Skocz do zawartości

M52B20 AUTOMAT-wczesna odcinka+kontrolki. Pytanie


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam wszystkich na forum :) jet to mój pierwszy post więc najpierw co nieco opisze a w weekend założę temat aby pokazać Wam swoje auto.

Nigdy nie interesowałem się BMW (wcześniej same VW) dopóki nie musiałem kupić dobrego, taniego auta na dojazdy do pracy. Od kilku lat mieszkam w Holandii i tu też kupilem sobie swoje E36 320i Coupe z 1997r z silnikiem M52B20 w kolorze moreagrun :)

Także opisze po co założylem temat :)

Przy kupnie był jeden problem. Silnik miał zbyt wczesną odcinkę zapłonu. Raz na 5tys, raz na 5.5tys. Różnie. Co ciekawe zdarza się to tylko raz od odpalenia silnika. Opiszę może: odpalam silnik, dam mu w podłogę to odcina zbyt wcześnie ale trzymam pedał dalej w podłodze (około 2-3sek) i nagle jedzie do prawie 7tys i zmienia bieg i później już zawsze działa jak trzeba do ponownego uruchomienia silnika. Znowu wskakuje jakiś błąd i raz odetnie zbyt wcześnie a potem działa. Jest to normalna odcinka zapłonu, identyczna jak na postoju dasz w podłogę i silnik przerywa na końcu, to tak samo jest w moim przypadku ale zbyt wcześnie. Co ciekawe, skrzynia przy tej odcince nie zmienia biegu (chyba że odejmę gazu), więc sterownik skrzyni wie że jeszcze jest "pole do popisu".

 

Poprzedni właściciel (Holender około 55-60lat, miał 4 BMW serii 3 na placu, wszystkie jego) mówił że auto pewnego dnia przestało odpalać, na kompie wyszło że czujnik wału i po wymianie zaczęło się tak dziać. Podobno dali mu w sklepie zły czujnik wału, od wersji z manualem.

Aktualnie auto mam 2 tygodnie i już stoi rozebrane bo pękła uszczelka obudowy termostatu i jestem w trakcie naprawy. Rozbierając wszystko, znalazłem czujnik wału. Moim oczom ukazało się coś strasznego :D

http://i.imgur.com/72qCAbO.jpg

Czujnik jest zalany wodą z olejem bo wcześniej byl tam wyciek oleju spod pokrywy, a teraz jeszcze doszedł płyn chlodniczy.

Pytanie moje jest czy ten czujnik powinien być tak krzywo złożony? Widać na fotce, że blaszka która go trzyma jest skrzywiona i oddala czujnik od zębatki. Tak jest fabrycznie czy coś mam nie tak?

Na dodatek czy od złego czujnika mogę mieć problemy z odcinką? Ogólnie z mocą czy odpalaniem nie ma problemów.

Zastanawiam się kupowac nowy (słyszałem że tylko VDO-siemens wchodzi w grę) czy poprawiać coś z tym starym.

 

 

Drugie pytanie dotyczy deski rozdzielczej: Czy po przekręceniu kluczyka macie kontrolki od ABS i poduszek podświetlone, a potem gasną? Tak miałem w każdym moim aucie, a tutaj są zawsze zgaszone ale widać że w liczniku one są. ABS działa, poduszki nie wiem ale diody nigdy się nie świecą przy odpalaniu.

Kontrolka zapięcia pasów np nie działa wcale. Nie wiem czy ktoś pod fotelem złączył piny żeby mu się kontrolka nie świeciła czy licznik jest kombinowany.

 

Na dodatek daję fotkę z tego co ujrzałem ściągając termostat :)

http://i.imgur.com/rsnBGrb.jpg

 

Bardzo proszę o odpowiedzi :)

 

Pozdrawiam, Krzysiek.

Opublikowano

Czujnik jest źle założony, popraw to i sprawdź jak to będzie jeździć, wg mnie powinno to rozwiązać Twój problem.

Że silnik jest zarzygany to tylko świadczy o niedbałości poprzedniego użytkownika, umyj to i uszczelnij żeby znowu do takiego stanu nie doprowadzić .

Czujnik położenia wału jest jeden, bez różnicy czy automat czy manual.

Kontrolki się nie świecą, przynajmniej u mnie a te systemy mam sprawne, tak jak i żarówki :). Jak się zaświecą to znaczy że coś jest nie tak, czyli serwis tychże rzeczy.

Termostat - standard, kamień w prawie 20 letnim aucie to chyba nic dziwnego :).

Opublikowano
Czujnik jest źle założony, popraw to i sprawdź jak to będzie jeździć, wg mnie powinno to rozwiązać Twój problem.

Że silnik jest zarzygany to tylko świadczy o niedbałości poprzedniego użytkownika, umyj to i uszczelnij żeby znowu do takiego stanu nie doprowadzić .

Czujnik położenia wału jest jeden, bez różnicy czy automat czy manual.

Kontrolki się nie świecą, przynajmniej u mnie a te systemy mam sprawne, tak jak i żarówki :). Jak się zaświecą to znaczy że coś jest nie tak, czyli serwis tychże rzeczy.

Termostat - standard, kamień w prawie 20 letnim aucie to chyba nic dziwnego :).

 

Dzisiaj odbieram obudowę termostatu (niestety zamiennik, ASO kazało czekać 2tyg ). Wokół termostatu dla obudowy już wszystko jest wyczyszczone, czekam na części do złożenia. Potem pojadę na myjnie i wszystko porządnie wyczyszczę wkoło bo w razie dalszych wycieków będę widział gdzie są.

 

Co do kontrolek to dziwi mnie że się nie świecą podczas przekręcenia zapłonu :)

Wyjąłem licznik dla sprawdzenia tych kontrolek. Niestety nie ma tam żarówek od ASC, pasów, poduszek i ABS, a nawet tempomatu który mam i działa. Chyba licznik jest podmieniony na inny bo te miejsca są zaślepione gumkami, jakby od wersji bez tych funkcji.

Według rozkodowania nr VIN mam ASC+T, a kontrolka ASC na liczniku jest zaślepiona gumką. Dodatkowo wzmianki o ABS nie ma na bmwdecoder.com, co mnie dziwi.

 

Muszę to wszystko posprawdzać i powkładać żarówki (o ile nie wymienię licznika) ale to kiedy indziej. Najpierw mechanika.

 

Mam nadzieje, że zaraz po odpaleniu nie dajesz jej w palnik?

Oczywiście, że nie :) to były testy na rozgrzanym silniku czy problem się powtarza :)

Dodatkowo mam przyzwyczajenia z diesla :P

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.