Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano (edytowane)

WITAM

 

otóż u mnie :obroty skaczą na postoju+czasem muła załapuje podczas jazdy

 

naczytałem się dużo o obrotach,ale swojego przypadku rozgryżć nie mogę :cry2: stąd temat mam e32 3.5l 92r

 

0.na benzynie jest ok,na gazie po pewnym czasie pierd.... dostaje

 

1...-sprawa wygląda tak,że podczas jazdy na gazie momentami auto muła załapuje-ja np przyśpieszam,a tu spóżniona reakcja :?: ,

albo jadę sobie stałym tempem-wskazówka spalania jest np na 15,zaczyna się dusić/dławić,spalanie wzrasta na max,po chwili wraca do normy,,,czasem aby wróciło do normy muszę puścić pedał gazu i ponownie wcisnąć/ALBO NA MOMENT PRZEŁĄCZYĆ NA BENZYNĘ

 

2...-częściej jednak gdy stanę na światłach obroty zaczynają skakać od normalnego poziomu aż do przygasania silnika

 

3...-zauważyłem również,że włączona dodatkowo klima skoki na postoju

nasila

 

4...świece są ok

+kable też

+kopółka też-już

+silnik był robiony i jest ok---jakieś ciśnienia sprawdzane były kompem u gazowników przy okazjii wymiany filterka gazowego

+instalacja gazowa-sprawdzona kompem u gazowników-żadnych błędów itd(krokowce LPG są wpełni sprawne

+sonda sprawdzona u gazowników poprzez odczyty z kompa

+szczelność sprawdzona,żadnej lewizny nie zaciąga

 

+ktoś-atakowany z tym problemem sugerował mi sprawdzić :?: :?: :?: przepływomież---jedynie mogę stwierdzić,że jest cały/nie ruszany

 

akumulator "świeży"-nie szwankuje/mam nadzieję,że dobrany prawidłowo przez obsługę sklepu z aku

 

ABY ODPALIĆ AUTO ZDAJE MI SIĘ,ŻE MUSZĘ ZA DŁUGO KRĘCIĆ :?: :?: :?: ---dodam tylko,że kończę jazdę na benzynie

 

SILNICZEK KROKOWY -W CZWARTEK CZYSZCZONY NITRO(MOCZYŁ SIĘ)Z 5 GODZIN---po demontażu widać było sporo nalotu,,,nie cykał wpełni,,,po moczeniu---całkiem nie zeszło wszystko---nie błyszczał się wewnątrz,ale cykał już poprawnie :D

 

:?: :?: :?: ta moja usterka nasila się za dnia gdy jest ciepło :doh: :doh: :doh: często nocą jeżdzę i przeważnie jest OK :!: :!: :!:

dzisiaj w nocy zrobiłem ok 50km,auto jechało poprawnie,na prostych parę razy depnąłem i widać,że po czyszczeniu leci lepiej :mrgreen:

 

ALE NIE CIESZYŁEM SIĘ DŁUUUGO---DOJECHAŁEM DO DOMU,ZOSTAWIŁĘM NA N,CHWILA---OTWIERAM BRAMĘ,PODJEŻDZAM POD DOM,A TU JAK PO ZŁÓŚCI ZACZĄŁ FIKSOWAĆ :cry2: :cry2: :cry2: ZNÓW

 

czy przyczynę takich zajobów powinna diagnostyka kompem wyłapać :idea: :?:

Edytowane przez JACA
Opublikowano

:)dodam tylko,że miłoby było jakieś nowe sugestie-oby celne usłyszeć :mrgreen:

 

może reset trza zrobić :idea: :?: na wiosnę-wczesną raz wyskoczyło mi słynne PPPP-któraś wtyczka była poruszona,problem rozwiązał się wciągu 1 dnia ,ale pewnie i tak na kompa mnie skierujecie

Opublikowano

czy jak podczas tego słabnięcia czy skoków przełączysz na benzyne to jest oki??? jezeli tak to faktycznie mzoe byc problem, jezlei nie to u mnie była bardzo podobnie ale powodem było lewe powietrze ktorego zadnymi samostartami nie wychwiciełem przyupadkowo dokreciłem srubke taka uszczelniającą i jest oki, tak wiec jak sprawdzałeś czy nie bierze gdzies lewizny???

