Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
Witam, dzisiaj bawiłem się menu w E91. Ustawiłem podgląd temo płynu chłodniczego i zacząłem jeździć. Co mnie zastanawia, temp jest ciągle zmieniana w przedziale od 85 do 105*C. Jadąc autostradą przy prędkości 110km/h na 6 biegu temp stała na poziomie 98-102*C. Gdy obroty silnika rosną i jadę w zakresie 3-5 tys, to temp spada do 88-95*C Czy dla silnika zdrowe są takie zmiany temp w zakresie 85-105*C Jest wszystko ok, czy może termostat do wymiany? Wiem że N52 ma 5 trybów pracy ale jak to wygląda w praktyce? Właśnie tak jak u mnie czy inaczej? Pozdrawiam PS. Zrobiłem jeszcze 50 km z podglądem temp, 70% dystansu silnik miał temp 80-90 nie mało? Termostat łatwo samemu wymienić jakby co?
Opublikowano

Cześć, mam taki sam silnik, podgląd temperatury poprzez Torque. W zależności od obciążenia silnika temperatura płynu zmienia się w podobnych do Twojego silnika zakresach. To zasługa elektrycznej pompy, która reaguje na zmiany warunków pracy silnika. :cool2:

Elektronika silnika w N52 zarządza temperaturą silnika w zależności od warunków w następujący sposób:

• 112°C Tryb ECO

• 105°C Tryb normalny

• 95°C Tryb Wysokiej wydajności

• 80°C Tryb High + mapped thermostat mode

Polecam lekturę-https://docs.google.com/document/d/1-1LNlaQEgGufGP7XAHT3EuIGKHUQ-xpA3BO-kDrBIUY/edit#

Opublikowano
Dzięki Kolego za podpowiedź, wiem o tym. Tylko jak pisałem wcześniej, według programów temp powinna wynosić ok 100*C przy nirmalnej jeździe, a u mnie jest ok 80-90 na postoju powoli spada, tak jakby termostat nie domykal się. .. ?
Opublikowano

( Jadąc autostradą przy prędkości 110km/h na 6 biegu temp stała na poziomie 98-102*C) To właśnie jest "normalna jazda" i wtedy miałeś ok 100C.

Bardziej interesujące było by monitorowanie temperatury oleju silnikowego.

Moim zdaniem, z temperaturą płynu chłodniczego w Twoim aucie wszystko jest OK.

Opublikowano
Zrobiłem kolejny przejazd. Tym razem temp z 60 szybko podskoczyła do 100 aby spaść do 80*C i tak już została do końca jazdy. Czasem temp się podnosi do ok 90-95*C ale i tak chyba powinno być caly czas ok 100*C przy normalnej jeździe, a jeżdżę delikatnie i temp jest na poziomie 80*C. Zamówiłem terkostat wahlera, mam nadzieję że to on. Po wymianie muszę robić adaptację? Jeżeli tak, to do kogo mogę podjechać z okolic Katowic?
Opublikowano
Wystarczało skasować adaptacje :)

Tzn? Podjechać do kogoś kto mi skasuje adaptacje termostatu tego co jest obecnie? Tylko komp był podłączany już kilka razy i nikt nic mi nie powiedział...? To nie jest tak, że bez adaptacji pokaże błąd?

Opublikowano

Kolego doczytaj sobie o zarządzaniu temperaturą w N52 a potem rzucaj kategoryczne stwierdzenia :)

 

Termostat nie jest przyczyną problemu trzymania temperatury na poziomie 80 stopni. Problemem jest ECU i w wielu przypadkach usunięcie adaptacji sterownika pomaga.

 

U mnie usunięcie pomogło na jakieś 2 tygodnie, potem znowu 80 stopni nienależnie od obciążenia i spalanie w mieście rzędu 17 litrów.

 

Teraz wymieniłem uszczelniacze zaworów i skasowałem adaptacje, na razie temp jest ok, zobaczymy co dalej.

 

Aha, przez adaptacje (Tak to się nazywa w INPA) rozumiemy dane "nauczenia" samochodu naszego stylu jazdy itp. Usuwamy je przez Inpę.

Opublikowano
Kolego doczytaj sobie o zarządzaniu temperaturą w N52 a potem rzucaj kategoryczne stwierdzenia :)

 

Termostat nie jest przyczyną problemu trzymania temperatury na poziomie 80 stopni. Problemem jest ECU i w wielu przypadkach usunięcie adaptacji sterownika pomaga.

 

U mnie usunięcie pomogło na jakieś 2 tygodnie, potem znowu 80 stopni nienależnie od obciążenia i spalanie w mieście rzędu 17 litrów.

 

Teraz wymieniłem uszczelniacze zaworów i skasowałem adaptacje, na razie temp jest ok, zobaczymy co dalej.

 

Aha, przez adaptacje (Tak to się nazywa w INPA) rozumiemy dane "nauczenia" samochodu naszego stylu jazdy itp. Usuwamy je przez Inpę.

 

Tyle ze adaptacja to wystepuje tylko przy skrzyni automatycznej a wiec podejrzewam ze raczej chodzi o to ze podczas uczenia sie samochodu, uzywa on ustawienia TRYB normalny datego przez jakis czas masz dobra tempe potem znowu spadnie ale spytam przy okazji Prmaxxa bo gdybam. Problem z nietrzymaniem temperatury jest duet termostat i pompa. Marvel twoje objawy zaczolem miec jakis czas zanim mi puscila pompa, oczywiscie w trasie.

Moja La Bunia



DO E9x :

oslona konsoli centralnej Performance OEM Carbon przed liftem - 725 zl



Wszystkie przedmioty aktualnie w galeri. Wysylka od 26/01/17. 15 dni na zwrot bez podowania przyczyn w nienaruszonym stanie

Opublikowano
Kilka dni obserwowałem temp i faktycznie jak jeden z Kolegów pisał na początku, chyba jest wszystko ok. Dłużej jeżdżąc temp trzyma się w zakresie 95-105 *C, przy wysokim kręceniu temp spada poniżej 90 do 80 nigdy mniej. Także uważam temat za zamknięty i przepraszam za zamieszanie :) Ps. Auto też bardzo szybko się nagrzewa, po przejechaniu ok 3 km mam już 70-80*C to też raczej świadczy o sprawności termostatu. Pozdrawiam
  • 1 miesiąc temu...
Opublikowano
Witam, ponawiam temat. Od dwóch dni znów poglądam temp. Od zimnego silnika temp rośnie do 100*, i później spada do 80* i tak jest cały czas do końca jazdy. Zamówiłem termostat BEHRa, czy zanim pojadę na wymianę, spróbować z tą adaptacją jak koledzy wcześniej pisali? Gdzie w Katowicach znajdę zaufany i dobry warsztat bmw? Gdzie zrobią mi tą adaptacje? Pozdrawiam
  • 2 tygodnie później...
Opublikowano

Adaptacja o ile się nie mylę polega na skasowaniu "naumiarnych" wartości. On się uczy od "0" w oparciu o pewne parametry zapisane w sterowniku.

Sam sobie możesz to "zaadaptować" jak masz kabelek.....

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.