Skocz do zawartości

320ci M54 stuki z okolic kierownicy.


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
Witam, pare dni temu pojawił mi się pewny problem, mianowicie przy jezdzie na kostce brukowej słychac stuki z okolic kierownicy, szybkie ruchy prawo lewo (zarówno na odpalonym jak i zgaszonym silniku) również wywołują dzwiek w tych samych okolicach. Idąc dalej przy hamowaniu przy predkosciach od około 90 do około 60 trzepie kierownicą jednoczesnie wywołujac dzwiek luzu (dalej wrażenie jak wczesniej czyli z okolic kierownicy lub górnej czesci kolumny), przy niższych jak i wyższych predkosciach kierownica zachowuje sie normalnie, brak jakichkolwiek drgań czy szarpnięć. Maglownica raczej sucha z tego co udało mi sie zaobserwować. Słyszałem coś o łożysku mocującym kierownice, że to przez jej wyeksploatowanie moga byc takie objawy, miał ktoś może podobnie u siebie? Czekam na podpowiedzi.
Opublikowano
Również typował bym uszkodzenie maglownicy, ale samo sprawdzenie łożyska o którym piszesz nie zaszkodzi. Droga eliminacji najprościej można dojść do setna sprawy. Zacznij od łożyska, sprawdź zawieszenie, końcówki drążków kierowniczych oraz przekładnie, czy czasami się nie poluzowała.
Opublikowano
Zastanawiałem się jeszcze nad ewentualnym wyrobieniem się krzyżaka, zastanawia mnie tylko dlaczego akurat tylko w przedziale hamowania od 90 do 60 wystepuje to trzepanie kierownicą. Dodam jeszcze ze czasami ( raz na 2 tygodnie ) podczas zawracania zablokuje sie na moment kierownica, tzn ze skrecam maksymalnie w lewo, nastepnie wrzucam bieg wsteczny, chce wyprostowac kierownice i nie moge tego zrobic, musze delikatnie cofnac ( lub podjechac do przodu ) by kierownice puscilo i wtedy działa juz wszystko poprawnie. Może ten objaw coś jeszcze podpowie.
Opublikowano
Źle ustawiona zbieżność i listwa w maglu za daleko się przesuwa i blokuje wtedy, lub wina tylko magla.
Opublikowano
Zastanawiałem się jeszcze nad ewentualnym wyrobieniem się krzyżaka, zastanawia mnie tylko dlaczego akurat tylko w przedziale hamowania od 90 do 60 wystepuje to trzepanie kierownicą. Dodam jeszcze ze czasami ( raz na 2 tygodnie ) podczas zawracania zablokuje sie na moment kierownica, tzn ze skrecam maksymalnie w lewo, nastepnie wrzucam bieg wsteczny, chce wyprostowac kierownice i nie moge tego zrobic, musze delikatnie cofnac ( lub podjechac do przodu ) by kierownice puscilo i wtedy działa juz wszystko poprawnie. Może ten objaw coś jeszcze podpowie.

Mam identyko w sedanie m52 przedliftem. Tez rozmyslalem nad krzyzakiem, ale nie tym lacznikiem elastycznym tylko wyzej jest jeden "sztywny". Jak lezalem to zlapalem za kolumne kierownicza w czesci juz komory silnika i jak ruszam lewo-prawo to tez slysze te stuki i one dochodza jakby wlasnie blizej grodzi. A z blokowaniem kiery tez tak mam, tylko ze jak mocniej pociagne w prawo to puści.

 

Tapnięte z Mojego NOTE 3

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.