 

a druga sprawa to czytałem ze w ta elektryczna przepustnica sa problemy, no ale byłoby tak gdyby i na gazie i na benzynie tak fiksował

B-artek M-onika W-ojtuś (synek)

Skype: barto75 lub barto551

Moje byłe BMW http://www.bmww.webpark.pl/M5drive.gif Moje też byłe BMW

Opublikowano

właśnie tak jak napisałeś tzn jak wariuje to tylko na gazie,przełączenie na benzynę ratuje sytuację

 

wzelkie klamry/opaski są dokręcone

 

szczelność była sprawdzana na warsztacie ---jak mi tłumaczono to ten preparat w spreyu co psikali powoduje podczas psiknięcia i zaciągnięcia przygasanie silnika ---coś w tym stylu

 

cała kompresja -jeśli tak to można nazwać również sprawdzona była kompem podczas wizyty u gazowników-silnik perełka jest :mrgreen:

 

gdyby nie te skoki

Opublikowano
Jeżeli masz instalację podciśnieniową (zwężka na przepustnicy) to proponuję zmierzyć średnicę wewnętrzną miksera (zwężka).Bardzo prawdopodobne,że gazownicy poszli na łatwiznę i założyli największą zwęszkę jaką mieli ale i tak za małą do twojego silnika. Ja przy silniku 2,5 miałem 42 mm więc u ciebie powinna być około 45-48 mm.U mnie gazownicy zamontowali najpierw 32 mm i czasem wariowały obroty. Po zmianie na większy na gazie chodziła tak samo jak na benzynce.
Opublikowano
Jeżeli masz instalację podciśnieniową (zwężka na przepustnicy) to proponuję zmierzyć średnicę wewnętrzną miksera (zwężka).Bardzo prawdopodobne,że gazownicy poszli na łatwiznę i założyli największą zwęszkę jaką mieli ale i tak za małą do twojego silnika. Ja przy silniku 2,5 miałem 42 mm więc u ciebie powinna być około 45-48 mm.U mnie gazownicy zamontowali najpierw 32 mm i czasem wariowały obroty. Po zmianie na większy na gazie chodziła tak samo jak na benzynce.

 

gdzie dostałes taka zwężkę, bo nigdzie nie widziałem wieksze jak 34 mm

B-artek M-onika W-ojtuś (synek)

Skype: barto75 lub barto551

Moje byłe BMW http://www.bmww.webpark.pl/M5drive.gif Moje też byłe BMW

Opublikowano
sprawdź sobie te rurke z kolankiem która idzie z pokrywy zaworów do gumy przed przepustnicą, ja ją miałem kiedyś pękniętą w poprzek tuż nad pokrywą i auto sie dusiło, a mixery najwieksze widzialem chyba 37mm
http://img412.imageshack.us/img412/7442/niskamala0udjt7.jpg
Opublikowano

zwężka :?:--- nie dopisałem,że ta instalka lpg co mam to poprzedniczka pełnego wtrysku(wtryskiwaczy poszczegółnych brak),ma 2 krokowce i takiego pająka od którego idą węże do kolektora,można powiedzieć,że oprócz ingerencjii poprzez wiercenie w kolektorze to ,żadnych innych przeróbek w rurkach oprócz wpinki do ukł chłodzenia nie robili

 

wonz ta guma i inne podstarzałe były powymieniane podczas zabawy z silnikiem,zresztą z zasysanum lewym powietrzem powinno chyba skakać zarówno na pb i lpg,a tak u mnie nie jest

 

z tym wariowaniem to jest dziwnie umnie---nie jest to regułą,czasem jedzie ok-wolne też,a czasem pierd.... można dostać

 

wspomnieć mogę również,że instalka załóżona była z 4 lata wstecz,potem przyszedł remont silnika,a podczas niego okazało się ,że zamiast głowicy 3,5 jest wstawiona 3.0---przy remoncie wstawiono 3.5 tak jak ma być

