Skocz do zawartości

[E90 320d N47D20C] wibracje, drżenie przy przyspieszaniu


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam,

Jakiś czas temu zauważyłem dziwne wibracje przy łagodnym przyspieszaniu z zakresu prędkości 70-100 km/h. Uczucie jest podobne do jazdy z nie wyważonym kołem, lub do najechania jedną stroną na pasy oznaczające skraj jezdni. Mam automat i nie zwróciłem uwagi na którym biegu wtedy jadę, ale wydaje mi się ze jest w okolicach 5-6 przełożenia i około 1700rpm. Podczas dynamicznego przyspieszania wszystko jest ok. Zjawisko nie występuje za każdym razem. Wydaje mi się, że pojawiło się po zrobieniu chipa...

 

 

Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk

  • 4 miesiące temu...
Opublikowano

Odgrzeję i podłączę się pod temat, ponieważ mam podobny problem.

Mianowicie ... wibrację pojawiają się od około 90km/h i do prędkości max wibruje fajera. Jak zciągnę nogę z gazu to wibracje znikają. Do 90 km/h cisza. Jeżeli chodzi o auto to e90 LCI 320d xdrive.

Tarcze i klocki z przodu i z tyłu zmienione na ATE, ułożone zgodnie ze sztuką, zawieszenie w nienagannym stanie, brak luzów, amorki wskazują 80-83%. Opony Goodyear Ultragrip 205/55/16 RunFlat DOTXX15. Na letnich było to samo, Bridgestone Turanza ten sam rozmiar i rocznik, również RunFlat.

Nie mam już pomysłu co może być problemem - manual, 210 przelotu.

Czy to może być dwumas ? Czy macie jeszcze jakieś inne sugestie ?

  • 1 miesiąc temu...
Opublikowano

marek.z, mam ten sam problem, również po programie, całe przeniesienie napędu sprawdzone i niestety nic nie wykazuje oznak zużycia, wymienione łączniki wału (tylko na jednym guma nosiła jakiekolwiek oznaki zużycia) ale to nic nie zmieniło

 

wibracje pojawiają się najczęściej przy prędkości 80km/h jak zaczynam mocno przyspieszać bez redukcji - najlepiej to widać pod górę

 

konwerter to nie jest bo wibracje ewidentnie dochodzą z tyłu auta a brak jest innych oznak które wskazywałyby na konwerter

 

Podejrzenie jest na któryś wtrysk, może daje za dużą ilość paliwa przy max obciażeniu i całe wibracje przenoszą się na tył auta, na razie tego nie robiłem bo trzeba by było wrzucić wszystkie wtryski na stół i je sprawdzić a u mnie dzieje się to dość rzadko

 

Korekty wtryskiwaczy sprawdzałem na jałowym i max 0,7

 

Na razie obserwuje czy to się będzie nasilać, u mnie mam delikatny program 200/400 z DPF

Opublikowano
marek.z,

Panowie miałem dokładnie te same objawy. Wymieniłem po kolei łączniki wału z mostem i skrzynia, wał, podporę wału, dyfer, nawet łożyska w kołach. Wibracje dochodziły dokładnie z okolic tylniej osi. Okazało się że problemem tkwił w......... konwerterze. Przy obciążeniu drgania z niespinającego się już konwertera przenoszone były na ostatni element czyli tylni most. Im wyższy bieg tym amplituda i okres drgań były większe.

Oprócz konwertera warto sprawdzić mechatronikę, za małe ciśnienie= źle spinany konwerter i stad te objawy.

Oczywiście wszystko zaczęło się od programu 216hp/416nm (później niutony obcięte elektronicznie do 399,8)

skrzynia 6hp19z z fabrycznym konwerterem to padlina jeśli chodzi o diesle, niestety....

Opublikowano

Konwerter nowy 2000-2500

Regeneracja 1000

Mechatronika 450

Olej filtr z miska, adapter,wtyczka ~1150

 

Robocizna:

Zrzucenie założenie skrzyni 500PLN

Olej i mechatronike robiłem sam

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.