Skocz do zawartości

e53 m62 wyciek plynu , tyl silnika, uszczelka pokrywy v


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

I jeszcze jeden problem z plynem . Wyciek byl juz od dluzszego czasu i byly dni ze nie cieklo a potem znowu powoli sobie kapalo. Dopiero teraz kapie caly czas jak silnik jest rozgrzany.

Oczywiscie wyciek za silnikiem , plama jest na wysokosci przedniej osi , miedzy silnikiem a skrzynia. Z tego co slyszalem typowe problem m62 czyli uszczeka pokrywy v. Cieknie gdzies z gory , nie da sie tego zobaczyc niestety , nawet z lusterkiem. Moze to byc cos innego ?

JAkies pomysly jak sie za to zabrac ?

 

chodzi o ta czesc:

 

11141742042

Opublikowano

Ja miałem niedawno to samo. U mnie okazalo sie, że ciekło z tej grubszej metalowej rurki pod kolektorem. Nie wiem z jakiego ona jest materiału ale u mnie kruszyla sie w palcach.

Tak czy siak żeby sprawdzic skąd leci trzeba ściągnąć kolektor.

Opublikowano
mozesz mi pokazac ktora to czesc ? ktory masz silnik m62 czy n62.Nie slyszalem zeby w m62 jakas rurka padala i wyciekal plyn , w n62 owszem bo to typowa usterka dla tego silnika.
Opublikowano

Dam mechanikowi zdjecia ,,tego czegos'' i powiem zeby zwrocil uwage na stan tej czesci. Mam nadzieje ze akurat to jest ok bo widze ze tylko oryginal jest dostepny na rynku i kosztuje ponad 400 zl :(

 

Ta rurka to wyglada na aluminium ....

Opublikowano
Te rurki są zrobione z aluminium, dziwne że się rozpadła. Swoje miałem w rękach przy wymianie rozrządu i wyglądały jak nowe :)

 

Nie wymieniales tej pokrywy z uszczelka podczas robienia rozrzadu ? nie miales zadnych wyciekow tam ?

Opublikowano

Wyczytalem ze na pierwszy montaz byla inna uszczelka tam , jakas papierowa czy cos. Teraz te pokrywy ktore sa sprzedawane juz maja na sobie nawalony silikon czy tzw uszczelke w plynie.

 

graty jutro zamawiam

 

pokrywa skrzyni korbowej z uszczelka tam swag - 200 zl

4 uszczelki kolektora ssacego - 4 x 40 zl

+ jakies dwa oringi dochodza

 

Przyznam ze ten wyciek jest perfidny , mysle ze od roku juz tak mam i nie dalo sie tego w zadek sposob zlokalizowac :duh: zreszta wszyscy na forach us tak samo mieli - nie mozna bylo tego wycieku zlokalizowac jak usterka jeszcze nie byla w zaawansowanym stadium. Jak zobaczylem na yt widok kamerki wkladanej za silnik to dopiero widac ze cieknie z tym dwoch odplywow za silnikiem ktore sa chyba na wypadek tej usterki zrobione :D Jeszcze kilka tygodni temu praktycznie raz albo dwa razy na tydzien byla mala plamka w tamtym miejscu. Od kilku dni to musze juz dolewac 0,5 litra plynu codziennie.....ale przynajmniej sprawa sie wyjasnila bo widac dopiero teraz ze tam cieknie ;)

Opublikowano

Jezeli masz wyciek na wysokosci przedniej osi to moze byc to...

 

Na tym filmiku jest pokazane ze dojscie skad cieknie plyn graniczy z cudem:

 

https://www.youtube.com/watch?v=16RlLCsx9rw

 

Zestaw naprawczy to :

 

1x - 11 14 1 742 042 - Valley Pan With Integrated Gasket

2x - 11 53 1 710 048 - Water Pump O-Ring

2x - 11 53 1 710 055 - Water Pump O-ring

2x - 11 53 1 731 833 - Gasket - For Coolant Pipe At Rear Of Engine - 2 included

4x - 11 61 1 433 328 - Intake Manifold Gasket - Oval - 4 included

 

U mnie to wychodzi 460zl za czesci

Opublikowano

uszczelka tzw ,,valley pan'' po rozebraniu cieknie czyli tak jak sie spodziewalem.

 

-tyl silnika: Okazalo sie ze dodatkowo ze byl przetarty waz ktory idzie do magistrali wody z tylu silnika i tez do wymiany .

