Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Mam taki problem że auto czasami szarpie przy ruszaniu. Czasem delikatnie, czasem mocno a czasem wcale. Nie jeżdżę po "mechanikach" i wszystko w aucie robię sam. Jak pytałem jednego co może powodować takie szarpanie od razu usłyszałem"sprzęgło i dwumas". Więc za takie diagnozy dziękuję :)

Podejrzewałem poduszki silnika ale żadnych drgań na postoju nie mam.

Lewego powietrza również brak.

Zauważyłem ostatnio że jak mam bardzo mało paliwa to rusza się aksamitnie. Więc podejrzenie padło na układ paliwowy. W Inpie korekty wtrysków ok, błędów brak. Dodam że jak skasuje adaptacje albo odepnę aku na dłużej to też pracuje lepiej. A podobno komp wtedy "uczy się"na nowo.

 

Zmierzyłem ciśnienie na listwie wtryskowej manometrem i zawsze, niezależnie czy tylko zapłon, czy wolne obroty, czy ruszanie pokazuje 3,8bar. A wyczytałem że powinno być 3,5 albo 3,0 w zależności od sytuacji. Po wyłączeniu auta i zapłonu spada do 3,5. Po 15 minutach 3,2 i bardzo wolno spada.

 

Wiem że regulator ciśnienia jest razem z filtrem w lewej komorze baku paliwa. Jest jakiś sposób żeby go sprawdzić albo naprawić bez wymiany całego "zestawu naprawczego" za 500zł?

 

Sprawdzał ktoś jakie ma ciśnienie przy tym silniku?

Opublikowano
jezeli szarpie przy ruszaniu to sprawdz wal na lonczeniu z mostem skrzynia takie gumy niepamietam ja sie nazywaja mozliwe ze guma ta sie juz wyrobila albo stwardniala i nie gubi drgan tez tak mam ale narazie jeszcze nie ruszam ich bo tylko mam to czasami poczekam i wymienie jeszcze masz z podtrzymke walu do sprawdzenia najlepiej kogos w kanal a ty proboj ruszac niech tam dobrze pozaglada jak dojdziesz co to daj znac co bylo nie tak pozdrawiam
Opublikowano
to szarpanie jest tylko przy ruszaniu na tak zwanym pol sprzegle albo dwumas albo wal to obstawim bo most wymienialem ,wyl tak ze az ludzie na ulicy patrzyli co chodzi o uboga mieszanke to przerabialem ten temat bawilem sie ustawieniami lpg moze ze sto razy by wyeliminowac cos z dawka a niejestem lajkiem z gazem juz kilka aut zrobilem ze tak powiem poprawka po gaziarzach bo nie umieli wyregulowac auta w ktorym ciagle chek swiecil a ja dalem rade tak ze mysle ze to nie to gdyz to szrpanie dobiega jak by z stylu tak to wyczowam pomimo ze telepie calym autem narazie czekam troche malo czasu mam jak cos wyskoczy gorzej to po problemie szybko sie znajdzie a co chodzi o locznik walu to jak to stwierdziles wygladaja ok,jak to sprawdziles opisz czy tylko popatrzyles poszarpaliscie i wpozadku wyszlo
Opublikowano

Tuleje dyfra mam kupione i je wymienię, więc przy okazji wymienię też ten Łącznik na wale bo przy dojeżdżaniu do świateł na dwójce buja autem i to mogą być te wszystkie gumy i łącznik.

 

Jeszcze jest tak że po resecie adaptacji jeździ idealnie więc już dwa podobne zbiegi okoliczności?

 

Spróbuję jeszcze z nowym softem do silnika.

Opublikowano

PANIE I PANOWIE !

 

Jest lepiej o jakieś 80% i to dzięki nowemu softowi silnika.

Po wygraniu jak się spodziewałem było idealnie przez dwa dni a potem lekko szarpało przy ruszaniu ale już mogłem to zdusić przez lekkie przytrzymanie sprzęgła, co wcześniej było niemożliwe bo jak zaczynało szarpać to jak bym nie używał sprzęgła to i tak szarpało. Teraz sporadycznie, gdy auto się toczy i wrzucę 1 bieg to lekko poszarpuje ale w końcu mogę normalnie ruszyć używając tylko trochę gazu.

To lekkie poszarpywanie aktualnie może być od zużytych tulei dyfra i łożyska w dyfrze za co niebawem się wezmę. Planuje także założyć rozwiercony CDV i wymienić porządnie płyn hamulcowy na DOT4SL6 bo mam teraz zwykłą Organike DOT4.

 

Podsumowując polecam każdemu wgrać nowego softa zanim zaczniecie wymieniać sprzęgła, dwumasy, cewki, czujniki itp. Dodam że to mnie błędów na kompie brak.

 

Na razie od tej operacji zrobiłem jakieś 300km więc będę informował na bieżąco.

 

 

Mam teraz jeszcze problem z dziurą w przyspieszaniu na drugim biegu z niskich obrotów ok 1000. Wygląda to tak że jestem na dwójce obroty 1000, gaz w podłogę, przyspiesza przez sekundę i nagle dziura, bardzo wolno przyspiesza do 2500obrotów i dalej jedzie normalnie. Jak obroty na dwójce mam 1400 to z przyspieszeniem jest ok. Ruszając z zera auto zbiera się bardzo dobrze.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.