 

po fakcie remontu skoczyłem do gazowników,na wymianę filtra,sami z ciekawości podłączyli pod kompa gazowego-żeby sprawdzić jak przyjął to komp.samochodowy od gazu---sam zrobił autokorektę pod nowe parametry silnika i na tym się skończyło

 

póżniej była historia ze spalaniem zwiększonym-wywaliłó 1 krokowca gazowego,komp przestawił lpg na tryb awaryjny,,,krokowca wymieniono na nowego,,,sprawdzona cała reszta była również

 

W JAKI SPOSÓB DOMOWY MOŻNA WYKLUCZYĆ SPRAWĘ SILNICZKA KROKOWEGO SILNIKA :?: :?: :?:

Opublikowano

Do JACA:

Napisałem jeżeli masz taką instalkę, o której piszę to moze być z tym problem.Jeżeli możesz to zrób zdjęcie i pokaż jak to wygląda.

 

do Barto:

Sam zrobiłem.

Opublikowano

jak to sam zrobiłeś ??? kupiłes mała i przerobiłeś czy jak/??

Bo rozwiercenie nie wchodzi wgre bo te dziurki sa barz blisko krawędzi wewnętrznej średnicy, pozatym nawet gdyby nie były to nie wiem jakby to mozna było rowiercic. Ewentulanie mozna rowiercic te otworki z ktorych gaz leci i tyle. Napisz cos więcej i tym mikserze

B-artek M-onika W-ojtuś (synek)

Skype: barto75 lub barto551

Moje byłe BMW http://www.bmww.webpark.pl/M5drive.gif Moje też byłe BMW

Opublikowano

nic nie było wiercone,zwężane itp w instalce

 

z głowicy złej czyli 3.0 wstawiono 3.5 czyli tak jak ma być

 

tą instalką steruje komp.gazowy,w sumie po remoncie u gazowników byłem przy okazjii i sami sprawdzili co zrobił komp pod nową głowicę,czyli średnice,parametry,pełną szczelność

 

wyszło,że komp zrobił autokorektę sam

Opublikowano
jak to sam zrobiłeś ??? kupiłes mała i przerobiłeś czy jak/??

Bo rozwiercenie nie wchodzi wgre bo te dziurki sa barz blisko krawędzi wewnętrznej średnicy, pozatym nawet gdyby nie były to nie wiem jakby to mozna było rowiercic. Ewentulanie mozna rowiercic te otworki z ktorych gaz leci i tyle. Napisz cos więcej i tym mikserze

 

w zasadzie to ten tekst był do aloxa :D

B-artek M-onika W-ojtuś (synek)

Skype: barto75 lub barto551

Moje byłe BMW http://www.bmww.webpark.pl/M5drive.gif Moje też byłe BMW

Opublikowano

jeśli nadal ktoś potrzebuje to fotkę postaram się wrzucić jutro

 

jednak winę systemu gazowego bym odrzucił,bo jak coś jest nie tak-włączenie systemu awaryjnego,itp to dioda na przełączniku o tym informuje,że czas do gazowników skoczyć,,,,,jak już pisałęm,że kiedyś krokowiec padł to dioda migała,a podczas skoków silnika to się nasilało,teraz nawet nie mrógnie :mrgreen:

ALE TEMAT NADAL AKTUALNY :!: :!: :!:

 

poniżej linki o tej instalce oraz szczegółówy opis co i jak

 

 

http://www.pegas.krakow.pl/images/igs_sysytem/igs.htm

http://www.auto-gaz-mechanika-dudaczyk.pl/IGSystem_LANDIRENZO.htm

 

 

 

SYSTEM IGS ( Iniection Gas System ) SYSTEM WTRYSKU GAZU

 

IGS przeznaczony jest do wszystkich samochodów z wtryskiem wielopunktowym a w szczególności do tych wyposażonych w bardzo długie i wykonane z tworzyw sztucznych kolektory ssące.

