Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam drogich forumowiczów!

 

Od roku jeżdżę moim BMW i bardzo sobie go chwalę :cool2:. W tym roku wymieniony został płyn hamulcowy i coś mnie podkusiło aby przy okazji wyrzucić z obiegu CDV (ten zaworek opóźniający sprzęgło). Bardzo niefortunnym trafem (nie pytajcie o szczegóły :duh:) wypłyną mi cały płyn z wężyka. Nie mówię tutaj o płynie ze zbiorniczka, jedynie ten który znajdował się w wężyku, co mnie strasznie dziwi. Płyn w pewnym momencie po prostu przestał lecieć. Oczywiście połączyłem wszystko jak powinno być i teraz od dwóch dni z kumplem próbuję odpowietrzyć to sprzęgło:

- zakręcamy zaworek (od odpowietrzania, przy skrzyni)

- pompujemy ze 3 do 6 razy i trzymamy pedał wciśnięty

- popuszczamy zaworek (wtedy wylatuje z niego powietrze z odrobinką oleju)

- powtarzamy cały cykl

Tak z tym walczymy od dwóch dni. Zaznaczę (bo nie wiem czy to robi różnicę), że robimy to przy otwartym zbiorniczku z płynem hamulcowym.

Czy zdarzyła się komuś podobna sytuacja? Jak długo może potrwać odpowietrzanie i czy dobrze to robimy? Jakieś sugestie, porady?

Opublikowano
Łatwiej będzie połączyć wężykiem odpowietrzniki sprzęgła i jednego z kół. Luzujesz odpowietrzniki i pompujesz pedałem hamulca, a wtedy powietrze idzie do góry do zbiorniczka i się ulatnia a w przewodach masz świeży płyn.

 

Właśnie szukając pomocy, widziałem, że ludzie to polecają ale byłem sceptycznie nastawiony. Chyba jednak nie mam nic innego do stracienia. Dam znać wieczorem czy pomogło. Dzięki za odzew :)

Opublikowano
Sprawdź czy pompa hamulcowa sucha. U mnie po odkręceniu osłony nad pedałami zobaczyłem mokrą gumę wychodzącą z serwa więc pewnie pompa przepuszcza bo kilka kropelek płynu ham. wisiało na końcu. Pewnie przez to coś się zapowietrza w układzie bo czasem sprzęgło szarpnie a jak przed odpaleniem auta przepompuję hamulcem i powietrze z serwa wyleci to sprzęgło bierze idealnie :) To tak na przyszłość bo wiele osób na forum wymienia sprzęgło i nadal coś im drży a to może być wadliwy wysprzęglik, pompa sprzęgła lub hamulcowa albo powietrze w układzie.
Opublikowano
Sprawdź czy pompa hamulcowa sucha. U mnie po odkręceniu osłony nad pedałami zobaczyłem mokrą gumę wychodzącą z serwa więc pewnie pompa przepuszcza bo kilka kropelek płynu ham. wisiało na końcu. Pewnie przez to coś się zapowietrza w układzie bo czasem sprzęgło szarpnie a jak przed odpaleniem auta przepompuję hamulcem i powietrze z serwa wyleci to sprzęgło bierze idealnie :) To tak na przyszłość bo wiele osób na forum wymienia sprzęgło i nadal coś im drży a to może być wadliwy wysprzęglik, pompa sprzęgła lub hamulcowa albo powietrze w układzie.

 

Sposób podany przez piotrks86 jest bezbłędny. Polecam nawet nie próbować robić tego w tradycyjny sposób, bo szkoda czasu i nerwów.

Tobie kolego dziękuję i mam nadzieje, że będę miał szansę się odwdzięczyć :cool2:

Co do pompy to na szczęście sucha. Rany, bez tego CDV to zupełnie jakbym inne auto prowadził. Sprzęgło przy samej podłodze łapie. Może da rade to nieco gdzieś wyregulować?

Opublikowano
Trzeba sobie pomagać :)

Też byłem w potrzebie jak rozebrałem głowicę i koledzy na forum napisali co i jak robić żeby ustawić i poskładać.

Może lepiej rozwiercić ten CDV żeby jednak mała zwężka była?

Użyłeś płynu ATE DOT4 SL6 lub Organika LV ? bo takie są zalecane do aut z ESP.

Wybrałem ATE. Tak myślałem, żeby ten zaworek rozwiercić. Jak dokupie na zapas sobie płynu to od razu to zrobię.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.