 

-dodatkowo 4 weze do tej odmy(CCV albo CVV) czy jak to sie tam nazywa ktora jest na tylach silnika - te weze byly w oplakanym stanie i powoli ciekl tez olej. Niestety ale te weze od odmy tylko w aso dostepne i sie robia koszty. Jutro odbieram auto i

 

Niestety z 400zl to przez te weze zrobilo sie 1000 zl :duh: dodatkowo robocizna i mamy lacznie 1500zl za wydawalo sie glupia naprawe :( Naprawde trudno mi sobie wyobrazic kogos kto kupuje taki samochod z zaniedbanym silnikiem i ukladem chlodzenia bo tutaj mysle ze lekka reka mozna wywalic ponad 5000zl na dosycc proste naprawy.

  • 5 tygodni później...
Opublikowano

[BAD] tak jak pisalem wczesniej leci u mnie tz chyba z tamtad. Tyle ze taka sytuacja, ze u mnie leci TYLKO jak mam duzo plynu w zbiorniczku. Jak spadnie do moentu zapalenia sie kontrolki CHECK COOLANT LEVEL to juz nie cieknie wtf :duh: :nienie:

 

To cieknie z miejsca gdzie jest zaznaczone na tym foto?

http://davegraham.net/540_engine_upper_reseal/valley_pan_peek.jpg

 

Co dokładnie potrzeba żeby to naprawić. Podstawa to rozumiem uszczelki pod kolektor który trzeba zdjąć. Tam jest jakaś uszczelka, oring czy jak?

Opublikowano

Podstawowy zestaw naprawczy ,,valley pan gasket'' to :

 

1x - 11 14 1 742 042 - Valley Pan With Integrated Gasket - 197 zl SWAG - niektorzy uzywaja silikonu na stara pokrywe ,ale rozne opinie na temat skutecznosci slyszalem .

2x - 11 53 1 710 048 - Water Pump O-Ring - okolo 30 zl - oryginal z aso

2x - 11 53 1 710 055 - Water Pump O-ring - okolo 20 zl - oryginal z aso

2x - 11 53 1 731 833 - Gasket - For Coolant Pipe At Rear Of Engine - 2 included - okolo 70 zl oryginal z aso

4x - 11 61 1 433 328 - Intake Manifold Gasket - Oval - 4 included - okolo 200 zl za 4 sztuki Reinz'a

 

tutaj masz:

 

http://www.bavauto.com/fland.asp?part=11+14+1+742042K

 

U mnie bylo wszystko mokre w okolicach zaznaczonych przez ciebie- u mnie usterka juz byla w zawwansowanym stadium ;)

Ja u siebie wlasnie to wymienilem i jest juz ok. Plyn nie bedzie ci lecial caly czas Tam gdzie zaznaczone jest odplyw ktory prowadzi na tyl silnika a potem plyn leci sobie w dol i albo jest wiekszy wyciek i pod samochod . tutaj masz pokazane skad wyplywa plyn:

 

https://www.youtube.com/watch?v=16RlLCsx9rw

 

 

U mnie kiedys raz czy dwa razy na tydzien mialem plamki pod samochodem na wysokosci laczenia silnika ze skrzynia. Przez ostatnie tygodnie juz calkiem rozwalilo ta uszczelke i wywalalo litr plynu dzienie wiec samochod nie byl do dlugiej jazdy. Nie odpuszczaj tych uszczelek pod magistrale wody(Water Pump O-Ring) z aso bo slyszalem ze potem ludzie musieli zdejmowac wszystko jeszcze raz bo zabraklo 30 zl ;) JEszcze gorsze jest to ze przez to uszczelke powoli zapowietrza nam sie uklad i wiele osob nie ma pojecia skad powietrze w ukladzie a tak jak pisalem wyzej jak ktos sie nei zna to nie bedzie wiedzial ze moze tam cieknac i brac powietrze.

 

U mnie po rozebraniu okazalo sie ze z tylu weze odmy ciekna olejem i sa do wymiany. Niestety ale one sa drogie i 4 sztuki gumy dostepne tylko w aso .... koszt jakies 500zl :(

Opublikowano

Kurde czyli sporo tego. Ja to nawet nie bede sie zastanawial, zawsze jak daje nowe uszczelki oprocz glowicy to daje silikon victora reinza i lata, tu zrobie tak samo. Nowa uszczelka+victor.

 

Jezdze juz tak dosc dlugo, plynu mam minimum, wiecej nie ubywa, silnik sie nie grzeje (caly czas ok 95 stopni na tescie 7) i tak jezdze jak ten glupi. Ale trza w koncu ogarnąć bo w koncu jebnie calkowicie i bedzie zdziwko

 

a kurde tylko doleje plynu na max to leci heh. :mad2: a teraz jak minimum to nic pod autem nawet korpelki, a waliłem wyscigi po 230 kmh i bylo ok

 

trza sie wziac za rozbieranie, pogoda nie rozpieszcza ale da sie rade

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.