 

IGS jest nadciśnieniowym systemem zasilania, wykorzystującym ideę rozprężania gazu i podania go w fazie lotnej bezpośrednio do kolektora ssącego.

 

Podanie gazu bezpośrednio do kolektora ssącego decydująco wpłynęło na właściwości systemu: · Moc silnika podczas pracy na gazie porównywalna jest z mocą jego pracy na benzynie · Zminimalizowanie niebezpieczeństwa wystąpienia zjawiska „powrotu płomienia”, tzn.”strzałów” w układzie dolotowym, mogących wystąpić w tradycyjnych układach (powodujących zniszczenia kolektora ssącego, obudowy filtra powietrza czy precyzyjnych układów pomiaru powietrza- przepływomierzy ) · Komfort i łatwość eksploatacji, bezopsługowość · Rozbudowana diagnostyka sygnalizująca kierowcy stan systemu · Bezpieczeństwo

 

Zastosowanie elektrozaworu z wymiennym filtrem, reduktora o odpowiedniej konstrukcji oraz regulatora krokowego, dystrybutora i wtryskiwaczy z możliwie dużymi przekrojami wewnętrznymi. To wszystko czyni system IGS jednym z najbardziej odpornych na zmienną jakość gazu i zanieczyszczenia w nim zawarte wśród tej generacji dostępnych na rynku.

 

REUKTOR- parownik jest włączony w obieg układu chłodzenia silnika. W wyniku podgrzania ciekły gaz przechodzi w stan lotny. Prosta konstrukcja urządzenia zapewnia długą i bezawaryjną eksploatację.

 

REGULATOR – jest modułem wykonawczym. Zawiera dwa silniki krokowe sterujące ilością gazu dostarczanego do kolektora ssącego oraz elektrozawór „cut-off” odpowiedzialny za odcięcie paliwa podczas hamowania silnikiem, w trakcie pracy na benzynie, a także w razie awarii systemu. Prosta konstrukcja, zastosowanie sprawdzonych w poprzednich systemach silników krokowych czyni również ten element odporny na zmienną jakość gazu.

 

CENTRALA STERUJĄCA – (komputer) integralna cześć systemu, zbiera informacje z czujników fabrycznych pojazdu oraz własnych, analizuje je, a następnie w oparciu o wewnętrzny program steruje ilością gazu. Zarządza pracą regulatora krokowego zapewniając optymalne zużycie gazu, idealne właściwości jezdne oraz minimalną emisje spalin. Centrala jest odpowiednio programowana dla określonego samochodu oraz modyfikowane poszczególne parametry jej pracy dostosowując system do potrzeb i wymagań Klienta oraz jego samochodu.

 

PRZEŁĄCZNIK RODZAJU PRACY- umieszczony w kabinie kierowcy, automatycznie przełącza zasilanie z benzyny na gaz. Każde wyłączenie silnika i ponowne uruchomienie powoduje start na benzynie i automatyczne przejście na gaz, po osiągnięciu przez reduktor odpowiedniej temperatury i po przekroczeniu pewnej prędkości obrotowej (funkcje programowalne). Możemy oczywiście ręcznie przełączyć na benzynę a w razie awarii układu benzynowego system umożliwia awaryjne uruchomienie z samego gazu. Tryb pracy oraz poziom ilości gazu w zbiorniku sygnalizują odpowiednie diody.

 

DYSRYBUTOR – rozdziela paliwo na poszczególne cylindry silnika doprowadzając je do wtryskiwaczy (dysz z kalibrowanymi otworami) umieszczonych w kolektorze ssacym.

 

ELEKTROZAWÓR Z FILTREM – odcina dopływ gazu ze zbiornika i zintegrowany z nim pojemny odstojnik z wymiennym filtrem zatrzymuje nieczystości.

