pewnie tam by doszedł czarny pasek ;)

 

U Ciebie nie widzę żadnych przekroczonych wartości, wszystko wygląda w normie. Sondy dla mnie tez wyglądają dobrze ale w BMW są inne niż standardowe 0-1V i nie jestem jeszcze w nich obeznany, ale wygląda podobnie jak u mnie.

 

Co do wykrzyknika to wygląda że te cztery opcje to czujniki związane z Vanosem, podłącz się i dodaj gazu i zobacz czy wykrzyknik nie zniknie i nie przeniesie się na inną wartość (Zasadniczo wykrzyknik chyba oznacza wartość maksymalną).

Jak nie ma błędów w żadnym sterowniku to żaden czujnik nie zwąchał żadnego problemu.

 

Co do oleju to nie zdiagnozujesz żadnym programem dlaczego bierze olej, nie trudź się nawet. Do takiej diagnozy potrzebny kumaty mechanik nie komputer ;)

Opublikowano
ha w końcu jakaś sensowna odpowiedź :D :cool2: Wielkie dzięki za wytłumaczenie jak przeczytałem twój post to wydało się takie oczywiste :)

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.