Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano (edytowane)

Witam,

 

od około dwóch tygodni męczę się z pewną uciążliwą usterką. Pacjentem jest BMW E61 530i N53 2007r. Rano po cało nocnym postoju lub po dłuższym okresie kiedy silnik zupełnie wystygnie. Odpalam samochód i przez powiedzmy około 10s jest ok pracuje normalnie ale później zaczynają spadać obroty i silnik zachowuje się jakby zaczynał się dławić bardzo wibruje i stuka jakby za chwile chciał wyskoczyć z samochodu. Objawy takie występują do momentu rozgrzania silnika lub jeśli dodam gazu i obroty wejdą powyżej około 2tys to także ustają. Po podpięciu kompa wyskoczyło kilka błędów miedzy innymi błąd sterownika silnika DME oraz misfire 4 i 6 cylindra, bład vanosa, większość błędów nie powraca po skasowaniu oprócz misfire 4 i 6 cylindra oraz sondy lambda. Rzeczy które już zostały sprawdzone to:

świece (wymienione na nowe),

cewki (jedna wymieniona na nową reszta ok),

wtryski zamieniane miejscami (błedy zostają cały czas na tych samych cylindrach, czyli wtryski ok).

Sprawdzony rozrząd na blokadzie, brak luzu na łańcuchu (jedynie co troche dziwne, po chyba 4 obrocie na chwile zluzował się łańcuch).

Sterownik silnika sprawdzony na stole wszystko ok jak prosto z fabryki , brak śladów wody wilgoci itp.

Sprawdzone połączenia elektryczne ze sterownika do cewek wtryskiwaczy itp.

Sprawdzone czy nie ma jakiś przedmuchów czy nie łapie jakiegoś lewego powietrza - jest ok

Kompresja sprawdzona jest ok, jedynie jak jest zimny to na 2 cylindrach przez chwile jest trochę niższa.

 

Może ktoś miał już styczność z podobną usterką lub ma jakiś pomysł z której strony to ugryźć?

Edytowane przez Bluecrush
Opublikowano

U mnie bylo to samo i problemem byly wtryski. Po wymianie jak reka odjal. Ja wymienilem odrazu profilaktycznie tez hfpf i czujniki wys. i niskiego cisnienia.

Jest o tym duzy temat na forum.

Opublikowano

Ja wtryski wykluczam bo błędy nie przenoszą się na inne cylindry jak zamienię wtryski, zostają cały czas na tych samych cylindrach. Korekty także są ok wiec wydaje mi się że to nie jest to.

 

Co najdziwniejsze poznikały błędy i się nie pojawiają. :duh:

  • 2 tygodnie później...
Opublikowano
Walki ciąg dalszy, zaczęły wyskakiwać błędy NOX. Sonda wymieniona na nową. Po wymianie samochód zdecydowanie lepiej wkręca się na obroty i lepiej przyśpiesza, ale wibracje na zimnym silniku nadal pozostały. :duh: :evil: :mad2:
Opublikowano
Sprawdzałeś kompresję na zimno i po rozgrzaniu?

 

 

Tak sprawdzana była kompresja. Na zimnym przez dosłownie chwile jest niższa o 1 niż powinna być.

Opublikowano
Ponownie powróciły błędy na 4 i 6 cylindrze. Brak pomysłów co dalej z tym fantem zrobić.
  • 2 miesiące temu...
Opublikowano

Witam,

problem rozwiązany już jakiś czas temu, ale dopiero teraz znalazłem chwilę żeby napisać, może komuś się to przyda bo z tego co szukałem i czytałem to nie tylko ja miałem takie problemy.

Sprawa wygląda następująco po odwiedzeniu kilku różnych serwisów które albo nieudolnie próbowały rozwiązać problem albo w ogóle bały się dotknąć czegokolwiek udało mi się znaleźć serwis we Wrocławiu (na priv mogę podać o który chodzi żeby nie robić reklamy). Problemem okazały się 3 wtryskiwacze na cylindrach 4,5,6 mimo że korekty na kompie wyglądały całkiem przyzwoicie. Za nim do tego doszli chcieli sprawdzić czy przypadkiem nic niepokojącego nie dzieje się w silniku więc propozycja aby wykręcić świece i zajrzeć endoskopem do cylindrów. Okazało się że po cało nocnym postoju cylindry były zalane paliwem w wyniku czego przy rozruchu po długim postoju silnik dostawał strasznych wibracji dopóki nie przepalił tego paliwa. Wymienione zostały 3 wtryskiwacze i wszystko gra.

Dodam że w kilku innych serwisach chcieli mi już zwalać głowicę, wymieniać sterownik silnika a najlepiej szukać nowego silnika a koszta wiadomo $$$$$$$

 

Mam nadzieję że komuś się to przyda jeśli znajdzie się w podobnej sytuacji.

 

Pozdrawiam

  • 4 lata później...
Opublikowano

Witam. U mnie to samo trzęsie budą na zimnym nie raz tak mocno że wyskakuje kontrolka silnika ale jak gaszę i odpalam znowu to jej nie ma. Mam tak dopóki silnik się nie nagrzeje do 60 st. i wtedy chodzi normalnie. Po podłączeniu do kompa wypadanie zapłonu na celindrze 3. Świece wyminione jedna cewka na 3 celindrze ale nic nie dało. I teraz czy to będą wtryski bo nie chciałbym kupić a okaże się że były dobre.Czy może ten czujnik NOx


E60 525i 2009 2999 N53. 240.000 tys. nalotu

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
NOX nie ma nic do tego, na 99% wtryskiwacze.
Opublikowano
Ale dlaczego na zimnym trzęsie a na ciepłym już nie. Jak leją to powinny i na ciepłym. Chyba że paliwo jest w cylindrach po nocy jak postoi a póki nie wypali to tak się dzieję.Mam nadzieję że to wtryski bo tanie nie są a nie chciał bym wymienić bez potrzeby.Będę wymieniał za miesiąc to dam znać czy to to.
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Miałem dokładnie taki sam objaw, za pierwszym i za drugim razem. /wymieniałem wtryskiwacze 'na raty'/
  • 2 tygodnie później...
Opublikowano
Prawdopodobnie wtryski koleś sprawdzał jakimś kompem z aso leją 2 3 4 6. Będę wymieniał wszystkie za 2 tygodnie to dam znać.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.