Opublikowano

wczoraj miałem popołudnie sam na sam z e32 :roll2:

 

1.wszelkie klamry/opaski jakie tylko dostępne są podokręcałem

2.potem przekażniki oczyszczone i sprawdzone wszystkie bezpieczniki

3.przypadkiem masę od instalki znalazłem-byłe czysta,ale i tak poszła w ruch i lśni teraz

 

4.no i lecąc po kablach,,,tych od gazu znalazłem 2 bezpieczniki :mrgreen:

przypuszczam,ze to one namieszały nieżle---miały nalot :?: podobny do śniedzi,która wytwarza się na miedzi :?: a na dodatek to coś było lepkie :?:

 

bezpieczniki przez to coś nie przewodziły prądu jak sprawdzałem miernikiem,teraz lśnią

 

dziś zrobiłem tylko ok 15 km i jechało się pięknie :mrgreen: wskazówk ani drgnęła,na wolnych

 

z początku jakby mół był nadal ale po przejechaniu pewnego kawałka wszystko się rozkręciło i śmigam jak trza(przypuszczam,że to coś modził komp gazowy(czaem po zatankowaniu w innej stacji LPG jest podobnie),bo wygląda tak jakby te bezpieczniki---teoretycznie do wczoraj ich nie było przez ten nalot

 

to było początkowe info o poprawie,100% odpowiedż dam po przejechaniu większego dystansu

 

Z INNEJ BECZKI : krokowiec w e32 jak moczyć(do jakiego poziomu,bo ponoć całego nie wolno) i w czym,jak długo :?:

Opublikowano

:mad2: :mad2: :mad2: zbyt szybko się cieszyłem :cry2:

 

już muła nie łąpie-dotychczas :?:

 

ale nadal skacze na gazie na wolnych

 

kurw... dostaję,pomysłów mi brak już :cry2:

 

może ktoś ma jakiś pomysł :mrgreen: zaoszczędziłoby mi to długiej wycieczki do gazowników(jak na złość zmienili siedzibę)a nikt inny w szczecinie nie ma kabli i programu do landi renzo

Opublikowano

witam ja mam też ten problem moze to coś z elektro zaworem-http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?t=29347&highlight=

co ty na to??? acha ja mam LAVATO tylko ze było bez instalacji elektrycznej myślałem ze założenie coś pomorze ale nic nie pomogło

Opublikowano

andre 1981

 

więc tak,dzisiaj jak się wcisnę do gazowników w szczecinie to wymienię znowu/przedterminowo filterek gazowy---zawsze tankowałęm na shellu-1 stacji,teraz trochę trasa mi się zmieniła i byłem zmuszony tankować na statoil i pkn orlen---być może na jakiś lipny gaz trafiłem :mad2:

 

jak to nie poskutkóje to czeka mnie trasa do ludzi,którzy zakładali gazownię -do chojny---jeden duuuży plus z tej wycieczki to to,że firmę mają na terenie byłej bazy lotniczej wojsk radzieckich,no i jest gdzie "POSPRAWDZAĆ" :mrgreen: czy wszystko działa :roll2:

 

a w chojnie czeka mnie podpinka pod kompa gazowego

 

w twoim przypadku myślę,że musisz skoczyć na inny warsztat,skoro ci u których byłeś się nie spisują

 

p.s.może wspólny wypad do chojny :mrgreen: jak coś wal na priva

Opublikowano

chyba samo się znalazło

 

1.do gazowników wcisnełem się dopiero na następny tydzień

2.więc filterek gazowy nie ruszany jeszcze

3.odpalam dzisiaj,a tu wredna suka się drzeć zaczeła---pompa paliwa :mad2: wrzucam na R, i jadąc na benzynie w rytm przerywanego wycia pompy widać,że auto jedzie "przerywając"/szarpie

 

4.za chwilę się zamkneła i siedzi cicho

 

czyli jej żywot się kończy prawdopodobnie/albo działa nie tak jak ma być

 

teraz co dalej,pewnie na gazownię i tak pojadę dla upewnienia się,ale biorąc pod uwagę wymianę na nową to:

 

1.do mojej e32 silnik 3,5 ponoć oryginalna 700 zł:roll2: ---jeśli jest inaczej proszę o korektę

 

2.używka raczej odpada :idea: ---bo jak ją sprawdzić :?:

 

3.jakiś czas temu siedziałem na allegro i tam były zamienniki coś ponad 200 zł

Opublikowano

EML-wprawdzie nie wiem o co chodzi,ale jak wymieniałem kondensatorki w liczniku to zauważyłem,że brakuje u mnie 5 żaróweczek razem z oprawkami i jak dobrze pamiętam to jeszcze 1 miejsce mam zaślepione klipsem jakimś,brakowało również w tym miejścu od EML :!:

 

od razu tych żarówek wraz z oprawkami nie mogłem dostać ,a potem sprawa została "zapomniana"

 

czóję,że czeka mnie grzebanie przy liczniku :?:

Opublikowano

Do Jaca:

Witaj, mialem ten sam problem co Ty, obroty skakaly mi na gazie a na PB nie. W podobnej desperacji jak ty probowalem wszystkiego, ostatnia rzecza jaka zrobilem to wymienilem "chyba dobra" - jak wynikalo z kompa - sonde lambda oraz zresetowalem wszystkie bledy w kompie (nawet te ktorych nie bylo) - co to mialo wspolnego? nie wiem ale od tamtej pory, a to juz 2 m-c wszystko jest cacy. :dance:

  • 2 tygodnie później...
Opublikowano
Robertbmw ja mam ten sam problem co jaca przepustnice mam na linke ale mam tez czujnik położenia przepustnicy u mnie tez muli ze niekiedy nie moge ruszyc z miejsca (automat) jak i przyśpieszanie musze dwa razy deptać choby sie dusił
  • 5 tygodni później...
Opublikowano

witam po sporej przerwie

 

dzisiaj wkońcu dotarłem do gazowników

1.podpiął się kompem do auta i

-żadnych błędów nie było

-oba silniczki krokowe -od instalacji igs działają sprawnie

-dalej-pojechałęm z jakimś doczepionym pudłem pod maską na lotnisko pojeżdzć w różnym tempie/stylu

-powrót na warsztat,ponowna wpinka

 

wyszło,że-jeśli niczego nie przekręcę---szwankuje "CZUJNIK POŁOŻENIA PRZEPUSTNICY"...,

..."który daje błędny sygnał do kompa gazowego,a ten np w sytuacji gdy stanę na światłach,zamiast dawać sygnał do krokowca dawkującego gaz na wolnych obrotach,w pewnym momencie zaczyna dawać sygnał do krokowca nr2-tego od wysokich obrotów i w ten sposób zalewa silnik gazem,przez co go przydusza"...

 

tylko dla mnie zdeka dziwne :doh: :?: bo odczyt wartości tego czujnika się wachał,raz był taki,zaraz inny,,,myślałem,że jak takie coś padnie to na amen

 

z przykazań gazownika-mam go wymienić na nowy,,,

teraz jakoś zmienił wpisy w kompie auta gazowym,tak aby odczyt nie był tak czuły,a po wstawieniu nowego znów mam podjechać na korektę

 

jaka będzie orientacyjna cena w e 32 92 r 3,5 l ,tej czujki:?:

dla pewności WBAG410XODA57054

czy opisana w powyższych postach awaria wygląda na tą część :?:

 

czy odczyt błędów z wyświtlacza na liczniku poprzez 5 krotne naciskanie gazu działa tylko w wersji amerykańskiej--- :?: ---co :?: reszta świata niezasłużyła sobie na taki bajer :?:

Opublikowano

jest 4 w nocy :mrgreen:

wertuję po kolei wyniki z wyszukiwarki nt.TPS aby upewnić się czy to to na 200%

 

podczas czytania trafiłem na posta o TPS,gdzie ktoś zwrócił uwagę,iż po puszczeniu całkiem gazu ten wskażnik od spalania nie spada całkiem do zera

 

u mnie też tak się zdażało/chociaż nie jest to regółą/fiksowanie obrotów/zamulanie rónież pojawia się czasami/nie non stop

 

czy ten TPS się również jakoś czyśći-w stylu krokowca :?:

czy da się go jakoś sprawdzić :?: -na warsztacie

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.